Σελίδες

Το να είσαι δαίμονας για τη μεταμοντέρνα και φιλελεύθερη Δύση είναι σχεδόν το ίδιο με το να είσαι άγιος για τον υπόλοιπο κόσμο

 


Το να είσαι δαίμονας για τη μεταμοντέρνα και φιλελεύθερη Δύση είναι σχεδόν το ίδιο με το να είσαι άγιος για τον υπόλοιπο κόσμο, για όλους τους άλλους πολιτισμούς που αμφισβητούν την καθολικότητα της δυτικής, φιλελεύθερης επιστημολογίας.

Είμαι προ-νεωτερικός όσον αφορά τις αξίες μου και τις κύριες μεταφυσικές μου αρχές, αν και μεθοδολογικά είμαι μετα-μοντέρνος. Νομίζω ότι το χειρότερο πράγμα είναι η νεωτερικότητα. Προτιμώ να της επιτίθεμαι και από τα δύο μέτωπα


Russell: Ένα από τα πράγματα που βρίσκω απολύτως συναρπαστικό στη σκέψη σας είναι ότι μου φαίνεται ότι είστε ταυτόχρονα προ-νεωτερικός και μεταμοντέρνος.

Ντούγκιν: Dugin: Ακριβώς.

Russell: Είστε όμως αντιμοντέρνος, νομίζω ότι οι συμπάθειές σας είναι προς τη προ-νεωτερικότητα, αλλά η ανάλυσή σας, αντλείτε πολλά από αυτά από το μεταμοντέρνο, είναι αυτό σωστό;

Ντούγκιν: Απολύτως, το κάνω συνειδητά. Είμαι προ-νεωτερικός όσον αφορά τις αξίες μου και τις κύριες μεταφυσικές μου αρχές, αν και μεθοδολογικά είμαι μετα-μοντέρνος. Νομίζω ότι το χειρότερο πράγμα είναι η νεωτερικότητα. Προτιμώ να της επιτίθεμαι και από τα δύο μέτωπα, όχι μόνο από τον αριστερό μεταμοντερνισμό, του οποίου την υπερ-υλιστική, μεταμοντέρνα στάση αντιπαρέρχομαι, αλλά συμφωνώ με την κριτική του στη νεωτερικότητα. Όταν ένας μεταμοντέρνος δείχνει και αποδεικνύει ότι η νεωτερικότητα βασίζεται στον μηδενισμό, συμφωνώ απόλυτα. Ωστόσο, ως επί το πλείστον οι μεταμοντέρνοι ανήκουν στην Αριστερά και τείνουν να συμφωνούν με τον Ζιλ Ντελέζ ότι πρέπει να έχουμε μια θέληση για το τίποτα. Όπως, για παράδειγμα, στη λακανική τοπολογία όπου η πραγματικότητα είναι το τίποτα. Οι αριστεροί μεταμοντέρνοι το αποδέχονται αυτό και προωθούν περισσότερο τίποτα, περισσότερη καταστροφή, περισσότερη διαστροφή, επειδή η σύγχρονη διαστροφή δεν είναι αρκετή.

Παρ' όλα αυτά, αναγνωρίζουν τη νεωτερικότητα ως διαστροφή που βασίζεται στο τίποτα. Νομίζω ότι αυτή η μαρτυρία του μεταμοντερνισμού, αυτή η μεθοδολογία της αποδόμησης του αφηγήματος της νεωτερικότητας μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη, αν πέσει στα χέρια των παραδοσιοκρατών. Όταν οι παραδοσιοκράτες το παραμελούν αυτό, καθιστούν τους εαυτούς τους παρωχημένους, γιατί έτσι επιστρέφουν στον πόλεμο που έχουμε χάσει. Υπάρχουν νέοι πόλεμοι, που δεν έχουν χαθεί ακόμα. Γι' αυτό πρέπει να κατανοήσουμε την πραγματικότητα και να εφοδιαστούμε με επιστημολογικά όπλα. Υπό αυτή την έννοια, ο Φουκώ, ο Ντελέζ, ο Λακάν, ο Ντεριντά μπορούν να διαβαστούν με μεγάλο πάθος. Προσωπικά, προτιμώ τον πρώιμο Latour και συμφωνώ απόλυτα με την κριτική του στη σύγχρονη επιστήμη και το βιβλίο του "Δεν ήμασταν ποτέ μοντέρνοι" είναι επίσης σπουδαίο.


UNREGISTERED 193: INTERVIEW WITH ALEXANDER DUGIN

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου