Σελίδες

Το Λάθος της Τρίτης Θέσης και η Αληθινή Ελληνική Εθνικοεπαναστατική Θέση




Το λάθος των υποστηρικτών της λεγόμενης Τρίτης Θέσης είναι η σύγχυση μεταξύ Τρίτης Γεωπολιτικής Θέσης και Τρίτης Πολιτικής Θεωρίας. Η Τρίτη Θέση γεννήθηκε ως "Ούτε Φιλελεύθεροι Ούτε Κομμουνιστές" ως δλδ Τρίτη Γεωπολιτική Θέση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Σοβιετική Ένωση. Υπήρξε δλδ κάποτε μια ταύτιση μεταξύ πολιτικής και γεωπολιτικής Τρίτης Θέσης. Η Τρίτη όμως, Πολιτική αυτή την φορά, Θέση έχει, υποτίθεται, ταυτιστεί με το λεγόμενο Εθνικοεπαναστατικό Κίνημα. Το οποίο όμως είναι φύσει θέσει όχι σωβινιστικό μικροεθνικιστικό αλλά ηπειρωτικό πολιτισμικό.


Τα Εθνικοεπαναστατικά κινήματα δλδ αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως μέρη ενός ευρύτερου συνόλου. Αυτό το είδαμε καθαρά στα κινήματα του λεγόμενου Παναραβικού Πατριωτικού Σοσιαλισμού. Πατριωτικά μεν, παναραβικά δε, δλδ "ηπειρωτικό-πολιτισμικά". Μάλιστα, όταν εξέλειψε το στοιχείο της αυτοϋπέρβασης του σωβινιστικού μικροεθνικισμού ξεθύμανε και η επαναστατικότητα και ξανά αναζωπυρώθηκε, πχ στην Συρία, με την επανένταξη στον λεγόμενο "Άξονα της Αντίστασης".


Την σκυτάλη της Εθνικοεπαναστατικής τάσης παρέλαβε ακριβώς αυτός ο Άξονας. Και είναι φανερό πως η εξίσου Εθνικοεπαναστατική Χέζμπο είναι εν-ταγμένη στο ευρύτερο εθνοθρησκευτικό εθνοπολιτισμικό ιρανονοσιϊτικό πόλο. Αν οι Ιρανοί ήταν σωβινιστές μικροεθνικιστές Πέρσες θα περιόριζαν την δυναμική τους στα σύνορα των πληθυσμών που ομιλούν τα φαρσί. Μικρότερα δλδ και από τα σύνορα του Ιράν ως κράτος. Αντίθετα οι Ιρανοί, παρότι με τα φαρσί στον κεντρικό τους πυρήνα, θεωρούν κάθε σιίτη συμπατριώτη τους και έτσι εξακτινώνουν την δυναμική τους στο σύνολο του λεγόμενου ιρανικού σιϊτικού κόσμου, που εν πολλοίς σχεδόν ταυτίζονται, αν και όχι, εννοείται, απόλυτα.


Η αντίθεση της ιρανικής αυτής νοοτροπίας προς την σχέση του νεοελληνικού σωβινιστικού μικροεθνικισμού με το σύνολο των ορθοδόξων λαοτήτων του μετα-βυζαντινού, μετά-οθωμανικού κόσμου είναι κραυγαλέα. Αν υποθέσουμε δύο πόλους πάνω σε έναν άξονα όπου στην μία άκρη είναι ο σωβινιστικός μικροεθνικισμός, το εθνοκράτος, και στην άλλη το εθνοπολιτισμικό κράτος, το κράτος-πολιτισμός, Ελλάδα και Ιράν βρίσκονται στους αντίποδες. Το ποιός πραγματικά σέβεται τον εαυτό του είναι περιττό να ειπωθεί.


Όπως περιττό να ειπωθεί είναι και το γεγονός ότι Πρώτη Πολιτική Θεωρία και γεωπολιτική θέση, ο Φιλελεύθερος Αντλαντισμός, εργαλειοποιεί τον σωβινιστικό μικροεθνικισμό. Τρανό παράδειγμα ο (Δυτικό)Ουκρανικός Εθνικισμός και όχι μόνο φυσικά. Αυτή, υποτίθεται, είναι και η μεγάλη διαφορά μεταξύ Εθνικοεπαναστατικής Τρίτης Θέσης και Ακροδεξιάς...



Αν λοιπόν η συντριπτική πλειοψηφία των λεγόμενων τριτοθεσιτών, που ευλόγως απεχθάνονται τον χαρακτηρισμό της ακροδεξιάς, δεν έχουν πρόβλημα και δυσκολία να αναγνωρίσουν την ταύτιση της Εθνικοεπαναστατικής Τρίτης Θέσης με τις υπερβάσεις των μικροεθνικισμών στον Αραβικό, Ιρανονοσιϊτικό και φυσικά Ευρωπαϊκό Κόσμο, γιατί δυσκολεύονται να κάνουν το ίδιο στον Σλαβικό-Ορθόδοξο;


Η συνηθισμένη απάντηση είναι γιατί η Ουκρανία ανήκει στον Ευρωπαϊκό Ηπειρωτικό Πόλο. Θα μπορούσα να το δεχτώ, χάριν της συζήτησης. Άλλωστε και η Ρωσσία είναι Ευρώπη, αλλά ταυτόχρονα είναι και κάτι άλλο διαφορετικό. Δεν θα έπρεπε να μας ξενίζει κάτι τέτοιο εμάς τους Έλληνες.


Τότε λοιπόν, σε αυτήν την περίπτωση, αυτό σημαίνει ότι η Τρίτη Εθνικοεπαναστατική Θέση υποστηρίζει την δημιουργία ενός Ανεξάρτητου Ευρωπαϊκού Γεωπολιτικού Πόλου. Υποστηρίζει δλδ την Πολυπολικότητα έναντι της Μονοπολικότητας ή και την Τριπολικότητα (να την πάλι η Τρίτη Γεωπολιτική Θέση) σε έναν νέο Διπολικό Κόσμο, όχι όμως αυτήν την φορά ανάμεσα σε ΗΠΑ και Σοβιετία αλλά ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα. Η αγαπημένη δλδ των οπαδών της Τρίτης Πολιτικής Θέσης Τρίτη Γεωπολιτική Θέση δεν είναι πια το Τρίτο Ράιχ (αν υποθέσουμε ότι ήταν κάποτε) αλλά η Τρίτη Ρώμη.


Αλλά ας μείνουμε στην Πολυπολικότητα. Με ποιόν ακριβώς τρόπο οι υποστηρικτές της Εθνικοεπαναστατικής Τρίτης Θέσης δλδ του Παν-Ευρωπαϊκού Ηπειρωτικού Γεωπολιτισμικού Γεωπολιτικού Πόλου, με το να παραδίνονται με τόση ευκολία στην εργαλειοποίηση τους από την μεριά της Πρώτης πολιτικής και γεωπολιτικής Θέσης του Φιλελεύθερου Αντλαντισμού, υποστηρίζουν την Ευρώπη ως Ενιαίο Ανεξάρτητο Πόλο;


 - Ναι αλλά Αμερικάνοι και Ρώσσοι, για άλλη μια φορά, συγκρούονται εις βάρος της Ευρώπης σε ευρωπαϊκό έδαφος.

 

Συγνώμη αλλά αυτή είναι ανάλυση επιπέδου play station. Δεν συναντήθηκαν Αμερικάνοι και Ρώσσοι στην μέση της Ευρώπης κάπου στο Βερολίνο το '45, αλλά είναι οι Αμερικάνοι που διασχίζουν όλο τον Ατλαντικό και όλη την Ευρώπη για να πάνε μπροστά στο κατώφλι της Μόσχας.  Το Σύμφωνο της Βαρσοβίας διαλύθηκε πριν από τριάντα χρόνια, όχι όμως και το ΝΑΤΟ. Η Ευρώπη δεν τελεί υπό ρωσική απειλή αλλά υπό νατοϊκή κατοχή. Βασικά οφθαλμοφανή πράγματα που δεν θα έπρεπε καν να τίθονται.


Η θέση λοιπόν των Ευρωπαίων υποστηρικτών της Εθνικοεπαναστατικής Τρίτης Θέσης θα έπρεπε να είναι υπέρ μιας αληθινής ενιαίας Ευρώπης ως γεωπολιτικός και γεωπολιτισμικός Πόλος και η θέση μιας τέτοιας Ευρώπης θα έπρεπε να είναι, στο πλαίσιο της Πολυπολικότητας, υπέρ της Ρωσίας. Αντιθέτως βλέπουμε μια πολύ εύκολη διολίσθηση στο επίπεδο του ακροδεξιού σωβινιστικού μικροεθνικισμού (Ουκρανία), που όμως εντάσσεται σε μη οργανικά γεωοικονομικά μπλοκ (Ελλάδα), και είναι λυπηρό.


Άφησα σκόπιμα απ'έξω ως τώρα το αν και κατά πόσο η Ελλάδα και οι Έλληνες ανήκουμε ακόμα και σε έναν τέτοιο ενιαίο ηπειρωτικό γεωπολιτισμικό και γεωπολιτικό Ευρωπαϊκό Πόλο. Πάντως, σε μένα τουλάχιστον, είναι ξεκάθαρο ότι, "εθνικισμός" που δεν στοχεύει στην αυτοϋπέρβαση του σε ένα ενιαίο γεωπολιτισμικό πόλο κοινών ηθών, αξιών κι ιστορικών αναφορών και όχι απλά γεωοικονομικό κοινών υλικών συμφερόντων, είναι η διαφορά μεταξύ Εθνικοεπαναστατικής Θέσης και Ακροδεξιάς. Γιατί το δεύτερο, είναι φανερό ότι, διατηρεί όλα τα αρνητικά του σωβινιστικού μικροεθνικισμού ενώ ταυτόχρονα, με την ένταξη του σε κάποιο ενιαίο γεωοικονομικό μπλοκ, αφαιρεί την ουσιαστική ανεξαρτησία, που πέραν και της εθνοκρατικής είναι η ταυτότητα. Μετατρεπόμαστε αυτό στο οποίο "ανήκουμε".


Άφησα επίσης απ'έξω αναφορές στην λεγόμενη  Τέταρτη Πολιτική Θεωρία. Είναι απλό και σε μένα φανερό. Είδαμε ότι η Τρίτη Εθνικοεπαναστατική Πολιτική Θέση, ως θεωρητικό υπόβαθρο της Τρίτης Γεωπολιτικής Θέσης, αν δεν οδηγεί στην αυτοϋπέρβαση του Ενιαίου Γεωπολιτισμικού Πόλου, διολισθαίνει σε Ακροδεξιά, που μια χαρά εντάσσεται σε ενιαία γεωοικονομικά μπλοκ.


Η Τρίτη δλδ Θέση ή αυτο-μεταμορφώνεται, από εσωτερική εκτύλιξη, σε Τέταρτη Θέση, μεταπολιτικά και γεωπολιτικά ή κατρακυλά σε εργαλειοποιημένος σωβινιστικός μικροεθνικισμός από την μονοπολική (ή πρωτοπολική) παγκοσμιοποίηση. Με έμφαση στην εσωτερική αυτό-μεταμόρφωση, εξού και οι δυσκολίες σχηματισμού ενιαίων πόλων αποκλειστικά στην βάση οικονομικών υλικών συμφερόντων που στερούνται κοινού εθνοπολιτισμικού και ιστορικού υποβάθρου.


Εξού και το μικρό μου καλάθι σχετικά με το αν ανήκουμε ακόμα και στον Πόλο Ευρώπη και όχι σε κάποιον άλλο μικρότερο που, με δεδομένες τις αντιξοότητες, μιας και όλοι καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε για αλληλο-επικάλυψη μεταξύ Μετά-Βυζαντινού και Νέο-Οθωμανικού Χώρου, είναι και το πραγματικό πεδίο μιας Αληθινής Ελληνικής Εθνικοεπαναστατικής αυτουπερβατικής Θέσης προς την κατεύθυνση του Πανελληνίου και του Νέο-Βυζαντινού Πόλου.


Έρρωσθε!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου