Σελίδες

Η Καθ'ημάς Ευρασία (μέρος γ)

 

Ελληνισμός και Ευρασιανισμός


"Μπορεί μια χώρα όπως η Ελλάδα, με μακρά ιστορία ένοπλων αγώνων και συγκρούσεων έναντι της Τουρκίας, να δεχτεί το δόγμα του Ευρασιανισμού;


Οι Ευρασιανιστές δεν έχουν δόγματα. Η Τουρκία και η ιστορική πλευρά των ελληνοτουρκικών σχέσεων δεν έχουν καμία σχέση με τον ευρασιανισμό.


Ο Ευρασιανισμός δεν είναι εκ των προτέρων, ούτε φιλοτουρκικός, ούτε φιλελληνικός. Και οι δύο χώρες είναι τώρα μέλη του ΝΑΤΟ, έτσι επίσημα βρίσκονται στην άλλη πλευρά του γεωπολιτικού οδοφράγματος. Αλλά όταν οι Ρώσοι έχουν με τον τουρκικό λαό το ίδιο ταυτοτικό πρόβλημα και σε αμφότερες τις περιπτώσεις η ευρασιατική ταυτότητα είναι η καλύτερη και λογικότερη λύση, είναι προφανές ότι η Ελλάδα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Η ταυτότητα της Ελλάδας είναι σαφώς ευρωπαϊκή και όχι ευρασιατική.


Αλλά η Ελλάδα ήταν ιστορικά το κέντρο της Άλλης Ευρώπης. Η ταυτότητα της Δυτικής Ευρώπης κατασκευάστηκε σταδιακά πάνω στην απόρριψη του ελληνικού τρόπου σκέψης. Υποθέτω λοιπόν ότι ο Έλληνας θα πρέπει επίσης να έχει πραγματικά προβλήματα με τη Δυτική Ευρώπη - όντας ορθόδοξη και διατηρώντας σε ένα ορισμένο επίπεδο τις δομές της παραδοσιακής κοινωνίας, η Ελλάδα πρέπει να βρει τον τρόπο να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά της. Ο Ευρασιανισμός δεν της ταιριάζει άμεσα. Μπορεί όμως να χρησιμεύσει ως παράδειγμα για το πώς απορρίπτει την οικουμενικότητα και επιβεβαιώνει τη δική του ταυτότητα που αγωνίζεται ενάντια στην παγκοσμιοποίηση, την ομογενοποίηση και την ολοκληρωτική αποξένωση της μεταμοντέρνας κοινωνίας."


Αλεξάντερ Ντούγκιν


Εγώ εδώ, αν και συμφωνώ με τον Αλεξάντερ Ντούγκιν ως προς την έμπνευση από και όχι την αντιγραφή του Ευρασιανισμού, διαφωνώ ως προς το ταυτοτικό ευρασιανικό ζήτημα . Και η Ελλάδα μοιράζεται με την Τουρκία και την Ρωσία το ίδιο ταυτοτικό ζήτημα. Είναι περισσότερο Ευρασιατικός παρά σκέτο Ευρωπαϊκός. 


Η μίξη μεταξύ Ινδοευρωπαϊκής και Τουρανοαλταϊκής ταυτότητας, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τρόπο και ένταση η κάθε μία. 


Στην Ρωσία και την Τουρκία είναι ζήτημα όσμωσης και τελικού αποστάγματος με διαφορετικό στην κάθε μία κυρίαρχο πολιτισμικό στοιχείο. Ινδοευρωπαϊκό στην Ρωσία, Τουρανοαλταϊκό στην Τουρκία. Πολιτισμικά όμως, γιατί φυλετικά μοιάζει να συμβαίνει το αντίθετο. Οι Τούρκοι είναι πιο "Λευκοί" από τους Ρώσους. Οι Ρώσοι πιο "μιξομόγγολοι" από τους Τούρκους!

 

Τί σχέση έχουν όλα αυτά με μας; Ε, ό,τι είναι οι Γερμανοί ή καλύτερα τα γερμανικά βαρβαρικά φύλα για όλη την δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των "λατινικών"  (Γάλλοι- Φράγκοι, Ισπανοί- Βήσιότθοι, Ιταλοί - Λογγοβάρδοι κτλ) είναι τα Τουρανοαλταϊκά Ευρασιατικά φύλα για την Καθ'ημάς Ανατολή, είτε την πούμε Βυζάντιο είτε Ρωμανία. 


Η σπουδαιότητα του Ευρασιανισμού για την ταυτότητα του Ελληνικού Λαού και Πολιτισμού είναι εκ των ων ουκ άνευ όχι μόνο για το ξεπέρασμα της Νεοελληνικής ταυτοτικής σχιζοφρένειας, αλλά και για να το λήξουμε επιτέλους αν είμαστε έθνος που δημιουργήθηκε από το κράτος, όπως στα μουλοχτά οι κρατούντες του αθηνοκεντρικού κράτους έχουν επιβάλει, ή αν το Γένος δημιούργησε το κράτος. 


Αν ισχύει το πρώτο τότε δεν μας χρειάζεται ο Ευρασιανισμός, ό,τι πουν οι δυτικοί μας φίλοι αυτό  είμαστε, αυτοί ξέρουν καλύτερα. Αν όμως όχι, τότε δεν γίνεται χωρίς αυτόν. Διότι "οι Χαμένες μας Πατρίδες" είναι στην ουσία "Η Χαμένη μας Πατρίδα" και πριν επιστρέψουμε με μια Ρεκονκίστα πρέπει πρώτα να συμφιλιωθούμε με τον εαυτό μας μέσα μας. Πρώτα θα συμφιλιωθούμε με όλα εκείνα τα πολιτισμικά χρακτηριστικά που θεωρούνται τουρκικής κεντροασιατικής προέλευσης και μετά "πάλι με χρόνους με καιρούς". 


Έτσι μόνο θα ξαναγίνουμε γνήσια τέκνα των Αρχαίων Ελλήνων. Τραγικοί. Δωρική Απολλώνια  αφομοίωση της Διονυσιακής Ανατολής. Η απόρριψη οδηγεί στην σχάση και αυτή με την σειρά της στη δική μας αφομοίωση πότε από τους μεν και πότε από τους δε... 


Η δυτικόστροφη ταυτότητα είναι στην ουσία άρνηση, είναι το ψέμα της απευθείας καταγωγής μας από τους αρχαίους δίχως άλλη μεσολάβηση, η απέχθεια για τους άμεσους προγόνους μας, δλδ η απέχθεια για τον εαυτό μας στην τελική. Πώς να μη γινόμαστε μετά από απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων μπάσταρδα της "Μαύρης Αθηνάς"; Ακόμα να το καταλάβουν μερικοί;


Η Θαλασσοκρατική Δύση - με τις εργαλειοποιημένες παραφυάδες της, δήθεν υπέρ της Λεύκης Φυλής - μας εξαφρικανίζει. Δεν είναι θεωρία συνωμοσίας, είναι ορατή πραγματικότητα. Να ένας καλός λόγος να είναι κανείς με την Ευρασία αντί του Αφροεβροαντλαντισμού. 


Πόσο μάλλον να είναι με τον δικό του Ευρασιανισμό, έναν Ελληνικό Ευρασιανισμό, την Καθ'ημάς Μικρά Ευρασία. Δεν είναι άλλωστε απλά ζήτημα γεωπολιτικού προσανατολισμού αλλά κυρίως ταυτοτικό. Τα δύο εξάλλου είναι αλληλένδετα. 






Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Alexander Dougin Ευρασιανισμός Εθνικομπολσεβικισμό...

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Alexander Dougin Ευρασιανισμός Εθνικομπολσεβικισμό...: ο Ευρασιανισμός δεν ταιριάζει στην Ελλάδα και θα της ταίριαζε καλύτερα ο Εθνικομπολσεβικισμός. Ενώ ο Ευρασιανισμός θα μπορούσε να αποτε...

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Η Καθ'ημάς Ευρασία

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Η Καθ'ημάς Ευρασία: (μέρος α) Ρήγας Φεραίος, Ίων Δραγούμης, Κιτσίκης, Κονδύλης και Κουφοντίνας, ο καθένας με τον τρόπο του και από την σκοπιά του, λένε τ...




Πόλεμος μεταξύ Δύσης και Ανατολής

 

Η πρώτη συνέπεια του πολέμου που λαμβάνει χώρα αυτή τη στιγμή είναι η αναδημιουργία του σιδηρού παραπετάσματος, με τη διαφορά ότι πρόκειται για ένα σιδηρούν παραπέτασμα που στήθηκε στα σύνορα της Ρωσίας από τη Δύση, με την ελπίδα να φιμώσει έναν ανταγωνιστή που θεωρείται επικίνδυνος, και όχι για ένα σιδηρούν παραπέτασμα που στήθηκε από τους Σοβιετικούς για να εμποδίσει τους ανθρώπους να πάνε αλλού. 


Ο κατακλυσμός της ρωσοφοβικής προπαγάνδας που παρακολουθούμε αυτή τη στιγμή είναι σημαντικός από αυτή την άποψη. Η μεγάλη ευρασιατική ήπειρος κόβεται και πάλι στα δύο, πράγμα που έχει μόνο το πλεονέκτημα ότι ξεκαθαρίζει τα πράγματα. Αυτό που πρέπει να δούμε, περιμένοντας να μπορέσουμε να κάνουμε μια πιο ολοκληρωμένη ανάλυση, είναι ότι ο πόλεμος μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας δεν είναι μόνο, ή έστω κυρίως, ένας πόλεμος μεταξύ δύο χωρών.


Ούτε είναι μια σύγκρουση μεταξύ του ουκρανικού εθνικισμού και του ρωσικού εθνικισμού, όπως πολλοί θέλουν να πιστεύουν. Είναι πρωτίστως ένας πόλεμος μεταξύ της λογικής της αυτοκρατορίας και της λογικής του έθνους-κράτους. Στη συνέχεια, είναι, γενικότερα, ένας πόλεμος μεταξύ Δύσης και Ανατολής, μεταξύ του φιλελεύθερου κόσμου και αυτού των "πολιτισμικών χώρων", μεταξύ της Γης και της Θάλασσας.


Alain de Benoist


Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Ο πολιτικός Παπαδιαμάντης και η Ρωμηοσύνη

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Ο πολιτικός Παπαδιαμάντης και η Ρωμηοσύνη: Του Σαράντου Καργάκου "το πολιτικό όραμα του Παπαδιαμάντη, που ήταν βεβαίως το όραμα ενός μεγάλου έθνους αλλά πραγματωμένου με άλλες ...

Φυσιογνωμία Ηγεσίας και Εξωτερικής Πολιτικής


Ἰωάννης Φριτζαλᾶς


Ή συμπεριφορά που επιδεικνύει η Ρωσική Ομοσπονδία στην εξωτερική της πολιτική, η οποία αντανακλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ηγεσίας της, εμφορείται από ιδανικά και αρετές που έχουν ως επίκεντρο την «έννοια της τιμής», ή οποία, σύμφωνα με τον καθηγητή Andrei Tsygankov, «είναι θεμελιώδης ως προς την κατανόηση των αντιλήψεων, των υπολογισμών και των δράσεων της Ρωσίας και ώς ιδέα «ανάγεται στην προνεωτερική περίοδο, όντας προγενέστερη του συστήματος των εθνών-κρατών». Ο Ρώσος Ακαδημαϊκός προσδιορίζει έννοιολογικά την «τιμή», εξισώνοντάς την με «την έννοια της αξιοπρέπειας του προσώπου, την ηθική του πυξίδα, και την δέσμευσή του να εκπληρώσει τις ηθικές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει έναντι του εαυτού του και της οικείας ηθικής του κοινότητος». Σημειώνει, επίσης, πως «η τιμή μπορεί να προσδιορίσει το μερίδιο ενός κράτους στο διεθνές σύστημα, καθώς και τα πρότυπα της προσήκουσας συμπεριφοράς του».


Μεταξύ των αρετών και των αξιών που πρεσβεύει η Ρωσία περιλαμβάνονται «αφ' ενός η γνήσια κατανόηση της έννοιας που αναφέρεται στην πνευματική ελευθερία, με πηγή έμπνεύσεως την πίστη της Ανατολικής Ορθοδόξου Χριστιανοσύνης, αφ' ετέρου η ιδέα πως ένα ισχυρό και κοινωνικά προστατευτικό κράτος οφείλει να έχει ανεπτυγμένη την ικανότητα προστασίας των υπηκόων του, τόσο από τις εσωτερικές όσο και από τις εξωτερικές απειλές».


Παραφράζοντας τον Dmitry Milvutin, ο οποίος - βαθιά επηρεασμένος από την ιδιαίτερη σημασία που έδινε ο Aleksandr Suνorov στον κρίσιμο ρόλο που έπαιζαν στον πόλεμο οι ηθικοί ή οι πνευματικοί παράγοντες - απέδιδε στην στρατιωτική τέχνη δύο όψεις (υλική και πνευματική), θα μπορούσαμε να ισχυριστουμε πως το ίδιο ισχύει και για την «τέχνη της πολιτικής ηγεσίας». Όπως ο στρατός, έτσι και οι πολίτες ενός έθνους, δεν είναι απλώς μια υλική δύναμη, αλλά πρωτίστως «μία ένωση ανθρώπων προικισμένων με νου και καρδιά».


Σύμφωνα με την ορθόδοξη θεολογία, όταν ο νους του ανθρωπου εισέρχεται στην καρδιά του, τότε επανευρίσκει την φυσική του κατάσταση και «κατ' αυτόν τον τρόπο ανέρχεται προς τον θεό».  Ώς καρδια ορίζεται «η έδρα της κατανοήσεως και της βιώσεως του Θεού [...], η πρωταρχική έδρα της θεότητος εντός μας», μέσω της οποίας ο άνθρωπος ώς «πλήρης εικών της θεότητος» αποκτά την θεωρητική θέα Του και διαμορφώνει αναλόγως την πρακτική του συμπεριφορά και τις εξωτερικές του εκδηλώσεις.


Είναι θεμελιώδες, ως προς την ερμηνεία της ρωσικής στρατηγικής, να κατανοήσουμε πως η ηγεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας, σεβόμενη και ενστερνιζόμενη πλήρως την ανυπέρβλητη θεολογική κληρονομιά της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, προσεγγίζει την ανθρώπινη φύση υπό το πρίσμα της ανωτέρω φιλοσοφικής - θεολογικής θεωρήσεως, έχοντας βαθύτατη επίγνωση του «χριστολογικού προορισμού» του ανθρώπου και αντιλαμβανόμενη την ουσία της θείας αποκαλύψεως, τόσο ως προς την «γνωσιολογική», όσο και ως προς την «οντολογική» οπτική της. «Το αληθινό μεγαλείο του ανθρώπου, άλλωστε, δεν βρίσκεται στο ότι είναι η ανώτατη βιολογική ύπαρξη, ένα ζώο "λογικό" ή "πολιτικό", αλλά στο ότι είναι "ζώον θεούμενον"» στο ότι αποτελεί την κτιστή ύπαρξη που έλαβε την εντολή να γίνει Θεός».


Στο πλαίσιο των εξαιρετικά μελετημένων προτεραιοτήτων της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής, οι οποίες αφορούν την «ένδυνάμωση της διεθνούς ειρήνης» και την «έγκαθίδρυση ενός δίκαιου παγκοσμίου συστήματος», η αναφορά στις έννοιες ειρήνη και δικαιοσύνη δεν νοηματοδοτείται από την παρεφθαρμένη έννοιολογική προσέγγιση του δυτικού κόσμου (η οποία επιστρατεύτηκε υπέρ της ηθικής νομιμοποιήσεως ακόμα και αδιαμφισβήτητων εγκλημάτων πολέμου) - αλλά από το ορθό «έννοιολογικό δυναμικό τους, όπως αυτο εντοπίζεται αποκλειστικά και μόνο στην ελληνική γλώσσα, η οποία εμφανίζει «την πλερέστερη δυνατή αντιστοιχία μεταξύ της λέξεως και του εννοιολογικού της περιεχομένου. «Η πρωτογενής σχέση, συνεπώς, μεταξύ σημαίνοντος και σημαινομένου στην ελληνική γλώσσα», «το βαθος των εννοιών, η ισχύς και το κάλλος του λόγου, η λεπτότης των διανοημάτων» προσδιορίζουν το έννοιολογικό δυναμικό, το οποίο «μετατρέπει το είναι της λέξεως στο γίγνεσθαι της εννοίας, μετουσιώνοντας ταυτοχρόνως την θεωρητική παθητικότητα σε βιωματική ενεργητικότητα».


Συμπερασματικά, ή οπτική της ρωσικής ηγεσίας επί των ανωτέρω προτεραιοτήτων της εξωτερικής της πολιτικής λαμβάνει υπ' όψιν την ορθή ερμηνεία των εννοιών, η οποία παρ' ότι δεν προκύπτει «κατά γράμμα», ως αποτέλεσμα της άμεσου θεωρητικής κατανοήσεως της ελληνικής γλώσσας, εν τούτοις κατανοείται «κατα πνευμα», ως διαχρονικό απαύγασμα της βιωματικής αποδόσεως των αξιών της κοινης ορθοδόξου κληρονομιάς και του κοινού "κώδικα επικοινωνίας", ο οποίος αναπτύχθηκε μεταξύ του ελληνικού και του ρωσικού πολιτισμού, μέσω της αδιαμφισβήτητης παραδοχής πως υπεράνω όλων «η Χριστιανικη Πίστης μας διδάσκει να αγαθοποιώμεν αλλήλους καθ' όσον δυνάμεθα». Έχοντας, συνεπώς, ώς πυρήνα της την θεμελιώδη ιδέα της «απολύτου διοικήσεως», η οποία αφορά την διεύθυνση των ανθρωπίνων πράξεων «προς το ανώτατον απάντων των αγαθών», η ρωσική ηγεσία αντιλαμβάνεται καλλίτερα από κάθε άλλη ηγεσία του πλανήτη πως «ή απαίτηση για δικαιοσύνη και ειρήνη αποκαλύπτεται στην ορθόδοξο προοπτική σαν ο αντικατοπτρισμός και συνάμα η νοσταλγική, συνειδητή ή ασυνείδητη, προσπάθεια να φτάσει η ανθρωπότητα στον θαυμαστό τρόπο ζωής του τριαδικού αρχετύπου της, κατ' εικόνα του οποίου έχει πλαστεί και μέσα στο οποίο μπορεί να βρει την ειρήνη και την ανάπαυση της».


Εν κατακλείδι, στην ανωτέρω ανάλυση συνοψίζεται το πνεύμα που διέπει τόσο τον ηγετικό πυρήνα, όσο και την φιλοσοφία της εξωτερικής πολιτικής της Ρωσικής Ομοσπονδίας, η οποία δύναται να κατανοηθεί αποκλειστικά και μόνο υπό αυτό το πρίσμα. Ή - ως επί το πλείστον - προτεσταντική «διανόηση» του δυτικού κόσμου δεν δύναται να συλλάβει τα υψηλά νοήματα του ανωτέρω φιλοσοφικού- θεολογικού υποβάθρου, γι' αυτό και οι ιθύνοντες της ευρωατλαντικής κοινότητος εξακολουθούν να υποκύπτουν "σε ιδεολογηματικές και δογματικές προσεγγίσεις, παρωχημένα στερεότυπα, ανιστόρητες υπεραπλουστεύσεις και δημαγωγικά συνθήματα», στοιχεία που χαρακτηρίζουν ιδιαιτέρως την «άκρως αντιφατική έως αξιοθρήνητη στάση της Ε.Ε. έναντι της Ρωσίας».


Είναι απολύτως τεκμηριωμένη, συνεπώς, η αντίληψη πως «η Ρωσία καλείται να αντιμετωπίσει την απειλή κατά της υπάρξεως της μόνη, για άλλη μία φορά κατά την μακραίωνη ιστορία της, καθώς και η εκλαϊκευμένη αντίληψη, η οποία διαχέεται στην ρωσική κοινωνία, ότι «η Ρωσία στέκεται και πάλι μόνη της απέναντι στους μεγάλους και μικρούς μνηστήρες που επιδιώκουν να την κατατεμαχίσουν».


. Κριμαία - Ενεργειακή Γέφυρα της Ευρώπης. Η ρωσική γεωστρατηγική, η ελληνική στρατηγική φιλοσοφία και η γεωπολιτική της Ορθοδοξίας.  Ἰωάννης Φριτζαλᾶς


ΚΡΙΜΑΙΑ - Η «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΓΕΦΥΡΑ» ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Η ΡΩΣΙΚΗ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ Η ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ




"Μια διερεύνηση των φαιό-κόκκινων συμμαχιών: Ρωσία, Ουκρανία, Συρία και η Δυτική Αριστερά"

 


Όταν δεν υπήρχε αμφιβολία περί του σε ποια πλευρά συμπαρατάσσονται οι διάφορες εκφάνσεις ενός, ας τον πούμε, "Εναλλακτικού Φα". Μεταφράζω εδώ μόνο το μικρό προλογικό σημείωμα. Το άρθρο, αν και γραμμένο από μια δυτική αριστερίστικη σκοπιά, με την αντίστοιχη υποκειμενική γλώσσα, είναι ενδεικτικό ως παρουσίαση αυτών των τάσεων.


"Μια διερεύνηση των φαιό-κόκκινων συμμαχιών: Ρωσία, Ουκρανία, Συρία και η Δυτική Αριστερά"


"Αρχικά αναρτήθηκε στο Ravings of a Radical Vagabond και αποτελεί μια περιεκτική περίληψη των Τριτοθεσίτικων φασιστικών ρευμάτων , παλαιών και νέων, και της επιτυχημένης εισαγωγής των ιδεών τους σε αριστερά περιβάλλοντα και εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης.


Αυτή η μακροσκελής ανάρτηση ξεκίνησε ως μια έρευνα σχετικά με την Αριστερά και τη Συρία, την οποία ξεκίνησα αφού διάβασα τη δημοσίευση τριών αναρτήσεων του ιστολογίου Sol Process σχετικά με σκοτεινές πηγές υπέρ του Άσαντ που χρησιμοποιούνται σε αριστερούς κύκλους (...), και η οποία αργότερα επεκτάθηκε σε μια πιο εκτεταμένη έρευνα [...]


Σχετικά με ορισμένα σκοτεινά στελέχη του φασισμού


Θα παράσχω πρώτα κάποιο ιστορικό πλαίσιο διερευνώντας την ιστορία των πρώιμων συμμαχιών μεταξύ επαναστατών και αντιδραστικών και ορισμένων λιγότερο γνωστών μορφών φασισμού, οι οποίες, σε αντίθεση με την πλειοψηφία των δυτικών φασιστών που υποστήριξαν τον αντικομμουνισμό των Ηνωμένων Πολιτειών κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, αντίθετα υποστήριξαν ενεργά και συσπειρώθηκαν γύρω από τη Σοβιετική Ένωση."


Των οποίων τάσεων οι προπολεμικές ρίζες προηγούνται της πιο γνωστής εκείνης με το χαρακτηριστικό όνομα "ναζισμός". Με τις γνωστές επίσης αυτοκαταστροφικές εμμονές της σλαβοφοβίας και της τελικής επίθεσης κατά της Σοβιετικής Ένωσης, όταν όλοι οι σοβαροί θεωρητικοί, Μύλερ (δημιουργός της ίδιας της έννοιας του Τρίτου Ράιχ), Σπένγκλερ, Χαουζουχόφερ, πλην μερικών βιολογικών φυλετιστών που εξαιρούσαν τους Σλάβους από την Λευκή Φυλή (για γέλια), τόσο ιδεολογικά όσο και γεωπολιτικά, όχι μόνο ιεραρχούσαν τον αστικό εχθρό της Δύσης ως σημαντικότερο και πιο επικίνδυνο από την Σοβιετική Ένωση αλλά και πρότειναν ένα είδος γεωκρατικού, ευρασιατικού άξονα μεταξύ Βερολίνου, Μόσχας και Πεκίνου κ.α. (ακριβώς όπως σήμερα ο Ντούγκιν) ενάντια στην αγγλοσαξωνική θαλασσοκρατία.


Η δε μεταπολεμική διαλεκτική εξέλιξη προέκυψε από την κριτική στα λάθη του παρελθόντος και κυρίως εκείνο της αυτοκτονικής επίθεσης στην Σοβιετική Ένωση και συνεπώς την επαναφορά των ιδεών της γερμανικής Συντηρητικής Επανάστασης. Άλλωστε όποιος καταργεί την διαλεκτική, καταργεί και την ίδια την ελεύθερη σκέψη. Δέχεται θέσφατα και δόγματα για απόλυτες αλήθειες και, αναπόφευκτα, μετατρέπεται από υποκείμενο σε αντικείμενο, εργαλειοποιείται.


Δεν αναφέρομαι εδώ ούτε στην Διαίσθηση ούτε στην Θεία Φώτιση και Χάρη, γιατί μόνο τότε μπορεί ο ελεύθερα στοχαζόμενος, ο καλά στοχαζόμενος, άνθρωπος, να βάλει στην άκρη την διαλεκτική.


Επιγραμματικά: Κύκλος Προυντόν, Γαλλικός και Ιταλικός Πρωτοφασισμός, Μωρράς, Σορέλ, Εθνικομπολσεβικισμος, Γερμανική Συντηρητική Επανάσταση, Στρασσερισμός, ΕθνικοΑναρχισμός, Τρίτη Θέση, Γαλλική και Ευρωπαϊκή Νέα Δεξιά, Ντε Μπενουά, Θιριάρ κ.α., τόσο προπολεμικά όσο και μεταπολεμικά τάχθηκαν υπέρ τόσο των Εθνικοαπελευθερωτικών Κινημάτων του Τρίτου Κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Συρίας του Άσαντ πιο πρόσφατα, όσο και της Σοβιετικής Ένωσης ενάντια στον "Μεγάλο Σατανά" του Δυτικού Ιμπεριαλισμού και Φιλελευθερισμού.


Πρόκειται δλδ για παρουσίαση όλων εκείνων των τάσεων του Εναλλακτικού Φασισμού που αποτέλεσαν τα στοιχεία των ζυμώσεων των οποίων το απόσταγμα, προσθέτω, είναι η Τέταρτη Πολιτική Θεωρία και ο ευρύτερος, όχι απλά ρωσικός, Ευρασιανισμός και του οποίου η πεμπτουσία ενυπάρχει εξ αρχής σε όλες αυτές τις τάσεις και κυρίως στην Συντηρητική Επανάσταση.


Άλλωστε, επιστρέφοντας στον "ναζισμό", δλδ τον χιτλερισμό, τα πρώτα θύματα του δεν ήταν άλλοι από τους εκπροσώπους αυτών των τάσεων στην Γερμανία του μεσοπολέμου. Την Εργατική Σοσιαλιστική τάση από τα αριστερά των αδερφών Στράσσερ και την Συντηρητική Επανάσταση από τα δεξιά, η ένωση και υπέρβαση των οποίων έδωσε τον αληθινό Εθνικό Σοσιαλισμό, όπως και στα καθ'ημάς ο Ίωνας Δραγούμης το ήθελε, πριν αυτός (ο Ε/Σ.) δολοφονηθεί από τον Χίτλερ.


Εν τέλει από την στάση που τηρεί κανείς απέναντι στον Χίτλερ και τον ναζισμό, αν δλδ τα θεωρεί άρνηση ή κατάφαση της ουσίας του αληθινού Εθνικού Σοσιαλισμού, ανεξαρτήτως ονόματος, εξαρτάται και η στάση του στο "ουκρανικό ζήτημα". Λογικό όσοι εμμένουν στον Χίτλερ να μην μπορούν να εξελιχθούν πέρα από τα ερείπια του Βερολίνου του '45 που ο ίδιος προκάλεσε, ενώ εξακολουθούν να πιστεύουν, ως θέσθατο, ότι για όλα φταίνε οι μπολσεβίκοι Ρώσοι (όταν ακόμη και τον Σταλινισμό ο Όττο Στράσσερ τον θεουρούσε "ρωσικό εθνικοσοσιαλισμό")!


Αντίθετα όσοι θεωρούν ότι ο χιτλερικός "ναζισμός" είναι η διαστρέβλωση της πεμπτουσίας του Εθνικού Σοσιαλισμού, ανεξαρτήτως τελικής ονομασίας, ως υπερβατικής ένωσης του εργατικού Σοσιαλισμού από τα αριστερά με την Συντηρητική Επανάσταση από τα δεξιά κι όχι η "υπαρκτή" εφαρμογή τους, ακολουθώντας τα μονοπάτια που παρουσιάζονται εδώ συγκεντρωμένα, την αναζητούν, όπως είπα, στην Τέταρτη Πολιτική Θεωρία και τον Ευρασιανισμό γενικά και στις ελληνικές εκφάνσεις και προοικονομίες τους ειδικά, που, αν και δεν χρησιμοποίησαν την ίδια ορολογία, εννόησαν τα ίδια πράγματα.


https://libcom.org/library/investigation-red-brown-alliances-third-positionism-russia-ukraine-syria-western-left





Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Ευρώπη Έθνος - Jean Thiriart ο ιππότης της Ευράσια...


Με αφορμή τα 100 χρόνια από την γέννηση του Jean Thiriart.

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Ευρώπη Έθνος - Jean Thiriart ο ιππότης της Ευράσια...:   OrionLibri a cura di  Pietro Missiaggia Τη δεκαετία του εξήντα, στην Ευρώπη, το ύπερ-εθνικό κίνημα Jeune Europe (Νέα-Νεαρή Ευρώπη),   διαμ...

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : ΡΩΣΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ


Με αφορμή τα 100 χρόνια από την γέννηση του Jean Thiriart.

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : ΡΩΣΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ: Του Claudio Mutti   20 Σεπτεμβρίου 2021 https://www.eurasia-rivista.com/la-russia-territorio-libero-deuropa/ Το 2022 θα συντρέξουν τόσο η εκ...

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Jean Thiriart: Η Ευρώπη ως Επανάσταση

Με αφορμή τα 100 χρόνια από την γέννηση του Jean Thiriart.

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Jean Thiriart: Η Ευρώπη ως Επανάσταση: του Αντριάνο Σκιάνκα μετάφραση Φυλή Λιμόνοφ, από την δημοσίευση στο Centro Studi La Runa Jean Thiriart: l’Europa come rivoluzione Η έννοια τ...

Ποια ερμηνεία του Ευρασιανισμού;


rebellion ~ Quelle interprétation de l’eurasisme ?

Μεταξύ πολλών εθνικιστών και αντιφρονούντων των δυτικών εθνών, οι οποίοι ωστόσο κατανοούν τη σημασία της επέκτασης του ιδεώδους τους προς την πνευματική και πολιτική ανάκαμψη του ευρωπαϊκού πολιτισμού, ο νεοευρασιανισμός γίνεται όλο και περισσότερο αντιληπτός, όπως μας φαίνεται, ως ένα πολιτικό, γεωπολιτικό, ακόμη και μεταπολιτικό δόγμα που ενδιαφέρει αποκλειστικά τη Ρωσία. Πιστεύουμε ότι αυτή η αντίληψη είναι αποτέλεσμα μιας ερμηνείας αυτής της νέας πολιτικής θεωρίας που πηγάζει κυρίως από δύο στοιχεία, ιστορικά και καταστασιακά: αφενός, το γεγονός ότι ο Ευρασιανισμός ήταν στην αρχή του, δηλαδή στις αρχές του 20ού αιώνα, αποτέλεσμα του πνευματικού έργου Ρώσων στοχαστών, ορισμένοι από τους οποίους μετανάστευσαν στην Ευρώπη (Μεντελέγιεφ, Τρουμπετσκόι, Φλορόφσκι, Αλεξέγιεφ κ.λπ.) και, από την άλλη πλευρά, ότι η πλειοψηφία των σημερινών Ευρωπαίων αγωνιστών δεν κατανοεί πάντα με σαφήνεια την ανάγκη, ταυτόχρονα με τον αγώνα τους (που συνίσταται στην τόνωση και επιβεβαίωση της μοναδικότητας ενός πολιτισμού με βάση ό,τι έχει απομείνει από τα πολιτιστικά του θεμέλια) να συμμετάσχει στην εκπόνηση μιας νέας παγκόσμιας πολιτικής θεωρίας ικανής να προτείνει σε κάθε πολιτισμό, με επαρκώς διαφοροποιημένο τρόπο, ένα μέλλον που "πίνει" από την Παράδοση και είναι προσανατολισμένο σε σχέση με την αχρονική Κεντρικότητα της τελευταίας (η υψηλή αυτή πρόκληση τοποθετείται επομένως στο ανώτερο επίπεδο του δόγματος, και πέραν αυτού, στο επίπεδο ενός παγκόσμιου πνευματικού οράματος του κόσμου, πριν ακόμη μπορέσει να τοποθετηθεί στο χαμηλότερο, αν και ουσιαστικό, επίπεδο της προσαρμογής του σε έναν συγκεκριμένο πολιτισμό, προκειμένου να του αποκαταστήσει ένα άυλο Κέντρο εμπνευσμένο από αυτό το ανώτερο όραμα του κόσμου, εν συντομία, ένα Imperium).


Το πρώτο, ιστορικό, στοιχείο που αναφέρθηκε παραπάνω μπορεί να φαίνεται ότι έχει ξεπεραστεί από την επίδραση του χρόνου, αλλά μόνο φαινομενικά, ιδίως μεταξύ ορισμένων νοσταλγών εθνικιστών, κυρίως από την Ανατολική Ευρώπη, καθώς εξακολουθεί να παίζει έναν απωθητικό ρόλο, λόγω της ρωσικής του προέλευσης, αφού ο ευρασιανισμός αντιπροσωπεύει γι' αυτούς ένα ανατολίτικο, ασιατικό ιδεώδες, επομένως αυστηρά ξένο προς τον αυθεντικό ευρωπαϊκό πολιτισμό, και επιπλέον, συγχωνευμένο με το μπολσεβίκικο παρελθόν. Είναι αλήθεια ότι ο αρχικός ευρασιανισμός βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό σε έναν σλαβοτουρκο-μουσουλμανικό "συγχωνευτισμό" σε φάση με το όραμα ενός μοναδικού πολυεθνικού και πολυεθνικού αυτοκρατορικού πεπρωμένου της Ρωσίας που θα ενσωμάτωνε τις ευρωπαϊκές και τουρκο-μογγολικές πτυχές της. Ήταν πράγματι το δογματικό αποκορύφωμα της επιθυμίας, στο μυαλό αυτών των εξόριστων Ρώσων στοχαστών, να αποκαταστήσουν τη Ρωσία σε μια πραγματικά αυτοκρατορική προοπτική, δηλαδή να την κάνουν έδρα του πολιτικού και πνευματικού κέντρου ενός μοναδικού πολιτισμού, ακολουθώντας τα διδάγματα που είχαν πάρει από την επανάσταση των Μπολσεβίκων. Αλλά ο στόχος εδώ δεν είναι να αναλύσουμε, έστω και εν συντομία, αυτόν τον αρχικό Ευρασιανισμό, γιατί πιστεύουμε από την πλευρά μας ότι ο νεοευρασιανισμός, τον οποίο θα βοηθήσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα με τον όρο "Ευρασιανισμός", πολύ απλά, μπόρεσε να ξεπεράσει, χάρη στο έργο και τις διεθνείς σχέσεις που υποστήριξε ο Αλεξάντερ Ντούγκιν, τον χώρο στον οποίο είχε αναθέσει στον εαυτό του το ιερό καθήκον την εποχή της αποκατάστασης μιας πνευματικά τακτοποιημένης Ζωής.


Το δεύτερο σημείο, το οποίο χαρακτηρίσαμε ως συγκυριακό, θα μπορούσε να συνδεθεί με το γεγονός ότι η Ρωσία διεκδικεί όλο και περισσότερο τον εαυτό της ως σημαντικό παίκτη στο σημερινό παγκόσμιο γεωπολιτικό παιχνίδι. Ως αποτέλεσμα, επωφελείται αυτό που γίνεται όλο και περισσότερο αντιληπτό ως έθνος, αλλά και ως πολιτισμός, ο οποίος, από μόνος του, όχι μόνο διεκδικεί τη μοναδικότητά του, αλλά, ταυτόχρονα, εξοστρακίζεται από το καρτέλ των δυτικών χωρών, και αυτό από μια σκοπιά που αγωνίζεται να κατανοήσει την τρέχουσα ανάγκη για μια νέα πνευματική και πολιτική προσέγγιση προς το οικουμενικό, μια αυτόχθονη πολιτική θεωρία που θα ήταν επομένως προσαρμοσμένη στο πολιτισμικό, γεωγραφικό και ιστορικό της παράδειγμα, ή ακόμη και εθνοτική (που από μόνο του είναι ανοησία, αφού η Ευρασία είναι ουσιαστικά αυτοκρατορική και πολυεθνική), : Ευρασιανισμός. Η θεωρία αυτή, όπως θα ήταν ακριβές να πούμε, λαμβάνει άμεσα υπόψη τη ρωσική γεωγραφική και γεωπολιτική κατάσταση εντός της Μεγάλης Ευρασιατικής Ηπείρου και την κοινωνικοπολιτιστική πραγματικότητα των διαφορετικών λαών που απαρτίζουν το ρωσοευρασιατικό imperium, το οποίο βρίσκεται σήμερα σε μια διστακτική και αβέβαιη φάση επιβεβαίωσης. Αυτή η νέα πολιτική και πνευματική θεωρία (που πρέπει να είναι κατ' αρχάς - αλλά θα επανέλθουμε σε αυτό), επικεντρώνεται (και αυτός ο όρος είναι σημαντικός από αυτή την άποψη) στην Πραγματικότητα και τη βαθιά προσδοκία αυτού του ευρασιατικού imperium. Είναι σαφές ότι αυτή η πνευματικά υποκινούμενη φιλοδοξία και αυτή η Πραγματικότητα δεν αντιστοιχούν ακριβώς σε εκείνες της Ευρώπης (και μάλιστα εν όψει της σημερινής εκφυλιστικής της φάσης). Πόσο μάλλον που η ιστορία και οι ανατολικές πνευματικές επιρροές έχουν καταστήσει τον ρωσοευρασιανικό πολιτισμό, με επίκεντρο τη ρωσική αυτοκρατορική κυριαρχία, μια οντότητα αποκομμένη από το πεπρωμένο της υπόλοιπης ευρωπαϊκής υποηπείρου, η οποία σταδιακά επέτρεψε στον εαυτό της να καταποντιστεί από τα κολασμένα νερά του δυτικισμού. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η ιστορική και πολιτιστική ανάπτυξη αυτού του πολιτισμού, ο οποίος είναι τόσο δυτικός όσο και ανατολικός σε έμπνευση, συνοδεύτηκε από μια μοναδική αυτόνομη επιβεβαίωση, η οποία ήταν τόσο πνευματική όσο και πολιτική ή γεωπολιτική.


Ο ρωσοευρασιανικός πολιτισμός στηρίζεται ουσιαστικά στην κεντρική του θέση, η οποία είναι τόσο ιστορική όσο και γεωγραφική και προκύπτει από τη συνάντηση των ινδοευρωπαϊκών λαών και των τουρανικών λαών στις αντίστοιχες εσχατολογικές τους διαδρομές, καθώς οι πρώτοι αναζητούσαν την ανατολή και την ηπειρωτική απεραντοσύνη της νοτιοανατολικής πλευράς και οι δεύτεροι τη δύση και το άνοιγμα των δυτικών θαλασσών της νοτιοδυτικής πλευράς. Ο Ευρασιανισμός βασίζεται ακριβώς στην αναγνώριση των συνεπειών αυτής της πολεμικής και δημιουργικής ανθρώπινης περιπέτειας, η οποία οδήγησε τελικά σε έναν πολιτισμό του οποίου η ιδιαιτερότητα είναι να αναλάβει τον ρόλο του άξονα και του ανοίγματος μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Η σημερινή Ρωσία, μαζί με τα ανεξάρτητα έθνη που συνδέονται με αυτήν ιστορικά, πολιτιστικά και οικονομικά, καθώς και πνευματικά (π.χ. Αρμενία, Γεωργία, Λευκορωσία, Καζακστάν κ.λπ.), έχει να διαδραματίσει έναν μοναδικό ρόλο. - Η Ουκρανία, η οποία πρέπει να καταφέρει να διεκδικήσει τον ρόλο της ως γέφυρας μεταξύ των δύο πολιτισμών, καθώς ανήκει τόσο στον έναν όσο και στον άλλο), είναι πράγματι ένας πολιτισμός από μόνος του στην καρδιά της Ευρασίας, εντός της οποίας πρέπει να αναλάβει τον ρόλο της ως εξισορροπητική δύναμη. Η αρχέγονη ευρωπαϊκή κληρονομιά της δεν μπορεί να αποδυναμώσει μια πραγματικότητα που έγινε πολύ πιο πολύπλοκη και ποικιλόμορφη από τη συνάντησή της με την Ανατολή, πολύ περισσότερο από την επέκτασή της εντός της ευρασιατικής ηπείρου μέχρι τον Ειρηνικό (οι Κοζάκοι έφτασαν στον Ειρηνικό το 1640) και τον Καύκασο (προσάρτηση διαφόρων καυκάσιων εθνών στις αρχές του 19ου αιώνα: Αρμενία, Νταγκεστάν, Αζερμπαϊτζάν), γεγονός που ενίσχυσε κατά κάποιον τρόπο τη μοναδικότητά της σε σχέση με την υπόλοιπη ευρωπαϊκή μητέρα χώρα. Αλλά μόνο κατά κάποιον τρόπο, διότι οι δεσμοί, αν και διαστρεβλωμένοι και πιο αρμονικά μοιρασμένοι από τη Δύση προς την Ανατολή, δεν είναι λιγότερο παρόντες προς την Ευρώπη σε ένα κοινό όραμα για τον άνθρωπο που θα μπορούσε δικαίως να συνδεθεί με έναν αρχικό ευρωπαϊκό "ανθρωπισμό" που κληρονομήθηκε από προχριστιανικές παραδόσεις που έχουν πλέον σε μεγάλο βαθμό παραστρατήσει.


Ο Ευρασιανισμός είναι επομένως το αποτέλεσμα της συνειδητοποίησης της γενεαλογίας ενός μοναδικού πολιτισμού, μέσα στον οποίο αναδύθηκε αυτό το ρεύμα σκέψης, με όλα όσα μπορεί να γεννήσει μια τέτοια γνώση στο λυκόφως ενός κόσμου που προσπαθεί να αρνηθεί τη βαθιά και ιερή πραγματικότητα της επιβεβαίωσης της προσωπικότητας (σε αντίθεση με το άτομο). Ο Ευρασιανισμός είναι επομένως μια πολιτισμική προσέγγιση, που εμπεριέχει βαθιά μια πνευματική και γεωπολιτική προσέγγιση, για την οποία είναι σημαντικό πάνω απ' όλα οι άνθρωποι, και κατά συνέπεια οι κοινότητές τους, να μπορούν να αφομοιώσουν την υπεράνθρωπη δύναμη που τους έδωσε τη μοναδική τους γέννηση στην καρδιά του δημιουργημένου κόσμου και να διεκδικήσουν τον εαυτό τους μέσω αυτής.


Ο Ευρασιανισμός γεννήθηκε έτσι από τη συνειδητοποίηση της αυθεντικής, πνευματικής και μοναδικής συγκρότησης ενός πολιτισμού εκ μέρους των Ρώσων πολιτικών στοχαστών και φιλοσόφων που είχαν αγγίξει την ιερή και αξονική ουσία της παρουσίας του στον κόσμο (στην Ευρασία). Επειδή όμως αγγίζει το ουσιώδες του τι κάνει έναν ιδιαίτερο πολιτισμό, αυτή η πολιτική θεωρία δεν μπορεί να περιοριστεί στον ρωσοευρασιανικό πολιτισμό και ως εκ τούτου προορίζεται να ενδιαφέρει όλους τους σημερινούς και μελλοντικούς ανθρώπινους πολιτισμούς, αλλά κυρίως να αποτελέσει έναν τρόπο σκέψης μέσω του οποίου θα μπορέσουν να κυριαρχήσουν στο μέλλον τους. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι ο Ευρασιανισμός είναι μια νέα λεγόμενη "πολιτική" θεωρία, η οποία, ωστόσο, είναι πρωτίστως πνευματικής φύσης. Μας καλεί πρώτα απ' όλα να αναπροσανατολιστούμε σε σχέση με ένα Κέντρο που θα πρέπει να ανακαλύψουμε στην καρδιά κάθε πολιτισμού, καθώς και κάθε κοινότητας και κάθε ατόμου που τον απαρτίζει. Αυτό το Κέντρο δεν διαφέρει από το ένα σημείο στο άλλο (από τη μια ανθρώπινη οντότητα στην άλλη), αλλά είναι το ίδιο παντού, διάχυτο αλλά παρ' όλα αυτά Ένα σε κάθε έκφανση της Ύπαρξης. Από αυτή την άποψη, ο ευρασιανισμός μπορεί να αποτελέσει την πνευματική κινητήρια δύναμη της ανύψωσης των πνευμάτων προς μια νέα ερμηνεία του καθολικού, ενός καθολικού που δεν μπορεί να συγχέεται με την ομοιομορφία (ή, κάτι που ισοδυναμεί πρακτικά με το ίδιο πράγμα, με τον καθολικισμό), εκτός αν κάποιος θέλει να αλλοιώσει αυτό που αποτελεί τα θεμέλια αυτής της νέας θεωρίας. Με άλλα λόγια, ο Ευρασιανισμός είναι μια επίκαιρη επιθυμία για προσανατολισμό προς την Παράδοση και το ουράνιο κέντρο της, το οποίο ο ευρωπαϊκός πολιτισμός μας εντοπίζει στην Υπερβορεία, όπου θα χρειαστεί, περιττό να πούμε, να επαναφορτίσουμε τις μπαταρίες μας.


Αυτή η νέα θεωρία, η οποία, όπως είδαμε, είναι οικουμενική στο πνεύμα, είναι επίσης πολιτική και γεωπολιτική, και επομένως πλήρως ικανή να ενταχθεί στον πλανητικό χώρο της ανθρώπινης σκέψης του εικοστού πρώτου αιώνα, η οποία συνειδητοποιεί σταδιακά την αοριστολογική ανακολουθία στην οποία έχει παγιδευτεί η νεοφιλελεύθερη θεωρία, ο μοναδικός επιζών και ταυτόχρονα κληρονόμος της ιδεολογικής παραπλάνησης του εικοστού αιώνα. Η θεωρία αυτή καλείται, επομένως, να συμμετάσχει στη ριζική ανανέωση (με την πραγματική έννοια του όρου, δηλαδή αυτή που πηγαίνει πίσω στη ρίζα, στην ουσία των "πραγμάτων") μιας πολιτικής σκέψης που έχει ουσιαστικά αρθρωθεί μέχρι σήμερα γύρω από τις τρεις πολιτικές θεωρίες του κομμουνισμού, του φασισμού και του φιλελευθερισμού, συμπεριλαμβανομένων όλων των παραλλαγών τους, μέχρι πρόσφατα, περιλαμβάνοντας έτσι και τη μεταμοντέρνα μορφή του φιλελευθερισμού: Ο απολίτικος μεταφιλελευθερισμός που παρενέβη ύπουλα σε κάθε έναν από τους πολιτισμούς με τρόπο που να τους στερεί κάθε πραγματική κλίση και να τους εμποδίζει να συμμετέχουν σε μια νέα διεθνή αρμονία που ονομάζεται πολυπολικότητα ή, ακόμη καλύτερα, πολυκεντρικότητα. Διότι ο Ευρασιανισμός είναι επίσης, και δευτερευόντως στην επιβεβαιωμένη προσέγγισή του για έναν πνευματικό αναπροσανατολισμό του κόσμου, η θεωρία της πολιτισμικής πολυπολικότητας, η οποία, με τη σειρά της, ενδιαφέρει όλους τους πολιτισμούς καθώς και τις ανθρώπινες κοινότητες που βρίσκονται στη διαδικασία επαναβεβαίωσης και επαναπροσδιορισμού τους με τα αρχικά τους θεμέλια.



Αλλά αν ο Ευρασιανισμός είναι μια γεωπολιτική θεωρία, με επίκεντρο την πνευματική ουσία των πολιτισμών και τις μοναδικές σχέσεις που διατηρούν με τον δικό τους χώρο (έναν χώρο που συμμετείχε στη σαρκική τους ίδρυση), είναι επίσης μια πολιτική θεωρία, η Τέταρτη Πολιτική Θεωρία, της οποίας η ιδιαιτερότητα είναι ακριβώς ότι θέλει να ξαναδώσει στον όρο "πολιτική" μια νομιμοποίηση σε σχέση με το μέλλον των ανθρώπινων κοινοτήτων. Η πολιτική πρέπει να ξαναγίνει τέχνη μέσω της οποίας οι άνθρωποι μπορούν, και μάλιστα πρέπει, να επαναπροσανατολιστούν προς το κέντρο της τάξης και της εναρμόνισης κάθε κοινότητας της οποίας είναι μέλη. Η απόφαση, η οποία πρέπει να τρέφεται από την πολλαπλότητα των ελεύθερα εκφρασμένων απόψεων, θα βρει τελικά μια κεντρικότητα που θα την απομακρύνει από κάθε ασάφεια που συνδέεται με τις αστάθειες της ύλης (δηλαδή τις διακυμάνσεις που συνδέονται με τον κατώτερο κόσμο της αναγκαιότητας). Η κεντρικότητα και η πολλαπλότητα δεν θα πρέπει πλέον να είναι αντινομικές, αλλά αντίθετα θα πρέπει να είναι σε θέση να επιβεβαιωθούν από κοινού μέσω του πολιτικού και του πνευματικού, το οποίο θα ενσωματωθεί στο Κοινό Αγαθό. Ο Ευρασιανισμός είναι μια πολιτική θεωρία που φέρει μέσα της αυτή τη μεγαλειώδη αρχή που αποσκοπεί στην ανύψωση της πολιτικής πάνω από τις συγκρούσεις συμφερόντων (ιδίως των οικονομικών) και την υπαγωγή της στην ανωτερότητα του πνευματικού (μέσω του Κοινού Καλού, όπως το αντιλαμβανόμαστε και όπως πρέπει να κατανοηθεί από την οπτική γωνία της Τέταρτης Πολιτικής Θεωρίας).




Το Λάθος της Τρίτης Θέσης και η Αληθινή Ελληνική Εθνικοεπαναστατική Θέση




Το λάθος των υποστηρικτών της λεγόμενης Τρίτης Θέσης είναι η σύγχυση μεταξύ Τρίτης Γεωπολιτικής Θέσης και Τρίτης Πολιτικής Θεωρίας. Η Τρίτη Θέση γεννήθηκε ως "Ούτε Φιλελεύθεροι Ούτε Κομμουνιστές" ως δλδ Τρίτη Γεωπολιτική Θέση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Σοβιετική Ένωση. Υπήρξε δλδ κάποτε μια ταύτιση μεταξύ πολιτικής και γεωπολιτικής Τρίτης Θέσης. Η Τρίτη όμως, Πολιτική αυτή την φορά, Θέση έχει, υποτίθεται, ταυτιστεί με το λεγόμενο Εθνικοεπαναστατικό Κίνημα. Το οποίο όμως είναι φύσει θέσει όχι σωβινιστικό μικροεθνικιστικό αλλά ηπειρωτικό πολιτισμικό.


Τα Εθνικοεπαναστατικά κινήματα δλδ αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως μέρη ενός ευρύτερου συνόλου. Αυτό το είδαμε καθαρά στα κινήματα του λεγόμενου Παναραβικού Πατριωτικού Σοσιαλισμού. Πατριωτικά μεν, παναραβικά δε, δλδ "ηπειρωτικό-πολιτισμικά". Μάλιστα, όταν εξέλειψε το στοιχείο της αυτοϋπέρβασης του σωβινιστικού μικροεθνικισμού ξεθύμανε και η επαναστατικότητα και ξανά αναζωπυρώθηκε, πχ στην Συρία, με την επανένταξη στον λεγόμενο "Άξονα της Αντίστασης".


Την σκυτάλη της Εθνικοεπαναστατικής τάσης παρέλαβε ακριβώς αυτός ο Άξονας. Και είναι φανερό πως η εξίσου Εθνικοεπαναστατική Χέζμπο είναι εν-ταγμένη στο ευρύτερο εθνοθρησκευτικό εθνοπολιτισμικό ιρανονοσιϊτικό πόλο. Αν οι Ιρανοί ήταν σωβινιστές μικροεθνικιστές Πέρσες θα περιόριζαν την δυναμική τους στα σύνορα των πληθυσμών που ομιλούν τα φαρσί. Μικρότερα δλδ και από τα σύνορα του Ιράν ως κράτος. Αντίθετα οι Ιρανοί, παρότι με τα φαρσί στον κεντρικό τους πυρήνα, θεωρούν κάθε σιίτη συμπατριώτη τους και έτσι εξακτινώνουν την δυναμική τους στο σύνολο του λεγόμενου ιρανικού σιϊτικού κόσμου, που εν πολλοίς σχεδόν ταυτίζονται, αν και όχι, εννοείται, απόλυτα.


Η αντίθεση της ιρανικής αυτής νοοτροπίας προς την σχέση του νεοελληνικού σωβινιστικού μικροεθνικισμού με το σύνολο των ορθοδόξων λαοτήτων του μετα-βυζαντινού, μετά-οθωμανικού κόσμου είναι κραυγαλέα. Αν υποθέσουμε δύο πόλους πάνω σε έναν άξονα όπου στην μία άκρη είναι ο σωβινιστικός μικροεθνικισμός, το εθνοκράτος, και στην άλλη το εθνοπολιτισμικό κράτος, το κράτος-πολιτισμός, Ελλάδα και Ιράν βρίσκονται στους αντίποδες. Το ποιός πραγματικά σέβεται τον εαυτό του είναι περιττό να ειπωθεί.


Όπως περιττό να ειπωθεί είναι και το γεγονός ότι Πρώτη Πολιτική Θεωρία και γεωπολιτική θέση, ο Φιλελεύθερος Αντλαντισμός, εργαλειοποιεί τον σωβινιστικό μικροεθνικισμό. Τρανό παράδειγμα ο (Δυτικό)Ουκρανικός Εθνικισμός και όχι μόνο φυσικά. Αυτή, υποτίθεται, είναι και η μεγάλη διαφορά μεταξύ Εθνικοεπαναστατικής Τρίτης Θέσης και Ακροδεξιάς...



Αν λοιπόν η συντριπτική πλειοψηφία των λεγόμενων τριτοθεσιτών, που ευλόγως απεχθάνονται τον χαρακτηρισμό της ακροδεξιάς, δεν έχουν πρόβλημα και δυσκολία να αναγνωρίσουν την ταύτιση της Εθνικοεπαναστατικής Τρίτης Θέσης με τις υπερβάσεις των μικροεθνικισμών στον Αραβικό, Ιρανονοσιϊτικό και φυσικά Ευρωπαϊκό Κόσμο, γιατί δυσκολεύονται να κάνουν το ίδιο στον Σλαβικό-Ορθόδοξο;


Η συνηθισμένη απάντηση είναι γιατί η Ουκρανία ανήκει στον Ευρωπαϊκό Ηπειρωτικό Πόλο. Θα μπορούσα να το δεχτώ, χάριν της συζήτησης. Άλλωστε και η Ρωσσία είναι Ευρώπη, αλλά ταυτόχρονα είναι και κάτι άλλο διαφορετικό. Δεν θα έπρεπε να μας ξενίζει κάτι τέτοιο εμάς τους Έλληνες.


Τότε λοιπόν, σε αυτήν την περίπτωση, αυτό σημαίνει ότι η Τρίτη Εθνικοεπαναστατική Θέση υποστηρίζει την δημιουργία ενός Ανεξάρτητου Ευρωπαϊκού Γεωπολιτικού Πόλου. Υποστηρίζει δλδ την Πολυπολικότητα έναντι της Μονοπολικότητας ή και την Τριπολικότητα (να την πάλι η Τρίτη Γεωπολιτική Θέση) σε έναν νέο Διπολικό Κόσμο, όχι όμως αυτήν την φορά ανάμεσα σε ΗΠΑ και Σοβιετία αλλά ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα. Η αγαπημένη δλδ των οπαδών της Τρίτης Πολιτικής Θέσης Τρίτη Γεωπολιτική Θέση δεν είναι πια το Τρίτο Ράιχ (αν υποθέσουμε ότι ήταν κάποτε) αλλά η Τρίτη Ρώμη.


Αλλά ας μείνουμε στην Πολυπολικότητα. Με ποιόν ακριβώς τρόπο οι υποστηρικτές της Εθνικοεπαναστατικής Τρίτης Θέσης δλδ του Παν-Ευρωπαϊκού Ηπειρωτικού Γεωπολιτισμικού Γεωπολιτικού Πόλου, με το να παραδίνονται με τόση ευκολία στην εργαλειοποίηση τους από την μεριά της Πρώτης πολιτικής και γεωπολιτικής Θέσης του Φιλελεύθερου Αντλαντισμού, υποστηρίζουν την Ευρώπη ως Ενιαίο Ανεξάρτητο Πόλο;


 - Ναι αλλά Αμερικάνοι και Ρώσσοι, για άλλη μια φορά, συγκρούονται εις βάρος της Ευρώπης σε ευρωπαϊκό έδαφος.

 

Συγνώμη αλλά αυτή είναι ανάλυση επιπέδου play station. Δεν συναντήθηκαν Αμερικάνοι και Ρώσσοι στην μέση της Ευρώπης κάπου στο Βερολίνο το '45, αλλά είναι οι Αμερικάνοι που διασχίζουν όλο τον Ατλαντικό και όλη την Ευρώπη για να πάνε μπροστά στο κατώφλι της Μόσχας.  Το Σύμφωνο της Βαρσοβίας διαλύθηκε πριν από τριάντα χρόνια, όχι όμως και το ΝΑΤΟ. Η Ευρώπη δεν τελεί υπό ρωσική απειλή αλλά υπό νατοϊκή κατοχή. Βασικά οφθαλμοφανή πράγματα που δεν θα έπρεπε καν να τίθονται.


Η θέση λοιπόν των Ευρωπαίων υποστηρικτών της Εθνικοεπαναστατικής Τρίτης Θέσης θα έπρεπε να είναι υπέρ μιας αληθινής ενιαίας Ευρώπης ως γεωπολιτικός και γεωπολιτισμικός Πόλος και η θέση μιας τέτοιας Ευρώπης θα έπρεπε να είναι, στο πλαίσιο της Πολυπολικότητας, υπέρ της Ρωσίας. Αντιθέτως βλέπουμε μια πολύ εύκολη διολίσθηση στο επίπεδο του ακροδεξιού σωβινιστικού μικροεθνικισμού (Ουκρανία), που όμως εντάσσεται σε μη οργανικά γεωοικονομικά μπλοκ (Ελλάδα), και είναι λυπηρό.


Άφησα σκόπιμα απ'έξω ως τώρα το αν και κατά πόσο η Ελλάδα και οι Έλληνες ανήκουμε ακόμα και σε έναν τέτοιο ενιαίο ηπειρωτικό γεωπολιτισμικό και γεωπολιτικό Ευρωπαϊκό Πόλο. Πάντως, σε μένα τουλάχιστον, είναι ξεκάθαρο ότι, "εθνικισμός" που δεν στοχεύει στην αυτοϋπέρβαση του σε ένα ενιαίο γεωπολιτισμικό πόλο κοινών ηθών, αξιών κι ιστορικών αναφορών και όχι απλά γεωοικονομικό κοινών υλικών συμφερόντων, είναι η διαφορά μεταξύ Εθνικοεπαναστατικής Θέσης και Ακροδεξιάς. Γιατί το δεύτερο, είναι φανερό ότι, διατηρεί όλα τα αρνητικά του σωβινιστικού μικροεθνικισμού ενώ ταυτόχρονα, με την ένταξη του σε κάποιο ενιαίο γεωοικονομικό μπλοκ, αφαιρεί την ουσιαστική ανεξαρτησία, που πέραν και της εθνοκρατικής είναι η ταυτότητα. Μετατρεπόμαστε αυτό στο οποίο "ανήκουμε".


Άφησα επίσης απ'έξω αναφορές στην λεγόμενη  Τέταρτη Πολιτική Θεωρία. Είναι απλό και σε μένα φανερό. Είδαμε ότι η Τρίτη Εθνικοεπαναστατική Πολιτική Θέση, ως θεωρητικό υπόβαθρο της Τρίτης Γεωπολιτικής Θέσης, αν δεν οδηγεί στην αυτοϋπέρβαση του Ενιαίου Γεωπολιτισμικού Πόλου, διολισθαίνει σε Ακροδεξιά, που μια χαρά εντάσσεται σε ενιαία γεωοικονομικά μπλοκ.


Η Τρίτη δλδ Θέση ή αυτο-μεταμορφώνεται, από εσωτερική εκτύλιξη, σε Τέταρτη Θέση, μεταπολιτικά και γεωπολιτικά ή κατρακυλά σε εργαλειοποιημένος σωβινιστικός μικροεθνικισμός από την μονοπολική (ή πρωτοπολική) παγκοσμιοποίηση. Με έμφαση στην εσωτερική αυτό-μεταμόρφωση, εξού και οι δυσκολίες σχηματισμού ενιαίων πόλων αποκλειστικά στην βάση οικονομικών υλικών συμφερόντων που στερούνται κοινού εθνοπολιτισμικού και ιστορικού υποβάθρου.


Εξού και το μικρό μου καλάθι σχετικά με το αν ανήκουμε ακόμα και στον Πόλο Ευρώπη και όχι σε κάποιον άλλο μικρότερο που, με δεδομένες τις αντιξοότητες, μιας και όλοι καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε για αλληλο-επικάλυψη μεταξύ Μετά-Βυζαντινού και Νέο-Οθωμανικού Χώρου, είναι και το πραγματικό πεδίο μιας Αληθινής Ελληνικής Εθνικοεπαναστατικής αυτουπερβατικής Θέσης προς την κατεύθυνση του Πανελληνίου και του Νέο-Βυζαντινού Πόλου.


Έρρωσθε!





Μια Ρωσία που θα έμπαινε βαθμηδόν στο πετσί της παλιάς Σοβιετικής Ένωσης

 Μια Ρωσία που θα έμπαινε βαθμηδόν στο πετσί της παλιάς Σοβιετικής Ένωσης – αυτό είναι το πραγματικό φόβητρο της Τουρκίας

Παναγιώτης Κονδύλης

«Πράγματι, ο μεγαλύτερος μελλοντικός κίνδυνος για την Τουρκία – και η μεγαλύτερη, αν όχι η μοναδική ελπίδα για την Ελλάδα – έγκειται στο ενδεχόμενο της ανάδυσης Δυνάμεων ικανών να συναγωνισθούν την αμερικανοτουρκική επιρροή τόσο στον Κάυκασο και στην Κεντρική Ασία όσο και στα Βαλκάνια. Μονάχα μια ισχυρή εθνικιστική και επεκτατική Ρωσσία θα μπορούσε να αποτελέσει δραστικό φραγμό των τουρκικών φιλοδοξιών στα Βαλκάνια…και στην Ανατολή…Είναι άγνωστο αν αυτό το ενδεχόμενο θα επισυμβεί ή αν η Ρωσσία θα τελματωθεί μακρόχρονα. Πάντως μια «φιλελευθεροποίησή» της με την έννοια της προσαρμογής της στα αμερικανικά πρότυπα και στις αμερικανικές επιθυμίες θα σήμαινε την αποθράσυνση της Τουρκίας. Όσοι σκέφτονται φιλελεύθερα και οικονομιστικά ασφαλώς θα δυσκολευθούν πολύ να το καταλάβουν αυτό, όμως είναι αλήθεια. Μια Ρωσία που θα έμπαινε βαθμηδόν στο πετσί της παλιάς Σοβιετικής Ένωσης – αυτό είναι το πραγματικό φόβητρο της Τουρκίας…»,

 Επίμετρο στη Θεωρία πολέμου, σ. 391-392.

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Περί "Λευκού Εθνικισμού"

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι : Περί "Λευκού Εθνικισμού": «Θεωρώ τους « Λευκούς εθνικιστές » συμμάχους  όταν αρνούνται τον μοντερνισμό, την παγκόσμια ολιγαρχία και τον φιλελεύθερο καπιταλισμό, με άλ...