Σελίδες

Λιγνίτης : ο δικός μας μαύρος χρυσός

ΗΠΑ & Κίνα αυξάνουν τη χρήση κάρβουνου κι η Ελλάδα "σώζει τον πλανήτη", εξοντώνοντας τους Έλληνες.

greeklignite.blogspot.gr


Όπως βλέπουμε στο διάγραμμα του Χρηματιστηρίου Ενέργειας για σήμερα, 6/10/2021, η αναλογία φυσικού αερίου προς λιγνίτη είναι στο 4,23, παράγουμε 4,23 φορές περισσότερο ρεύμα από φυσικό αέριο παρά από λιγνίτη. Την ίδια στιγμή η τιμή του φυσικού αερίου πετάει από ρεκόρ σε ρεκόρ και, όπως είχα προβλέψει, στις 5/10 είδαμε για πρώτη φορά τριψήφια τιμή. Δυστυχώς αυτό ήταν μόνο η αρχή, μεσημέρι της 6/10 η τιμή έχει ξαναπετάξει στα 132,930€/MWh (συμβόλαιο ενός μήνα Dutch TTF Natural Gas Calendar Month στο Nymex). Κανείς δεν μπορεί πια να προβλέψει πού θα σταματήσει το εντελώς παρανοϊκό ράλι.


Λόγω της τεράστιας αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου, εδώ και καιρό η ηλεκτροπαραγωγή από λιγνίτη είναι σημαντικά πιο φθηνή απ' την παραγωγή με φυσικό αέριο. Παρόλα αυτά η ΔΕΗ και η κυβέρνηση εξακολουθούν να καίνε φυσικό αέριο σαν να μην υπάρχει αύριο, δημιουργώντας συνθήκες οικονομικής εξόντωσης των Ελλήνων. 


Όπως είδαμε στην προηγούμενη ανάρτηση, στο τέλος Ιουλίου-αρχές Αυγούστου η λιγνιτική παραγωγή έφθασε τα 1400, ακόμα και σχεδόν τα 1600MW. Ωστόσο σήμερα παραμένει καθηλωμένη στα μισά, γύρω στα 660MW το πολύ έχει δώσει απ' το πρωί. Με τη ζήτηση να είναι σε χαμηλά λόγω εποχής επίπεδα (αιχμή ζήτησης 6306MW), καθώς η χαμηλή τάση (LV, Low Voltage κάτω δεξιά στο διάγραμμα) δεν ζητά φορτία, με 1600MW ο λιγνίτης θα μπορούσε να καλύπτει μεγάλο ποσοστό, να μειώνει την τιμή χονδρικής, (που σήμερα πέταξε και πάνω απ' τα 250€/MWh ενώ αύριο θα βρίσκεται πάνω και απ' τα 280€/MWh), και να συμβάλει στην εξοικονόμηση συναλλάγματος της χρεοκοπημένης χώρας. Αλλά η κυβέρνηση κι η ΔΕΗ επιμένουν να "σώσουν τον πλανήτη", εξοντώνοντας τους Έλληνες, καθώς την ίδια ακριβώς στιγμή οι χώρες που εκπέμπουν τις μακράν όλων των υπολοίπων μεγαλύτερες ποσότητες "αερίων του θερμοκηπίου" αυξάνουν τη χρήση κάρβουνου.



Τι έχουν να πουν και οι δύο, τώρα, που η Ευρώπη τους, καίει κάρβουνο;

 http://www.press-gr.com/2021/09/blog-post_413.html


Ιστορικό ρεκόρ ανόδου της τιμής του χτύπησε, στην Ευρώπη, σήμερα, το... φυσικό αέριο.

Έφτασε στα 1100 δολ. για κάθε χίλια κυβικά μέτρα.

Η Ευρώπη υποφέρει, από την έλλειψη φυσικού αερίου, καθώς οι ΗΠΑ, ενώ υποσχέθηκαν να ικανοποιήσουν την ζήτηση με το ακριβότερο και υποδεέστερο σχιστολιθικό δικό τους αέριο, αρκεί να καταργήσουν τις εισαγωγές, από Ρωσία, δεν το πράττουν.

Έτσι, η Ευρώπη ζητεί, από την Ρωσία, άνθρακα, για να καλύψει τις ανάγκες της, σύμφωνα με το Μπλούμπεργκ με αποτέλεσμα και οι τιμές του άνθρακα να αυξάνονται, λόγω της μεγάλης ζήτησης, ενώ ακριβή είναι και η μεταφορά του.

Η επιστροφή στο ορυκτό καύσιμο υποδηλώνει, τόσο την παταγώδη αποτυχία των "ανανεώσιμων πηγών ενέργειας", που αδυνατούν να λειτουργήσουν σε κάθε κλιματική συνθήκη (αέρα, χιόνι, πάγο, συννεφιά), όσο και την υποκρισία της Ευρωπαϊκής και παγκόσμιας ηγεσίας, για την δήθεν "κλιματική αλλαγή", που εφευρέθηκε, για νέα μεγαλύτερα κέρδη, στις τσέπες της και ξεπλένει την ασύδοτη ρύπανση του περιβάλλοντος, που επί αιώνες δημιουργεί, σε βάρος των πολιτών.

Και τώρα, ρωτώ τον Κούλη: Αντιλαμβάνεται την σημασία του λιγνίτη, που υπάρχει άφθονος στη χώρα μας και εξακολουθεί να θέλει να τον καταργήσει, ως δήθεν "ρυπογόνο";;

Γιατί ο λιγνίτης είναι ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ καύσιμο, που οποιαδήποτε γεωπολιτική αναταραχή κι αν υπάρξει, θα είναι ο μόνος τρόπος παραγωγής ενέργειας, αποκλειστικά, από την δική μας χώρα! Άσε που μας κοστίζει  λίγο!

Ρωτώ και τον ΑλέΚΣΗ: Αισθάνεται καλά, που ιδιωτικοποίησε 3 εργοστάσια της ΔΕΗ, με το πρόσχημα ότι λειτουργούσαν με λιγνίτη;;

Τι έχουν να πουν και οι δύο, τώρα, που η Ευρώπη τους, καίει κάρβουνο;;;


Μπάτσοι - TV - Αριστεροί



  

Θὰ μᾶς «ζαλίσουνε» τώρα μὲ τὴν Σταυρούπολη οἱ πολύχρωμοι ταγοὶ τοῦ συστήματος, μὲ μπροστάρη τὰ κανάλια τῶν ὀλιγαρχῶν, ποὺ θὰ ἀνακαλύπτουν δεκαπεντάχρονους βάφεν ἐς-ἐς καὶ θὰ σερβίρουν αὐγὰ τοῦ φιδιοῦ στὸ φιλοθεάμον κοινὸ τῶν τσιμπιμένων μικροαστῶν, ποὺ ἡ ἀστικὴ δημοκρατία εἶναι ἕτοιμη νὰ καταβροχθίσει ἀλύπητα.



Τὸ περίφημο «Τεῖχος τῆς Δημοκρατίας» ὀρθώνεται ξανά, αὐτὴ τὴν φορὰ γιὰ νὰ ρίξει τὴν βαριά σκιά του σὲ μερικὲς δεκάδες πιτσιρικάδες, ἀρνητὲς τοῦ νεοραγιαδισμοῦ, καὶ νὰ τοὺς προβάλλει ὡς τὸν μεγάλο κίνδυνο γιὰ τὴν «δημοκρατία μας», ποὺ ἐδῶ καὶ μία δεκαετία καὶ βάλε ἔχει κάνει τὸ ἴδιο τὸ Σύνταγμά της πατσαβούρι, γιὰ νὰ ἐφαρμόζει μνημόνια ἐπὶ μνημονίων, καὶ ἐσχάτως (δηλαδὴ τὸν τελευταῖο ἑνάμιση χρόνο) ἀπαγορεύσεις κυκλοφορίας καὶ μέτρα ὑγειονομικῆς τυραννίας.


Ὁ φίλος στὴν ἀνάγκη φαίνεται, κι ἔτσι ἐπιστρατεύτηκαν οἱ «ἐρυθροφρουροὶ» τοῦ καθεστῶτος, ποὺ μὲ τὴν ἀνοχὴ τῆς ἀστυνομίας, ἀνέλαβαν νὰ συνετίσουν δεόντως τοὺς ἀνυπάκουους μαθητές, ποὺ τόλμησαν νὰ ἀναρτήσουν τὴν ἐπάρατο γαλανόλευκη, ἐπεδράμοντας στὸ σχολικὸ συγκρότημα μὲ τὰ ἀνάλογα ὄργανα σωφρονισμοῦ, χωρὶς ἰδιαίτερη -εἶναι ἀλήθεια- ἐπιτυχία. «Ἀλληλέγγυοι» ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς ἀστυνομίας προχώρησαν σὲ προσαγωγὲς καὶ συλλήψεις μαθητῶν, ἐνῶ γιὰ τὰ περαιτέρω θὰ ἀναλάβει ἡ ἀδέκαστη δικαιοσύνη, ἀφοῦ ἡ Ὑπουργὸς Παιδείας ζήτησε εἰσαγγελικὴ παρέμβαση ἐν μέσω τῆς ἤδη ἐξελισσόμενης μεγάλης εἰσαγγελικῆς ἔρευνας γιὰ τοὺς «ἀντιεμβολιαστές».


Κάπως ἔτσι ἡ Νέα Δημοκρατία δείχνει ἐμπράκτως ὅτι «τιμᾶ τοὺς ἀγῶνες τῆς Ἀριστερᾶς», μὲ τὴν ὁποία στὴν πραγματικότητα συγκυβερνᾶ ἀτύπως ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ποὺ ἐνέσκηψε ὁ κορωνοϊός, μὲ σύσσωμη τὴν Ἀριστερὰ νὰ κάνει ὅ,τι περνᾶ ἀπὸ τὸ χέρι της γιὰ νὰ στηρίξει τὶς ἀπαγορεύσεις κυκλοφορίας, τὸν ὑποχρεωτικὸ ἐμβολιασμὸ καὶ τὰ πιστοποιητικὰ ὑγειονομικῶν φρονημάτων φωνάζοντας καὶ τὸ «δῶστε λεφτὰ γιὰ τὴν ὑγεία» γιὰ νὰ μὴν μᾶς πάρουν καὶ τελείως χαμπάρι.


Τὸ νόστιμο εἶναι ὅτι οἱ ἀριστεροὶ τοῦ φραπὲ κατὰ τὴν ἐπιδρομή τους στὸ σχολεῖο φώναζαν τὸ σύνθημα «λευτεριὰ στὸν λαό, θάνατος στὸν φασισμό», πού, πέραν τοῦ ὅτι προδίδει τὸ μέγεθος τῆς πολιτικῆς τους ἠλιθιότητας, τὸ ἔχουν πάρει ἀπὸ τοὺς Τούρκους καὶ Κούρδους πολιτικοὺς πρόσφυγες, ποὺ ἔχουν ἑκατοντάδες νεκροὺς καὶ χιλιάδες φυλακισμένους, γιατὶ στὴν Τουρκία ἡ «ἐπανάσταση» δὲν εἶναι ἀπασχόληση γιὰ καλοζωισμένους φοιτητές, ἐπαγγελματίες συνδικαλιστὲς καὶ κομματόσκυλα ταϊσμένα ἀπὸ τὸν κρατικὸ κορβανά.


Αὐτὸ ποὺ διαφεύγει, πάντως, τῆς προσοχῆς, καὶ μᾶλλον εἶναι καὶ τὸ κοινωνικὸ «ζουμὶ» τῆς ὑπόθεσης, εἶναι ὅτι ἡ Ἀριστερὰ ἐπιτίθεται ἀνοικτὰ σὲ μαθητὲς τεχνικοῦ λυκείου, καὶ αὐτὸ λέει πολλὰ γιὰ μία παράταξη ποὺ αὐτοπροβάλλεται ὡς ὑπερασπιστῆς τοῦ ἐργαζόμενου λαοῦ καὶ τὰ τοιαῦτα.


Ὅπως καὶ νἄχει, ἡ Ἀριστερὰ τοῦ ἐθνομηδενισμοῦ ἔχει πάρει πρὸ πολλοῦ (ὁριστικὸ) διαζύγιο ἀπὸ τὰ πληβειακὰ στρώματα τῆς κοινωνίας, τὰ ὁποῖα ἀντιλαμβάνονται ἐνστικτωδῶς ὅτι ἡ ὑπεράσπιση τῆς κοινωνικῆς τους θέσης περνάει ἀναγκαστικὰ μέσα ἀπὸ τὴν ὑπεράσπιση τῆς ἐθνικῆς τους ταυτότητας.


Ἡ πολιτικὴ σημασία τοῦ ἐπεισοδίου στὴν Σταυρούπολη θὰ φαίνεται ὅλο καὶ πιὸ καθαρὰ στὸ ἄμεσο μέλλον, μέσα σὲ ἐθνοπληβειακὰ τμήματα τῆς νεολαίας καὶ τοῦ γενικοῦ πληθυσμοῦ, ποὺ θὰ στρέφονται ὅλο καὶ περισσότερο στὸν πατριωτισμὸ (πεῖτε το «ἐθνικισμό», πρόβλημα οὐδὲν) ὡς ἀσπίδα ἀπέναντι στὸν κοινωνικὸ καὶ ἐθνικό τους ἐπαπειλούμενο ἀφανισμό, ποὺ τοὺς ἐπιφυλάσσουν Δεξιὰ καὶ Ἀριστερά, ἀφοῦ ἔχουν γίνει πλέον οἱ δύο ὄψεις τοῦ ἰδίου συστημικοῦ νομίσματος.


Ὁ τίτλος τῆς ἀνάρτησης εἶναι παραφθορὰ ἀπὸ κάποιο παλιὸ ἀναρχικὸ σύνθημα. Ὅποιος τὸ γνωρίζει, ξέρει  τὴν κατάληξη (καὶ τὴν κατάντια).




Yamnaya: Faces of the Indo-Europeans

Survive the Jive

 The Yamnaya culture, also called the Kurgan or Late Ochre Grave culture, of the late Neolithic and Bronze age Pontic steppe is believed to belong to one of several Proto-Indo-European speaking Western Steppe herder peoples who were ancestral to many modern peoples and who spread Indo-European languages across Eurasia. But what did Yamnaya look like? In this documentary film you can see 3D forensic facial reconstructions of Yamnaya men by the artist Robert Molyneaux and you can learn all about what Yamnaya people ate, why they loved milk, how they lived, their burial customs, how they spread and more.




Τα εργαλεία για την επικράτηση του ευρωατλαντικού συστήματος, Μέρος Ά: Το Ισλάμ, η Αραβική Άνοιξη και το Αφγανιστάν




https://kinhma.com/kinima-ola-ta-arthra/2020/ta-ergaleia-gia-tin-epikratisi-toy-eyroatlantikoy-systimatos-meros-a-to-islam-i-araviki-anoixi-kai-to-afganistan/


Το θεωρητικό υπόβαθρο του ανταγωνισμού Ρωσίας/Κίνας και ΗΠΑ


Ξεκινώντας το άρθρο είναι απαραίτητο να κάνουμε μία πολύ σύντομη αναφορά στην αγγλοσαξωνική γεωπολιτική σχολή, η οποία δεν είναι η μόνη θεωρητική προσέγγιση, αλλά οι αντιλήψεις της έχουν περάσει σε ένα μεγάλο βαθμό αυτούσιες από την αυτοκρατορία της Μεγάλης Βρετανίας στους ευρωατλαντικούς θεσμούς που έχoυν ως κύριο πυλώνα τις ΗΠΑ. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να γίνει αντιληπτό πάνω σε ποια μοτίβα κινείται η στρατηγική του συστήματος, ποιες είναι οι επιδιώξεις, αλλά και τα εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει.


Ένας από τους πρώτους στοχαστές στον αγγλοσαξωνικό χώρο θεωρείται ο πλοίαρχος Alfred Mahan, ο οποίος με το βιβλίο «Η επιρροή της ναυτικής δύναμης στην ιστορία 1600-1783» διατύπωσε την άποψη πως η πραγματικά μεγάλη δύναμη πρέπει να είναι θαλάσσια και εμπορική, ενώ πρέπει να ελέγχει την διώρυγα του Σουέζ και του Παναμά. Στην συνέχεια, ο μεγαλύτερος θεμελιωτής της σχολής αυτής, ο Halford Mackinder, ο οποίος στα βιβλία του «The Geographical Pivot of the History» και «Democratic Ideal and Reality», διατύπωσε αντίθετη άποψη, πως το πλεονέκτημα το έχει όποιος διοικεί την Pivot Area/Heartland (Κεντρική Γη), δηλαδή το κεντρικό τμήμα της Ευρασίας, καθώς με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και των σιδηροδρόμων η πλάστιγγα θα έγερνε στις χερσαίες δυνάμεις. Γνωστή είναι η φράση του Mackinder στην οποία περικλείεται η θεωρία του: «Όποιος ελέγχει την Ανατολική Ευρώπη κυβερνάει την Pivot Area/Heartland (Κεντρική Γη). Όποιος κυβερνάει την Pivot Area/Heartland (Κεντρική Γη), ελέγχει την Παγκόσμια Νήσο (την Ευρασία, World Island), Όποιος ελέγχει την Παγκόσμια Νήσο (Ευρασία, World Island) κυβερνάει ολόκληρο τον Κόσμο» (βλέπε Χάρτη 1). Κατά τον Mackinder η κυριαρχία της Heartland θα απέβαινε εις βάρος της εσωτερικής ή εξωτερικής ημισελήνου (Inner or marginal crescent), δηλαδή των περιοχών που βρέχονται από ανοικτές θάλασσες, γι’ αυτό προέτασσε την συνεχή εμπλοκή της Μεγάλης Βρετανίας ώστε το Pivot Area/Heartland να μην περιέλθει κάτω από τον πλήρη έλεγχο της Ρωσίας.


Χάρτης 1: Η θεώρηση του Mackinder

Ο τρίτος στοχαστής για τον οποίο θα μιλήσουμε είναι ο Nicholas John Spykman, ο οποίος συνδύασε τις θεωρίες των Mahan και Mackinder. Στο βιβλίο του «Η γεωγραφία της ειρήνης» υποστηρίζει πως η γεωγραφική απομόνωση της Pivot Area/Heartland αποτελεί μειονέκτημα και όχι πλεονέκτημα της χερσαίας δύναμης, ενώ βαρύνουσας σημασίας ήταν το Rimland (περιφερειακά εδάφη ή στεφάνη), περιοχή που ταυτίζεται με την εσωτερική ημισέληνο του Mackinder, ο έλεγχος της οποίας εμποδίζει την έξοδο της μεγάλης χερσαίας δύναμης στις θερμές θάλασσες (βλέπε Χάρτη 2). Για τον Spykman «όποιος ελέγχει το Rimland κυβερνά την Ευρασία, και όποιος κυβερνάει την Ευρασία ελέγχει τις τύχες του κόσμου». Γι’αυτό οι ΗΠΑ πρέπει να ελέγχουν την στεφάνη ώστε να είναι η παγκόσμια υπερδύναμη.


Χάρτης 2: Η θεωρία του Spykman

Επεκτείνοντας τις θεωρήσεις αυτών των στοχαστών οι σύγχρονοι αναλυτές, όπως οι Kennan, Brzezinski, Kissinger κ.α., προσπάθησαν να ανασχέσουν την Σοβιετική επέκταση ισχύος. Καθόλου τυχαίο ότι τρεις από τις μεγαλύτερες συκγρούσεις στην εποχή από το 1945 μέχρι και την πτώση της ΕΣΣΔ, ο πόλεμος της Κορέας, η επέμβαση των ΗΠΑ στο Βιετνάμ και η επέμβαση της ΕΣΣΔ στο Αφγανιστάν, έλαβαν χώρα στο Rimland. Σημειώνουμε πως και η περιοχή της Μέσης Ανατολής, η οποία βρίσκεται συνεχώς σε ανάφλεξη βρίσκεται στην ζώνη του Rimland, και πέραν των υδρογοναθράκων, προσφέρει εμπορικές οδούς και πρόσβαση στις θερμές θάλασσες. Ακόμα, μπορούμε να διαπιστώσουμε πως τα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα στην Ασία (αλλά και στην Κούβα και αλλού), στράφηκαν αναγκαστικά προς στην Σοβιετική Ένωση υιοθετώντας μαρξίζον προσωπείο, καθώς την εποχή εκείνη ήταν το μόνο αντίπαλο δέος απέναντι στην αποικιοκρατία που εκπροσωπούσε ο αγγλοσαξωνικός κόσμος, ενώ παράλληλα μπορούσαν να της προσφέρουν ως αντάλλαγμα την πρόσβαση στην περιοχή του Rimland.


Σήμερα, μπορούμε να εντοπίσουμε την διαμόρφωση μίας συνεργασίας της Ρωσίας με την Κίνα, οι οποίες παρά τις όποιες διαφορές τους, δρουν με κοινή συνισταμένη την αναχαίτιση της επιρροής των ΗΠΑ στην Ευρασία και την μείωση των κινδύνων που παράγονται από την εμπλοκή τους στην περιοχή. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να ερμηνευθούν οι ολοένα και συχνότερες επιθέσεις του Τζορτζ Σόρος απέναντι στα δύο κράτη (ενδεικτικά: SOROS: ‘The dominant ideology in the world now is nationalism’ , George Soros: Investors in Xi’s China face a rude awakening). Η ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ πολιτική ανακοπής της επέκτασης ισχύος της Ρωσίας και της Κίνας εντοπίζεται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος, για τον οποίο θα μιλήσουμε στο παρόν άρθρο, αφορά τον οριζόντιο άξονα που εκτείνεται από την Βόρεια Αφρική, συμπεριλαμβάνει την Μέση Ανατολή και καταλήγει στην Κεντρική Ασία, ενώ περιλαμβάνει και την Ινδονησία. Ο δεύτερος άξονας αφορά την Ανατολική Ευρώπη, ενώ ο τρίτος αφορά την Άπω Ανατολή και σε αυτόν ανήκουν οι χώρες με μεγάλη δυτική επιρροή ή/και αμερικανική στρατιωτική παρουσία στο έδαφός τους, όπως, η Ταϊβάν, η Ιαπωνία, οι Φιλιππίνες και η Νότια Κορέα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται ζώνες, οι οποίες ανακόπτουν την προβολή ισχύος τόσο της Ρωσίας όσο και την Κίνας, ενώ εντείνουν την πίεση στο εσωτερικό τους, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την εθνική τους επιβίωση και την γεωγραφική τους ακεραιότητα (βλέπε Χάρτη 1).


Χάρτης 3: Με μπλε χρώμα ο άξονας ανακοπής ισχύος της Ρωσίας/Κίνας που αφορά την Ανατολική Ευρώπη. Με πράσινο χρώμα ο άξονας που αφορά τις χώρες με κυρίαρχο ισλαμικό στοιχείο. Με κίτρινο χρώμα ο άξονας που αφορά τις χώρες τhς Άπω Ανατολής με έντονη αμερικανική επιρροή ή/και αμερικανικές βάσεις.

Όπως παρατηρούμε, με τους άξονες και τα εργαλεία που προσφέρουν οι περιοχές αυτές, οι ΗΠΑ/ΝΑΤΟ προσπαθούν να ανακόψουν την επιρροή της Ρωσίας/Κίνας στην ζώνη του Rimland, ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν την είσοδο και παγίωση τους στο Heartland. Ένα από τα κύρια οχήματα αυτής της πολιτικής είναι το ακραίο σουνιτικό Ισλάμ, όπως θα παρουσιάσουμε παρακάτω.


Η «αραβική άνοιξη» και το ακραίο Ισλάμ ως εργαλείο της αμερικανικής/νατοϊκής εξωτερικής πολιτικής


Βαθμηδόν από τις αρχές του 2000 εισήλθαμε σε μία νέα διεθνή πραγματικότητα, η οποία είχε ως κύριες συνιστώσες την εκ νέου ανάδυση της Ρωσίας και την γιγάντωση της Κίνας. Με την πτώση της Σοβιετικής Ενώσεως και τις οικονομικές μεταρρυθμίσεις στην Κίνα το οικονομικό κέντρο της υφηλίου άρχισε να μεταφέρετε προς την Νοτιοανατολική Ασία, ενώ ιδιαίτερη στρατηγική και οικονομική σημασία απέκτησε η Ανατολική Ευρώπη. Επιγραμματικά θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε τέσσερις λόγους που συνέβη αυτό:


Ο γεωπολιτικός ανταγωνισμός Κίνας/Ρωσίας με τις ΗΠΑ. Καθώς τα σύνορα του ΝΑΤΟ μετακινήθηκαν ανατολικότερα με την είσοδο πρώην σοσιαλιστικών χωρών, όπως, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Πολωνία και η Ρουμανία στον στρατιωτικό βραχίονα των ΗΠΑ, το κέντρο βάρους του ανταγωνισμού με την Ρωσία μεταφέρθηκε εκεί. Έτσι, το διεθνές σύστημα επέλεξε να μετατοπίσει τους πόρους από την Δυτική Ευρώπη στις περιοχές αυτές, οι οποίες ως σύνορο των δύο κόσμων πρέπει να έχουν οικονομική ευμάρεια, που αποτελεί το κύριο εργαλείο ήπιας ισχύος του αμερικανικού συστήματος. Το ίδιο συνέβη και στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η Κίνα μετά την προσέγγιση με τις ΗΠΑ με τους Νίξον και Μάο, αλλά και με τις μεταρρυθμίσεις στην μετα-μαοϊκή εποχή άρχισε να γνωρίζει τεράστια οικονομική άνθηση. Όμως, μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης και την άνοδο της ως παγκόσμιας δύναμης, οι ΗΠΑ ξεκίνησαν να μεταφέρουν τις επενδύσεις τους από την ενδοχώρα και τα παράλια της Κίνας στις γειτονικές χώρες, ώστε να δημιουργήσουν ένα τόξο ανάσχεσης της οικονομικής επιρροής που ασκεί. Άμεση συνέπεια των παραπάνω είναι οι ολοένα και αυξανόμενες εντάσεις στην θάλασσα της Νότιας Κίνας, έναν κατεξοχήν χώρο δράσης του αγγλοσαξονικού παράγοντα (US and China clash at UN over South China Sea disputes).


Οι ευκαιρίες που δίνονται στο κεφάλαιο για την παραγωγή μεγαλύτερων υπεραξιών. Η πτώση των σοβιετικών καθεστώτων και οι μεταρρυθμίσεις της Κίνας παρουσιάστηκαν ως ευκαιρίες για τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες για να μετατοπίσουν την οικονομική τους δραστηριότητα στην Ανατολική Ευρώπη και την Νοτιοανατολική Ασία. Οι περιοχές αυτές δίνουν την ευκαιρία δημιουργίας υψηλότερων υπεραξιών καθώς το σημερινό μέσο ποσοστό αμοιβών επί του συνόλου του κόστους εντοπίζεται στην Νοτιοανατολική Ασία, με τον δείκτη να ανέρχεται σε μόλις 5%. Ως απόρροια των παραπάνω παρατηρείται η πίεση για την μείωση του εργατικού κόστους και στην Δυτική Ευρώπη, γεγονός που ενισχύεται από την πτώση της ΕΣΣΔ, της οποίας η ύπαρξη ανέβαζε τον πήχη στα εργασιακά δικαιώματα λόγω του ανταγωνισμού με το σύστημα των ΗΠΑ/ΝΑΤΟ.


Η τήξη των πάγων στο αρκτικό κύκλο. Η τήξη των πάγων στην περιοχή της Αρκτικής μειώνει έτι περαιτέρω την σημασία της Μεσογείου ως διαμετακομιστικό κόμβο και ενδυναμώνει τον ρόλο της Ρωσίας, αφού καθιστά ευκολότερη την εκμετάλλευση του πλούτου της περιοχής και δημιουργεί νέους εμπορικούς δρόμους προς τον Ειρηνικό και τον Ατλαντικό Ωκεανό, οι οποίοι είναι πολύ συντομότεροι και οικονομικότεροι των θαλασσίων οδών του Σουέζ, του διάπλου του Ειρηνικού και του περίπλου της Αφρικής. Σύμφωνα με το National Geographic μάλιστα, μέχρι το 2035 ο Αρκτικός Ωκεανός δεν θα διαθέτει πάγους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, γεγονός που ίσως αλλάξει όλη την θεώρηση για το Heartland και το Rimland (Arctic summer sea ice could disappear as early as 2035 ).


Το σχιστολιθικό αέριο και το Green Deal. Η εκμετάλλευση κοιτασμάτων σχιστολιθικού αερίου και η πολιτική μείωσης της εξάρτησης των νατοϊκών οικονομιών από τους υδρογονάνθρακες (Green Deal), οδηγεί στην απαγκίστρωση των ΗΠΑ από τις πετρελαιοπαραγωγές περιοχές, ενώ προκαλεί τριγμούς στην σχέση τους με τις σουνιτικές μοναρχίες του Περσικού Κόλπου, όπως δείχνει η πρόσφατη υπογραφή στρατιωτικής συνεργασίας Ρωσίας και Σαουδικής Αραβίας (Σαουδική Αραβία- Ρωσία υπέγραψαν συμφωνία για κοινή στρατιωτική συνεργασία ).


Για τις ΗΠΑ είναι αδύνατο να διαθέσουν τους οικονομικούς και στρατιωτικούς πόρους που απαιτούνται ώστε να ελέγξουν ολόκληρη την ζώνη του Rimland, ενώ τα δεδομένα που αναφέραμε παραπάνω συντείνουν στην σταδιακή απεμπλοκή τους από τον οριζόντιο άξονα που ξεκινάει από το Μαρόκο, διασχίζει όλη την Βόρεια Αφρική και την Μέση Ανατολή και καταλήγει στην καρδιά της Ασίας, καθώς ο ανταγωνισμός με την Ρωσία και την Κίνα επικεντρώνεται πλέον στην Ανατολική Ευρώπη και την Νοτιοανατολική Ασία. Έτσι, δημιουργείται ένα στρατηγικό κενό στην λεκάνη της Μεσογείου και την Κεντρική Ασία, που η Κίνα και η Ρωσία μπορούν να εκμεταλλευτούν. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το Belt and Road Initiative, με το οποίο η Κίνα φιλοδοξεί να οικοδομήσει τους νέους εμπορικούς «δρόμους του μεταξιού» και να αυξήσει έτι περαιτέρω την επιρροή της στην περιοχή (βλέπε Χάρτη 4). Ακόμα, οι επενδύσεις της Κίνας στην Αφρική ολοένα και αυξάνονται περισσότερο (βλέπε Χάρτη 5).

Η Λατινική Αυτοκρατορία αντεπιτίθεται!


Του Giorgio Agamben


Το 1947, ο Alexandre Kojève, ένας φιλόσοφος που βρισκόταν επίσης σε υψηλόβαθμη θέση του γαλλικού κράτους, δημοσίευσε ένα δοκίμιο με τίτλο «Η λατινική Αυτοκρατορία». Αυτό το δοκίμιο διατηρεί μια τέτοια επικαιρότητα, ώστε έχουμε κάθε συμφέρον να επιστρέψουμε σε αυτό.


Με μια παράξενη διορατικότητα, ο Kojève υποστηρίζει ανεπιφύλακτα ότι η Γερμανία θα γίνει σύντομα η κυρίαρχη ευρωπαϊκή οικονομική δύναμη και ότι θα περιορίσει την Γαλλία σε μια δευτερεύουσα δύναμη στη δυτική Ευρώπη. Ο Kojève έβλεπε ξεκάθαρα το τέλος των κρατών – εθνών που είχαν μέχρι τότε καθορίσει την ιστορία της Ευρώπης: όπως το σύγχρονο κράτος είχε ανταποκριθεί στην παρακμή των φεουδαρχικών πολιτικών σχηματισμών και στην εμφάνιση των εθνικών κρατών, έτσι και τα κράτη – έθνη έπρεπε αναπόφευκτα να παραχωρήσουν τη θέση τους σε πολιτικούς σχηματισμούς που υπερέβαιναν τα σύνορα των εθνών και τους οποίους ο Kojève όριζε ως «αυτοκρατορίες». Στη βάση αυτών των αυτοκρατοριών δε μπορούσε πλέον να βρεθεί, σύμφωνα με τον Kojève, μια αφηρημένη ενότητα, αδιάφορη ως προς τους πραγματικούς δεσμούς πολιτισμού, γλώσσας, τρόπου ζωής και θρησκείας: οι αυτοκρατορίες – αυτές που είχε μπροστά στα μάτια του, δηλαδή την αγγλοσαξονική αυτοκρατορία (ΗΠΑ και Αγγλία) ή τη σοβιετική αυτοκρατορία – έπρεπε να είναι «διακρατικές πολιτικές ενότητες, αλλά διαμορφωμένες από συνεργαζόμενα έθνη».


Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Kojève πρότεινε στη Γαλλία να τεθεί επικεφαλής μιας «Λατινικής Αυτοκρατορίας» που θα ένωνε οικονομικά και πολιτικά τα τρία μεγάλα λατινικά έθνη (δηλαδή τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία) σε συμφωνία με την καθολική Εκκλησία, της οποίας την παράδοση θα συγκέντρωνε καθώς ανοιγόταν προς τη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τον Kojève, η προτεσταντική Γερμανία που θα γινόταν σύντομα το πλουσιότερο και ισχυρότερο έθνος της Ευρώπης (που όντως έγινε), δεν θα απέφευγε να προσελκυθεί αδυσώπητα από την εξω – ευρωπαϊκή της τάση και να στραφεί προς τους σχηματισμούς της αγγλοσαξονικής αυτοκρατορίας. Αλλά, σε αυτή την υπόθεση, η Γαλλία και τα λατινικά έθνη θα έμεναν ένα σώμα περισσότερο ή λιγότερο ξένο, περιορισμένο σε ένα ρόλο περιφερειακού δορυφόρου.


Σήμερα, παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) σχηματίστηκε αγνοώντας τις συγκεκριμένες πολιτιστικές συγγένειες που μπορεί να υπάρχουν μεταξύ μερικών κρατών, μπορεί να είναι χρήσιμο και επείγον να σκεφτεί κανείς την πρόταση του  Kojève. Αυτό που είχε προβλέψει επαληθεύτηκε με μεγάλη ακρίβεια. Μια Ευρώπη που ισχυρίζεται ότι υφίσταται σε μια αυστηρά οικονομική βάση, εγκαταλείποντας όλες τις πραγματικές συγγένειες μεταξύ μορφών ζωής, πολιτισμού, θρησκείας, δεν έπαψε να δείχνει όλη της την ευθραυστότητα, και κυρίως στα οικονομικά.


Σε αυτή την περίπτωση,  η υποτιθέμενη ενότητα κατηγόρησε τις διαφορές και μπορεί κανείς να διαπιστώσει σε τι περιορίζεται: στο να επιβάλει στην πλειοψηφία των φτωχότερων τα συμφέροντα της μειοψηφίας των πλουσιότερων, που συμπίπτουν ως επί το πλείστον με αυτά ενός μόνο κράτους, που τίποτα δεν του επιτρέπει, στην πρόσφατη ιστορία, να θεωρηθεί ως υποδειγματικό. Όχι μόνο δεν έχει κανένα νόημα να ζητηθεί από έναν Έλληνα ή έναν Ιταλό να ζει όπως ένας Γερμανός, αλλά ακόμα και αν αυτό ήταν δυνατό, αυτό θα οδηγούσε στην εξαφάνιση μια πολιτιστικής κληρονομιάς που αποτελεί πάνω από όλα μια μορφή ζωής. Και μια πολιτική ενότητα που προτιμά να αγνοεί τις μορφές ζωής δεν είναι μόνο καταδικασμένη στο να μην διαρκέσει , αλλά, όπως η Ευρώπη το δείχνει εύγλωττα, δεν καταφέρνει να αποτελεί μία τέτοια.


Εάν δε θέλουμε η Ευρώπη να καταλήξει να διαλυθεί με αδυσώπητο τρόπο, όπως πολλές ενδείξεις μας επιτρέπουν να προβλέψουμε, θα πρέπει χωρίς καθυστέρηση να αναρωτηθούμε πως το ευρωπαϊκό Σύνταγμα (το οποίο δεν είναι ένα σύνταγμα από την άποψη του δημοσίου δικαίου,  εφόσον δεν τέθηκε σε λαϊκή ψήφο, και εκεί όπου τέθηκε – όπως στη Γαλλία, απορρίφθηκε εντελώς) θα μπορούσε εκ νέου να αρθρωθεί.

Με αυτό τον τρόπο, θα μπορούσαμε να προσπαθήσουμε να ξαναδώσουμε σε μια πολιτική πραγματικότητα κάτι σαν κι αυτό που ο Kojève είχε αποκαλέσει «Λατινική Αυτοκρατορία».

http://afterhistory.blogspot.com/2013/03/blog-post_29.html

Πηγή: Liberation

Μετάφραση: Κωνσταντίνα Μαγγίνα

Ρατσιστικές απολύσεις εργαζομένων στην καθαριότητα λόγω Ιθαγένειας

Δεν είναι τα παιδιά τους αφρικανοί μπασκεμπολίστες του ΝΒΑ για να τους απονεμηθεί τιμητικά η Ελληνική Ιθαγένεια...



 

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ- ΓΑΛΛΙΑΣ

27:00... 

Παραχώρηση ρόλου και ενίσχυση της Γαλλίας στην Ανατολική Μεσόγειο, 

όχι της Ελλάδας απέναντι στην Τουρκία... 


Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι: Η Γαλλική Πρωτιά

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι: Η Γαλλική Πρωτιά: για τις ρίζες του Ευρωπαϊκού Αντί-Αμερικανισμού Το πρωτόγνωρο φαινόμενο στην ιστορία του Πολιτισμού ο τρόπος ζωής μιας υπερδύναμης να έχει σ...

ΕΛΛΑΣ ΓΑΛΛΙΑ ΣΥΜΜΑΧΙΑ;

Για τους αφελείς που καταπίνουν αμάσητο το σανό:

Στο 6:58... ο πραγματικός λόγος πίσω από την υποτιθέμενη αμυντική συμφωνία. Η Ρωσία και η Συρία "των Σελευκιδών" του Μπασάρ Αλ Άσαντ είναι ο εχθρός τους, όχι η Τουρκία. Η Δύση και το ΝΑΤΟ πλέον έχει μοιράσει τις γεωστρατηγικές ζώνες. Κρατάει για την αγγλόσφαιρα τον Ειρηνικό Ωκεανό και την Νοτιοανατολική Ασία για την ανάσχεση της Κίνας και παραχωρεί στην Γαλλία την Μεσόγειο για την ανάσχεση της Ρωσίας. Τα περί αμυντικής συμφωνίας δήθεν ενάντια στην Τουρκία ειναι το σανό για το εθνικόφρονο πόπολο.

Ιωάννης Μάζης Belharra: 
Η Ασάφεια, η Συμφωνία κι η Συμμαχία για SCALP Naval Aster 30 Exoset & Rafale



 

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι: Το ΔΌΓΜΑ ΜΑΚΡΌΝ

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι: Το ΔΌΓΜΑ ΜΑΚΡΌΝ: του Andrea Muratore -30 Novembre 2020 μετάφραση από το Eurasia | Rivista di studi geopolitici Ευρασία / Περιοδικό γεωπολιτικών μελετών https...

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι: Το ΝΑΤΟ δεν είναι εγκεφαλικά νεκρό. Η Ευρώπη το εί...

Ρήγας Ακραίος ~ Άναρχο Εθνίκι: Το ΝΑΤΟ δεν είναι εγκεφαλικά νεκρό. Η Ευρώπη το εί...: Αλαίν Ντε Μπενουά: «Το ΝΑΤΟ δεν είναι εγκεφαλικά νεκρό. Η Ευρώπη το είναι! " -Είχαμε ήδη την ευκαιρία να μιλήσουμε για το ΝΑΤΟ, μια οργ...

ΜΑΚΡΥΝΙΤΣΑ - ΚΩΣΤΑΝΤΗΣ ΠΙΣΤΙΟΛΗΣ



Τραγούδι, που αναφέρεται στην καταστροφή της Νάουσας το 1822, με προέλευση από την Ημαθία.

 

Στίχοι


Τρία  πουλά…   κι  αϊμάν  αϊμάν  …κια  κάθουνταν,

στης  Νιάουσ(τ)ας  το  κάστρο  Μακρυνίτσα  μου  καημό  πο’  ‘χει  η  καρδίτσα  μου.


Το  ‘να  κοιτάει κι  αϊμάν  αϊμάν  τα  Βοδενά,

τ’  άλλο  τη  Σαλονίκη  Μακρυνίτσα  μου  καημό  πο’  ‘χει  η  καρδίτσα  μου.

Ένα  μήλο  αμάν  κι  άλλο  μήλο αμάν

βράδιασε  και  που  θα  μείνω.


Το  τρίτο το  κι  αϊμάν  αϊμάν  μικρότιρου,

μοιριολογάει  κι  λέει  μα  τον  ουρανό  μάνα  μ’  κορμί  που  τυραννώ.

Ένα  μήλο  αμάν  κι  άλλο  μήλο αμάν

βράδιασε  και  που  θα  μείνω.


Μας  χάλασαν  κι  αϊμάν  αϊμάν  την  Νιάουσ(τ)α,

που  ήταν  κιφαλοχώρι  μα  τη  θάλασσα  μάνα  μ’  κορμί  π’  αγκάλιασα.

Ένα  μήλο  αμάν  κι  άλλο  μήλο αμάν

βράδιασε  και  που  θα  μείνω.


Πήραν  μανί…  κι  αϊμάν  αϊμάν  …τσις  με   πιδιά,

κι  οι  πιθηρές  μι  νίφες  Μακρυνίτσα  μου  καημό  πο’  ‘χει  η  καρδίτσα  μου.

Ένα  μήλο  αμάν  κι  άλλο  μήλο αμάν

βράδιασε  και  που  θα  μείνω.


Πήραν  κι  μια  κι  αϊμάν  αϊμάν  αρχόντισσα,

κι  μια  κυρά  μιγάλι  Μακρυνίτσα  μου  καημό  πο’  ‘χει  η  καρδίτσα  μου.

Ένα  μήλο  αμάν  κι  άλλο  μήλο αμάν

βράδιασε  και  που  θα  μείνω.


Πηράν  τη  ζα…  κι  αϊμάν  αϊμάν  …φειρόνυφη,

τριών  ημερών  νυφούλα  Μακρυνίτσα  μου  καημό  πο’  ‘χει  η  καρδίτσα  μου.

Ένα  μήλο  αμάν  κι  άλλο  μήλο αμάν

βράδιασε  και  που  θα  μείνω.




Πέραν των Θερμοπυλών


Claudio Mutti


| Eurasia | Rivista di studi geopolitici




Το άλλο πρόσωπο της αρχαίας Περσίας

«Ο Μαραθώνας», η «Σαλαμίνα», «η σύγκρουση της Ευρώπης με την Ασία», «ο αγώνας της δημοκρατίας ενάντια στον ανατολικό δεσποτισμό» και τα παρόμοια είναι σχεδόν οι μόνες έννοιες που σχετίζονται με την αρχαία Περσία που έρχονται αμέσα στο μυαλό εκείνου που ο Costanzo Preve ονόμασε η «ημι-καλλιεργημένη μεσαία τάξη», η κουλτούρα της οποίας πρέπει να εμπλουτίστηκε περαιτέρω αφότου η βιομηχανία του Χόλιγουντ έβγαλε ένα κινηματογραφικό προϊόν που ισχυρίζεται ότι δήθεν αναδημιουργεί, προς χρήση και κατανάλωση της δυτικής φαντασίας, την επική μάχη που πραγματοποιήθηκε στις Θερμοπύλες το 480 π.Χ.

Η χολιγουντιανή παραγωγή δεν ήταν παρά μια καθαρά εμπορική βλασφημία : σε ομιλία του στις 11 Φεβρουαρίου 2007 για να γιορτάσει την επέτειο της Ισλαμικής Επανάστασης, ο Ιρανός πρόεδρος Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ υποστήριξε ότι η ταινία των ΗΠΑ, που απεικονίζει τους Πέρσες ως άγριους, αποτελούσε πράξη ψυχολογικού πολέμου εναντίον του Ιράν.

Δεν θα έπρεπε να χρειάζεται να ειπωθεί ότι η διαφορά επιπέδου μεταξύ της χοντροκομμένης αμερικανικής ταινίας και των εικόνων των Περσικών πολέμων που μας έδωσε η πατριωτική ποίηση της λογοτεχνικής μας παράδοσης είναι αστρονομική και αβυσσαλέα. Απλώς σκεφτείτε, για παράδειγμα, τη φωσκολική αναπαράσταση της φωνής που "θρέφει ενάντια στους Πέρσες στο Μαραθώνα, / όπου οι ιεροί τάφοι της Αθήνας στους πολεμιστές της, / η ελληνική αρετή και η οργή" και η επακόλουθη νυχτερινή σκηνή του όπου "προνύμφες πολεμιστών" "που δεν σταματούν να πολεμούν στο πεδίο του Μαραθώνα"· ή στην εξύμνηση του Λεοπάρντι για τη μάχη των Θερμοπυλών, "όπου η Περσία από τη μοίρα ήταν πολύ λιγότερο δυνατή / ήταν για λίγες ψυχές ειλικρινείς και γενναιόδωρες!"

Ωστόσο, δεν υπήρξε έλλειψη διανοουμένων που παρατήρησαν αυτά τα μακρινά γεγονότα από μια ελαφρώς διαφορετική οπτική. Ο Κωνσταντίν Λεόντιεφ, για παράδειγμα, θυμάται να διαβάσει σε μια σελίδα του Herzen το επεισόδιο «μερικών Περσών ευγενών που, κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας, έπεσαν οικειοθελώς στη θάλασσα για να ελαφρύνουν το πλοίο και έτσι να σώσουν τον Ξέρξη, πλησιάζοντας τον βασιλιά και υποκλινόμενοι ο ένας μετά το άλλο πριν πηδήξουν πέρα από το πλαϊνό  περβάζι». Ο Herzen, σχολιάζει ο Λεόντιεφ, «έχει απόλυτο δίκιο να ορίσει αυτήν την πράξη σαν τις Περσικές Θερμοπύλες. Αυτή είναι μια πιο τρομερή και γιγαντιαία χειρονομία από αυτή των Θερμοπυλών, μια χειρονομία στην οποία αποκαλύπτεται η δύναμη μιας ιδέας και μιας πεποίθησης ακόμη μεγαλύτερης από εκείνη των συντρόφων του Λεωνίδα. Είναι ευκολότερο, στην πραγματικότητα, να προσφέρεις το κεφάλι σου σε μια μάχη παρά να αποφασίσεις ψυχρά και συνειδητά, χωρίς κανένα καταναγκασμό, να αυτοκτονήσεις στο όνομα μιας θρησκευτικής και πολιτικής ιδέας ".

Στις περισσότερες περιπτώσεις, ωστόσο, έχουμε να κάνουμε με μια εκπροσώπηση των Περσών που τους καθιστά αποκλειστικά στρατιωτικούς και πολιτικούς αντιπάλους των Ελλήνων. Πρόκειται, όπως έγραψε ένας έγκυρος Ιρανός, για «μια υποκειμενική οπτική ήδη στην επιλογή των ελληνικών μαρτυριών για τον Περσικό κόσμο, που παρουσιάζουν μια σημαντικά μεγάλη ποικιλία, από την άποψη που σχεδόν αποκηρύσσει τη διερεύνηση των σύγχρονων αυτόχθονων πηγών, υποτιμώντας την πολλαπλότητα των μοντέλων επαφής μεταξύ Ελλήνων και Περσών, και μειώνοντας αυτόν τον κόσμο, που μας είναι ξένος, στην πολιτική-στρατιωτική του διάσταση (…) ».

Ωστόσο, παρόλα αυτά, δεν μπορεί να ειπωθεί ότι στους Έλληνες η εικόνα της περσικής πραγματικότητας κυριαρχούνταν εξ ολοκλήρου από τον πολιτικό και πολιτιστικό ανταγωνισμό. Ακόμη και οι Περσικοί πόλεμοι "θεωρήθηκαν από διαφορετικές οπτικές γωνίες" [7].

Το 472 π.Χ., οκτώ χρόνια μετά τη ναυμαχία της Σαλαμίνας, ο παλαίμαχος του Μαραθώνα (και ίσως επίσης της Σαλαμίνας, τις Πλαταιές και το Αρτεμίσιο), ο Αισχύλος της Ελευσίνας, θριάμβευσε με μια τραγωδία, τους Πέρσες, οι οποίοι έφεραν την ήττα του Ξέρξη επί σκηνής "λαμβάνοντας μια θέση συμπάθειας" [8]. Στα Σούσα, μπροστά από το παλάτι των βασιλέων της Περσίας, η Βασίλισσα Ατόσα περιγράφει ένα ενοχλητικό όνειρο στους πρεσβύτερους της Αυλής, χωρίς να γνωρίζει το αποτέλεσμα της εκστρατείας του Ξέρξη στην Ελλάδα. Η βασίλισσα ονειρεύτηκε ότι ο γιος της, ο Ξέρξης, έζευε σε ένα άρμα δύο γυναίκες σε διαμάχη μεταξύ τους, μια από τις οποίες ήταν τυλιγμένη με περσικά ρούχα, ενώ η άλλη φορούσε το δωρικό φόρεμα [9]. Στη γυναίκα ντυμένη με δωρικά πέπλα, η οποία αμφισβητεί την άλλη και αρνείται την επιβολή του ζυγού κάνοντας τον Μεγάλο Βασιλιά να πέσει στο έδαφος, είναι δυνατόν να αναγνωρίσουμε την Αθήνα [10], αν και θα μπορούσε να υποδείχνει προφητικά "τους Πελοποννήσιους Δωριείς, που ένα χρόνο μετά τη Σαλαμίνα θα νικήσουν τον χερσαίο στρατό των Περσών »[11]. Σε κάθε περίπτωση, το νυχτερινό όραμα της βασίλισσας παραπέμπει στη μάταιη προσπάθεια του Ξέρξη να καθησυχάσει μια σύγκρουση που προέκυψε μεταξύ δύο «αδελφών του αίματος, της ίδιας γενεαλογίας» (kasignéta ghénous tautoû(στμ:κασιγνητα γένους ταύτοΰ' πατραν δ' εναιον)  ), και οι δύο εγκαταστάθηκαν στη «γη των πατέρων» (Πάτρα): το ένα στην Ελλάδα και το άλλο σε "βάρβαρη γη" (gaîa bárbaros)

Αυτός ο τελευταίος ορισμός δεν συνεπάγεται αρνητική κρίση, αλλά απλώς υποδηλώνει μια χώρα στην οποία δεν ομιλούνται τα Ελληνικά: "σαν να ήταν αρχαϊκός ποιητής - όπως ο Όμηρος - ο Αισχύλος δείχνει εδώ ότι δεν γνωρίζει τον" βάρβαρο "της εθνικιστικής προπαγάνδας, της ρητορικής και της ιστοριογραφίας "[12]. Από την άλλη πλευρά, το "να πιστέψουμε ότι οι φυσιολογικές καθημερινές σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και Περσών χαρακτηρίζονται και εξαρτώνται από τα κλισέ σχετικά με τους βάρβαρους που βρίσκουμε στην ελληνική παράδοση θα έδιναν μια εντελώς λανθασμένη εικόνα των σχέσεων αυτών" [13]. και ακόμη και το έτος κατά το οποίο η Αισχίλεια τραγωδία των Περσών θριάμβευσε στην Αθήνα, «τα σύνορα μεταξύ της αθηναϊκής ναυτικής συμμαχίας  και των περσικών εδαφών στη δυτική Μικρά Ασία ήταν πολύ πιο διαπερατά από ό, τι πιστεύεται συχνά» [14].

Ωστόσο, με την "εκπληκτική αναφορά του Αισχύλου στην Περσία και την Ελλάδα σε πόλεμο μεταξύ τους ως (...)" αδελφές του αίματος, των ιδίων προγόνων "" [15], οι Πέρσες μας παρουσιάζονται σε μια σχέση εξαιρετικής συγγένειας με τον ελληνικό κόσμο. Στην πραγματικότητα, επιβεβαιώνεται η έννοια της συγγένειας μεταξύ Ελλήνων και Περσών, η οποία, στην παράδοση της αισχύλειας τραγωδίας προτάθηκε μέσω της έμμεσης ανάκλησης της μορφής του Περσέα, κοινού προγόνου των δύο λαών: κάθε περιοχή, / με δύο τρόπους, εμπιστεύονταν σταθερούς και σκληρούς ηγέτες / γης και θάλασσας, ο ήρωας ίσος με τους θεούς απόγονοι των χρυσών προγόνων»[16](στμ μετάφραση από το ιταλικό κείμενο). Ο εν λόγω κυρίαρχος είναι ο Ξέρξης, τη γενεαλογία του οποίου την ονομάζει ο Αισχύλος "χρυσή", όπως η οικογένεια των Αχαιμενίδων έδειξε τον πρόγονο της στον Πέρση, γιο του Περσέα και της Ανδρομέδας. και ο Περσέας γεννήθηκε από την Δανάη, την οποία ο Δίας γονιμοποίησε μετατρεπόμενος σε χρυσή βροχή.


Η γενεαλογία των Περσών από τον Πέρση μαρτυρείται επίσης στον Ηρόδοτο: «Αλλά αφού ο Περσέας, γιος της Δανάης και του Δία, ήρθε στον Κηφέα γιο του Βήλου και παντρεύτηκε την κόρη του Ανδρομέδα, γεννήθηκε ένας γιος, τον οποίο ονόμασε Πέρση. και τον άφησε εκεί, γιατί ο Κηφέας στερούνταν αρσενικών απογόνων. Από αυτόν λοιπόν [οι Πέρσες] πήραν το όνομά τους »[17]. Τα ονόματα του Περσέα και του Πέρση θυμίζει με τη σειρά της μία από τις Νύμφες που η Θέτιδα γέννησε στον Ωκεανό: Περσίδα. Η Ησίοδος την αναφέρει μαζί με τις αδελφές της, μεταξύ των οποίων βρίσκουμε την Ευρώπη και την Ασία [18]. Ο δεσμός που ενώνει τους Έλληνες και τους Πέρσες έρχεται έτσι να ενταχθεί στη στενή συγγένεια που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία


Στο δεύτερο μισό του 4ου αιώνα π.Χ., ο Ξενοφών επανασυνδέει την προέλευση των Αχαιμενιδών με τον Περσέα. «Λέγεται - διαβάζουμε στην Κύρου Παιδεία - ότι ο Κύρος γεννήθηκε από τον Καμβύση, βασιλιά των Περσών. αυτός το Καμβύσης ήταν της γενεαλογίας των Περσίδων και οι Περσίδες κρατάνε αυτό το όνομα από τον Περσέα »[19].

Τέλος, βρίσκουμε στην Αινειάδα ένα αινιγματικό γεγονός που συνδέει την Περσία με την Ελλάδα και την Ιταλία: Ο Αινείας έφερε μαζί του στο Λάτιο έναν Έλληνα στρατιώτη, τον Αχαιμενίδη, που τον συνάντησε σε μια παραλία στη Σικελία: “Sum patria ex Ithaca, comes infelicis Ulixis, / nomine Achaemenides”[20]. [στμ. Πατρίδα του η Ιθάκη, όπως του δυστυχή Οδυσσέα, / Αχαιμενίδης στο όνομα] Ο Αχαιμενίδης, δηλ. Απόγονος του Αχαιμένου / Haχāmaniš: για τους Ρωμαίους αναγνώστες του ποιήματος του Βιργιλίου, κάτι θα έπρεπε να σήμαινε ότι ο πάτερ Αινείας έφερε μαζί του στην Ιταλία έναν σύντροφο του Οδυσσέα, του οποίου το όνομα αντηχούσε τη δυναστεία που ίδρυσε ο Μέγας Κύρος.


Η ηροδώτεια αντιπαράθεση  μεταξύ Ελλάδας και Περσίας


Είναι ευρέως διαδεδομένη η γνώμη των φιλολόγων ότι αρχικά κατά την παράδοση των Ιστοριών του Ηρόδοτου υπήρχε ένα έργο παρόμοιο με "τα Περσικά" γεωγραφικού και εθνολογικού χαρακτήρα που είχε συντεθεί στην εποχή του, αλλά "ίσως με μια στενότερη σύγκριση μεταξύ της περσικής και της ελληνικής παράδοσης" [21].

Στην πραγματικότητα, ο πατέρας της Ιστορίας δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τις ιδέες και τα έθιμα των Περσών, καθώς και εκείνων των άλλων λαών με τους οποίους ήρθε σε επαφή η Περσική Αυτοκρατορία. "Γνωρίζω - γράφει - ότι οι Πέρσες έχουν τέτοια έθιμα: δεν συνηθίζουν να χτίσουν αγάλματα και ναούς και βωμούς, αλλά κατηγορούν αυτούς που τα χτίζουν για ανοησία, μου φαίνεται επειδή δεν πιστεύουν, όπως οι Έλληνες, ότι οι θεοί έχουν ανθρώπινη μορφή. Αντ 'αυτού, συνήθως κάνουν θυσίες στον Δία ανεβαίνοντας στα ψηλότερα βουνά. Ονομάζουν Δία όλο τον ουρανό. Θυσιάζουν στον ήλιο και το φεγγάρι και τη γη, τη φωτιά και το νερό και τους ανέμους. Μόνο σε αυτούς τους θεούς θυσιάζουν από την αρχή, αλλά έχουν μάθει να προσφέρουν και θυσίες στην Ουρανία, αφού το έχουν μάθει από τους Ασσύριους και τους Άραβες. Οι Ασσύριοι αποκαλούν την Αφροδίτη Μίλιτα, οι Άραβες Αλάιτ, οι Πέρσες Μήτρα »[22]. Όπως μπορεί να παρατηρηθεί, ο Ηρόδοτος δεν αναφέρει τη δυαδικότητα που εκπροσωπούνται από τους Ahura Mazda και Ahriman, αλλά αποδίδει στους Πέρσες τη λατρεία μιας υπέρτατης ουράνιας θεότητας που ταυτίζεται με τον Δία.

Το ηρωδοτικό έργο επισημαίνει επίσης τις ομοιότητες μεταξύ των ταφικών τελετών που σχετίζονται με τους Πέρσες και τους Σπαρτιάτες βασιλείς: «Όταν οι βασιλιάδες πεθαίνουν, οι Σπαρτιάτες έχουν τα ίδια έθιμα με τους βαρβάρους της Ασίας: στην πραγματικότητα οι περισσότεροι από τους βαρβάρους έχουν τα ίδια έθιμα όταν οι βασιλιάδες πεθαίνουν. (...) Επίσης και σε αυτό το άλλο πράγμα συμφωνούν με τους Πέρσες: όταν ένας βασιλιάς πεθάνει, ένας άλλος βασιλιάς τον διαδέχεται, αυτός που αναλαμβάνει απελευθερώνει κάθε Σπαρτιάτη που είναι χρεωμένος στον βασιλιά ή το κράτος από τα χρέη. Και μεταξύ των Περσών, ο βασιλιάς που ενθρονίζεται δωρίζει σε όλες τις πόλεις την εισφορά που οφείλουν  [23].



ΡΩΣΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ


Του Claudio Mutti  


20 Σεπτεμβρίου 2021

https://www.eurasia-rivista.com/la-russia-territorio-libero-deuropa/

Το 2022 θα συντρέξουν τόσο η εκατονταετηρίδα της γέννησης όσο και η τριακοστή επέτειος του θανάτου του Jean Thiriart (1922-1992), ενός «μαχητικού γεωπολιτικού» [1] με τον οποίο έχει ασχοληθεί αρκετές φορές η «Ευρασία», καθιστώντας προσβάσιμα στο ιταλικό κοινό πολλά άρθρα του που είχαν δημοσιευθεί σε περιοδικά πρακτικά μη διαθέσιμα σήμερα [2]. Έντονος και ακούραστος υποστηρικτής, σε μια Ευρώπη χωρισμένη μεταξύ του Ατλαντικού και του Ευρω-Σοβιετικού μπλοκ, της ιστορικής ανάγκης «να οικοδομήσουμε μια μεγάλη πατρίδα: μια ενιαία, ισχυρή, κοινοτική Ευρώπη» [3], το 1964 ο Thiriart έδειξε τις γεωγραφικές διαστάσεις και τη δημογραφική της κατάσταση. : «Στο πλαίσιο μιας κοινής γεωπολιτικής και πολιτισμού (…), μια ενιαία και κοινοτική Ευρώπη εκτείνεται από τη Βρέστη έως το Βουκουρέστι. (...) Απέναντι στα 414 εκατομμύρια Ευρωπαίων υπάρχουν οι 180 εκατομμύρια κάτοικοι των ΗΠΑ και οι 210 εκατομμύρια κάτοικοι της ΕΣΣΔ »[4]. Σχεδιασμένη ως τρίτη κυρίαρχη και ένοπλη δύναμη, ανεξάρτητη από την Ουάσινγκτον και τη Μόσχα, η «αυτοκρατορία 400 εκατομμυρίων ανθρώπων» που υποστήριζε ο Thiriart θα έπρεπε να έχει δημιουργήσει μια σχέση συνύπαρξης με την ΕΣΣΔ βάσει συγκεκριμένων προϋποθέσεων: «Με την ΕΣΣΔ μια ειρηνική συνύπαρξη δεν θα είναι δυνατή έως ότου όλες οι ανατολικές επαρχίες μας ανακτήσουν την ανεξαρτησία τους. Η ειρηνική γειτνίαση με την ΕΣΣΔ θα ξεκινήσει την ημέρα που θα υποχωρήσει εντός των συνόρων του 1938. Όχι όμως πριν: κάθε μορφή συνύπαρξης που μπορεί να περιλαμβάνει τη διάσπαση της Ευρώπης δεν είναι παρά απάτη »[5]. Σύμφωνα με τον Thiriart, η ειρηνική συνύπαρξη μεταξύ Ευρώπης και ΕΣΣΔ θα είχε την πιο λογική έκβαση στον «άξονα Βρέστη-Βλαδιβοστόκ. (...) Εάν η ΕΣΣΔ θέλει να διατηρήσει τη Σιβηρία, πρέπει να κάνει ειρήνη με την Ευρώπη, με την Ευρώπη από τη Βρέστη ως στο Βουκουρέστι, επαναλαμβάνω. Η ΕΣΣΔ δεν έχει, και θα έχει όλο και λιγότερο, τη δύναμη να κρατήσει τη Βαρσοβία και τη Βουδαπέστη αφενός και την Τσίτα και το Χαμπαρόφσκ από την άλλη. Θα πρέπει να επιλέξει ή να διακινδυνεύσει να χάσει τα πάντα. (...) Ο χάλυβας που παράγεται στο Ρουρ θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμεύσει για την υπεράσπιση του Βλαδιβοστόκ »[6].


Ο άξονας Βρέστη-Βλαδιβοστόκ που θεωρητικοποιήθηκε τότε από τον Thiriart φαινόταν να έχει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο την έννοια μιας συμφωνίας που αποσκοπεί στον καθορισμό των αντίστοιχων περιοχών επιρροής της ενιαίας Ευρώπης και της ΕΣΣΔ, αφού «στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 1960 ο Thiriart σκέπτεται ακόμα με όρους μιας «κάθετης» γεωπολιτικής [7], που τον οδηγεί να σκεφτεί σύμφωνα με μια λογική που είναι περισσότερο «ευρωαφρικανική» παρά «ευρασιατική», δηλαδή να σκιαγραφήσει μια επέκταση της Ευρώπης από τον Βορρά στον Νότο και όχι από την Ανατολή προς τη Δύση »[8].


Το σενάριο που σκιαγραφήθηκε το 1964 αναπτύχθηκε από τον Thiriart τα επόμενα χρόνια, έτσι ώστε το 1982 να το ορίσει ως εξής: «Δεν χρειάζεται πλέον να σκεπτόμαστε ή να εικάζουμε με όρους σύγκρουσης μεταξύ της ΕΣΣΔ και εμών, αλλά με όρους προσέγγισης και ενοποίησης. (...) πρέπει να βοηθήσουμε την ΕΣΣΔ να ολοκληρωθεί στη μεγάλη ηπειρωτική διάσταση. Αυτό θα τριπλασιάσει τον σοβιετικό πληθυσμό, ο οποίος από αυτό το γεγονός δεν θα μπορεί πλέον να έχει ένα κυρίαρχο «ρωσικό χαρακτήρα». (...) Θα είναι η φυσική της ιστορίας που θα αναγκάσει την ΕΣΣΔ να αναζητήσει ασφαλείς ακτές: Ρέικιαβικ, Δουβλίνο, Κάντιθ, Καζαμπλάνκα. Πέρα από αυτά τα όρια, η ΕΣΣΔ δεν θα έχει ποτέ ψυχική ηρεμία και θα πρέπει να ζει σε αδιάκοπη στρατιωτική προετοιμασία. Και δαπανηρή »[9].


Τώρα πια το γεωπολιτικό όραμα του Thiriart είχε γίνει ανοιχτά Ευρασιατικό: "Η Ευρω -Σοβιετική Αυτοκρατορία - διαβάζουμε σε ένα άρθρο του 1987 - είναι εγγεγραμμένη στην Ευρασιατική διάσταση" [10]. Αυτή η ιδέα επαναλήφθηκε από τον ίδιο στη μακρά ομιλία του στη Μόσχα τρεις μήνες πριν από το θάνατό του: "Η Ευρωπαϊκή Αυτοκρατορία - είπε - είναι, κατά τεκμήριο, Ευρασιατική" [11].


Η ιδέα της «Ευρω-Σοβιετικής Αυτοκρατορίας» διατυπώθηκε από τον Thiriart σε ένα βιβλίο που γράφτηκε το 1984 και κυκλοφόρησε μετά θάνατον το 2018 [12]. Το 1984, έγραψε ο συγγραφέας, "η ιστορία αποδίδει στους Σοβιετικούς την κληρονομιά, το ρόλο, το πεπρωμένο που είχε ανατεθεί για λίγο στο Ράιχ: η ΕΣΣΔ είναι η κύρια ηπειρωτική δύναμη στην Ευρώπη, είναι η καρδιά της γεωπολιτικής. Η τρέχουσα ομιλία μου απευθύνεται στους στρατιωτικούς ηγέτες αυτού του θαυμάσιου οργάνου που είναι ο Σοβιετικός Στρατός, ένα όργανο που στερείται μεγάλης ιδέας »[13]. Ξεκινώντας από την παρατήρηση ότι στο ευρωπαϊκό μωσαϊκό που αποτελείται από δορυφορικά κράτη των ΗΠΑ και της ΕΣΣΔ το μόνο πραγματικά ανεξάρτητο, κυρίαρχο και στρατιωτικά ισχυρό κράτος ήταν το Σοβιετικό, ο Thiriart ανέθεσε στην ΕΣΣΔ έναν ρόλο παρόμοιο με αυτόν του Βασιλείου της Σαρδηνίας στη διαδικασία της ενοποίησης της Ιταλίας και του Βασιλείου της Πρωσίας στον γερμανικό κόσμο ή, για να αναφέρω έναν παλαιότερο ιστορικό παραλληρισμό του ίδιου του Thiriart, με το Βασίλειο της Μακεδονίας στην Ελλάδα τον τέταρτο αιώνα π.Χ .: «Η κατάσταση της Ελλάδας το 350 π.Χ. διασπασμένη σε αντίπαλα κράτη πολιτών και μοιρασμένο μεταξύ των δύο δυνάμεων της εποχής, της Περσίας και της Μακεδονίας, παρουσιάζει μια προφανή αναλογία με την κατάσταση της σημερινής Δυτικής Ευρώπης, χωρισμένη σε μικρά και αδύναμα εδαφικά κράτη (Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία, ομοσπονδιακή Γερμανία ) υποταγμένα στις δύο υπερδυνάμεις »[14]. Επομένως, όπως υπήρχε ένα φιλομακεδονικό κόμμα στην Αθήνα, έτσι θα ήταν σκόπιμο να δημιουργηθεί ένα επαναστατικό κόμμα στη Δυτική Ευρώπη για να συνεργαστεί με τη Σοβιετική Ένωση. η οποία, εκτός από την απελευθέρωση από τα ιδεολογικά δεσμά του αδύναμου μαρξιστικού δογματισμού, θα έπρεπε να αποφύγει κάθε πειρασμό για την εγκαθίδρυση ρωσικής ηγεμονίας στην Ευρώπη, αλλιώς η επιχείρησή της αναπόφευκτα θα αποτύχαινε, ακριβώς όπως είχε αποτύχει η ναπολεόντεια προσπάθεια να εγκαθιδρυθεί μια γαλλική ηγεμονία στην ήπειρο. «Δεν είναι ζήτημα - διευκρίνισε ο Thiriart - να προτιμήσουμε ένα ρωσικό προτεκτοράτο από ένα αμερικανικό προτεκτοράτο. Όχι. Είναι ζήτημα να αναγκάσουν τους Σοβιετικούς, οι οποίοι πιθανώς δεν το γνωρίζουν, να ανακαλύψουν το ρόλο που θα μπορούσαν να παίξουν: να αναπτυχθούν ταυτίζοντας τον εαυτό τους με όλη την Ευρώπη. Ακριβώς όπως η Πρωσία, μεγαλώνοντας, έγινε η Γερμανική Αυτοκρατορία. Η ΕΣΣΔ είναι η τελευταία ανεξάρτητη ευρωπαϊκή δύναμη που διαθέτει σημαντική στρατιωτική δύναμη. Αλλά στερείται ιστορικής νοημοσύνης »[15].

* * *