Σελίδες


"The purely Apollonian structure has no contact with the matter that characterizes the Logos of Cybele. It is completely virgin, untouched. It belongs to Heaven, to day, to light. The order of Apollo is the order of the Father, of beauty, of metaphysical rigor. It is the law of Paradise, of Platonic ideas, of the stars. But when the Sun reaches Earth, a new dimension opens up, which corresponds precisely to the level of Dionysus". Alexandr Dugin https://www.geopolitica.ru/en/studio/noology-philosophical-discipline-structures-mind-lecture-1-introduction https://www.geopolitica.ru/en/studio/introduction-noomahia-lecture-3-logos-indo-european-civilization https://www.geopolitica.ru/en/studio/introduction-noomahia-lecture-5-logos-dionysus https://www.geopolitica.ru/en/studio/introduction-noomahia-lecture-6-european-civilization https://eurasianist-archive.com/2019/09/09/alexander-dugin-noomakhia-the-logos-of-turan-turan-as-an-idea https://m.facebook.com/EurasianArtistsAssociation/photos/a.1507467552690249/1914740558629611/?type=3

Από εκεί που δεν το περιμένουν, από εκεί θα τους έρθει! Οι μεταμοντέρνοι αντιεθνικιστές, άθελά τους, σκάβουν το αρχέγονο έδαφος, φέρνουν στο Φως, στρέφονται στο Φως... Οι συναυλίες των VIC συχνά δονούνται από "αντιεξουσιαστικά" συνθήματα, μα ο προσεκτικός παρατηρητής αυτό που βλέπει δεν είναι μια Άρνηση κάθε Αρχής αλλά η αναζήτηση μιας Άξιας (Πνευματικής) Αρχής... Ιδού Πεδίο Μάχης Λαμπρό! Υ.Γ. Το ΕθνοΚράτος δεν είναι θέση να προσφέρει κάτι τέτοιο, σόρυ. https://youtu.be/76EbJv3OleY

The Orpheus mosaic in Woodchester, Britain. It was created ca. 325 AD and is the second largest Roman mosaic in the world. It depicts the Greek myth of Orpheus attracting wild animals with his lyre.

The Geopolitics of the European New Right https://eurasianist-archive.com/2016/10/10/the-geopolitics-of-the-european-new-right/

Iranian Hegemony in the Islamic World https://arktos.com/2019/09/17/iranian-hegemony-in-the-islamic-world/


Σε κάθε περίπτωση, όμως, η παρανοϊκά ιμπεριαλιστική πολιτική της Δύσης μπορεί μεν να ευθύνεται για πολλά αλλά δεν ευθύνεται για τα πάντα. Το μεγαλύτερο κομμάτι των μεταναστευτικών κυμάτων προς την Ελλάδα και την Ευρώπη δεν προέρχεται από χώρες που σπαράσσονται από πολέμους. Επιπροσθέτως, πολλές εξ αυτών όχι μόνο δεν είναι αποδομημένες αλλά βρίσκονται σε πολύ καλύτερη θέση από ότι η Ελλάδα. Για παράδειγμα, το Πακιστάν, απ’ όπου προέρχεται σημαντικό μέρος των μεταναστευτικών ροών, είναι μια ισχυρή πυρηνική Δύναμη με ανερχόμενες βιομηχανικές ικανότητες (μεταξύ των άλλων παράγει και δικά του μαχητικά αεροσκάφη), ενώ διεκδικεί ρόλο αυτόνομου δρώντα στο διαμορφούμενο πολυπολικό διεθνές σύστημα. Μια άλλη χώρα που εξαγάγει μετανάστες προς την Ελλάδα, η Αλγερία, έχει τεράστιο πετρελαϊκό πλούτο και τα τελευταία χρόνια υλοποιεί ένα μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα αγοράζοντας όπλα αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων πρωτίστως από τη Ρωσία. Σε αυτά περιλαμβάνονται συστήματα αεράμυνας S–400 και S–300, Pantsyr S1, υποβρύχια Kilo, μαχητικά αεροσκάφη Sukhoi Su–30 και άλλα. Αξίζει δε να αναφερθεί ότι τα οπλικά αυτά συστήματα δεν στοχεύουν να αντιμετωπίσουν κάποια άμεση απειλή για την εδαφική κυριαρχία της Αλγερίας, αλλά αποσκοπούν να την καταστήσουν κυρίαρχη Δύναμη στη Δυτική Μεσόγειο και τη Βόρειο Αφρική και ισχυρό δρώντα στο παγκόσμιο σύστημα. Συνακόλουθα, η πολιτική των «ανοιχτών συνόρων» ουσιαστικά διευκολύνει τις χώρες αυτές, αλλά και άλλες όπως είναι η πλούσια σε πετρέλαια Νιγηρία, να «ξεφορτώνονται» το πληθυσμιακό τους πλεόνασμα έτσι ώστε να έχουν περισσότερα λεφτά για να αγοράζουν και παράγουν όπλα (συμπεριλαμβανομένων και πυρηνικών), να προωθούν ιμπεριαλιστικές πολιτικές και να διατηρούν ολοκληρωτικά και ανελεύθερα καθεστώτα στην εξουσία, χρησιμοποιώντας τη μετανάστευση προς την Ευρώπη ως βαλβίδα ασφαλείας για να εκτονώνεται η εσωτερική δυσαρέσκεια. Αμείλικτα δημογραφικά δεδομένα Το καίριο ερώτημα, όμως, είναι πόσους ανθρώπους μπορεί να φιλοξενήσει, να απορροφήσει και να τους προσφέρει «μια καλύτερη ζωή» η Ευρώπη γενικώς και η Ελλάδα γενικότερα, ανεξαρτήτως από τα αίτια που ώθησαν αυτούς τους ανθρώπους να φύγουν από τις χώρες τους. Σε μια προσπάθεια λοιπόν να θέσουμε τη ζήτημα στις πραγματικές του διαστάσεις ας ρίξουμε μια ματιά στα διεθνή δημογραφικά δεδομένα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Μπαγκλαντές, μιας χώρας που τροφοδοτεί την Ελλάδα με μετανάστες. Η ασιατική αυτή χώρα, λοιπόν, έχει έκταση ελαφρά μεγαλύτερη της Ελλάδας (θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η Ελλάδα με μια ακόμη Θεσσαλία) αλλά ο πληθυσμός της έχει ξεπεράσει τα 160 εκατομμύρια. Μια άλλη περίπτωση είναι αυτή της Νιγηρίας, η οποία μέχρι το 2050 εκτιμάται ότι θα έχει πάνω από 400 εκατομμύρια κατοίκους. Από μόνες τους αυτές οι δύο χώρες μπορούν να κατακτήσουν πληθυσμιακά την Ευρώπη και να εξαφανίσουν τον ελληνικό λαό από το ιστορικό γίγνεσθαι αν αφεθούν να εξαγάγουν ανενόχλητες πληθυσμιακά κύματα προς την Ευρώπη, όπως επιβάλει η αντίληψη των «ανοιχτών συνόρων». Το θέμα λοιπόν είναι πρωτίστως ποσοτικό. Άρα, δεν τίθεται θέμα ρατσισμού, όσο διευρυμένη έννοια και αν δώσουμε σε αυτόν τον όρο. Εκτός και αν ως «ρατσισμός» θεωρείται η αγωνία για την ίδια την επιβίωση του ελληνικού έθνους και του ελληνικού λαού. Γιατί περί αυτού ομιλούμε. Περί επιβίωσης. Όχι περί «φόβου ανάμειξης» και όλα τα παρόμοια στερεοτυπικά αναθέματα που προβάλουν οι εγχώριοι και αλλοδαποί «αντιρατσιστές» για να δαιμονοποιήσουν την αγωνία των Ελλήνων για το μέλλον τους ως «ρατσισμό νέου τύπου». Πράγματι, αν τα πράγματα αφεθούν να εξελιχθούν με τους σημερινούς ρυθμούς, τότε δεν θα είναι υπερβολικό να πούμε ότι η Ελλάδα ως χώρα, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, δύσκολα θα αντικρύσει το δεύτερο μισό του 21ου αιώνα, ενώ από τον Ελληνισμό θα έχουν απομείνει μερικά ξέφτια σε διάφορα μέρη του κόσμου, που θα σβήνουν σταδιακά. Ωστόσο, θα ήταν λάθος να θεωρήσουμε ότι έχουμε χρόνο μερικών δεκαετιών μπροστά μας και μπορούμε να αποφύγουμε αυτήν την εξέλιξη παίρνοντας κάποιες αποφάσεις κάποια στιγμή στο μέλλον. Στην πραγματικότητα, το σημείο χωρίς επιστροφή βρίσκεται πολύ πιο κοντά μας. Επικίνδυνα κοντά. Δεδομένου του δημογραφικού δυναμισμού που παρουσιάζουν οι εισερχόμενοι μετανάστες και της δημογραφικής παρακμής των Ελλήνων, η στιγμή που η πληθυσμιακή μετάλλαξη για τη μετατροπή των Ελλήνων σε μειονότητα μέσα στη χώρα θα καταστεί μη αναστρέψιμη, δεν βρίσκεται σε ορίζοντα δεκαετιών αλλά είναι πολύ κοντά. Μιλάμε λοιπόν για έναν υπαρξιακό κίνδυνο για τον ίδιο τον Ελληνισμό που ξεπερνά ότι έχει αντιμετωπίσει μέχρι τώρα στο πέρασμα g αιώνων. Τον έσχατο κίνδυνο. Ακόμη και αν οι απόψεις του γράφοντος κρίνονται ως υπερβολικές αν αυτό που διακυβεύεται είναι η ίδια η ύπαρξη της Ελλάδας, του ελληνικού έθνους και του ελληνικού λαού ως εθνοπολιτισμικό μέγεθος, τότε δικαιούμαστε να είμαστε και υπερβολικοί. http://infognomonpolitics.blogspot.com/2019/09/blog-post_451.html

Αναφερόμουν περισσότερο στην υπαρξιακή ταύτιση του Ελληνισμού με την θάλασσα και την συνακόλουθη ιεράρχιση των αξιών. Εσφαλμένη αυτή η ταύτιση εφόσον θάλασσα=ωκεανός. Ανήκουμε στην Δύση μόνο ως αιχμάλωτοι. Όλες οι καταστροφές, οι συμφορές και οι παθογένειες (ακόμα και η δημογραφική κατάρευση) του Ελληνισμού στον 20ο άι. εκεί οφείλονται. (Σκέψου μόνο την συμμετοχή μας στους δύο παγκόσμιους και τους εμφυλίους που προκάλεσαν). Η Ελλάδα δεν είναι η Αθήνα του Περικλή, αλλά το Δουκάτο των Αθηνών. Στην αιώνια σύγκρουση μεταξύ των Δυνάμεων της Θάλασσας και των Δυνάμεων της Ενδοχώρας η Ελλάδα συνθλίβεται γιατί δεν ανήκει ούτε στην θάλασσα ούτε στην στέπα. Η Ελλάδα δεν είναι πολιτισμός της θάλασσας-ωκεανού. Το Αιγαίο είναι ημίκλειστη θάλασσα, σχεδόν λίμνη. Τα νησιά είναι βουνοκορφές, ο Ελληνικός Κοινοτισμός της Ενδοχώρας είναι(ήταν) Αρχιπέλαγος. Ο Ωκεανός είναι μια υγρή Έρημος, η έρημος είναι ένας ξηρός ωκεανός. Επέκταση της εμπορευματοποίησης- ιδιωτικοποίησης είναι εξάπλωση της Ερήμου. Ιδού η οντολογική βάση της προτεσταντοουαχαμπιστικής συμμαχίας. Το (μη πλατωνικό-διονυσιακό) Ισλάμ ως η θρησκεία των μαζών της φιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης. Και η σαουδαραβικού τύπου φεουδαρχία ως επιστροφή της δυτικής φεουδαρχίας ως μετάλλαξη των πολυεθνικών σε φέουδα της Αυτοκρατορίας. Ο Ελληνισμός είναι καταδικασμένος να ανοίγει τον Τρίτο Δρόμο - ανάμεσα στην στέπα και τον ωκεανό/έρημο - ή πότε να τον καταπίνει η στέπα και πότε να βυθίζεται στην χαβούζα του ωκεανού και της ερήμου, εξού και η έρημος μέσα μας, η Κρίση Ταυτότητας μας... Τα Βαλκάνια είναι η Μικρά Ευρώπη, η Ανατολία είναι η Μικρά Ασία. Είμαστε Μικροευρωπαίοι και Μικρασιάτες (ΜικροΕυρασιάτες) του Αρχιπελάγους. Με το παραπάνω δεν εννοώ την Ενδιάμεση Περιοχή όπως την εννοεί ο Κιτσίκης -το χρυσομένο χάπι του νεοοθωμανισμού - νεοφαναριωτισμού. Ένα τέτοιο σχέδιο προϋποθέτει τον διαμελισμό της Ανατολίας-Μικράς Ασίας στα τρία και βάλε, μετά το συζητώ ευχαρίστως. Ούτε εκφράζω κάποιον a priori αντιαμερικανισμό. Η Δύση, ο Ωκεανός/Έρημος η φιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση έχει εξίσου την αμερικανική Ενδοχώρα αιχμάλωτη, αποικιοκρατημένη. Εξού και το φαινόμενο Τραμπ ως μια κάποια θολή αντίδραση σε αυτήν. Η στέπα στην εξίσωση μπαίνει όταν μπορούμε να την ενσωματώνουμε, αλλιώς ορθώνουμαι τείχη. Ούτως ή άλλως ορθώνουμαι τείχη καλού κακού. Όταν φαντασιοπληκτούμε με την Αθήνα του Περικλή, εκτός του ότι ξεχνάμε ότι προηγούνται οι Σόλων και Πεισίστρατος, τότε η Μακεδονία-Θράκη δεν είναι παρά προκεχωρημένα φυλάκια μιας σχεδόν ξένης δύναμης. Δεν είναι οπαδισμός αλλά διαίσθηση η κόντρα μεταξύ Θεσσαλονίκης και Πειραιά. Γενικώς, Όσοι Ζωντανοί, οφείλουμε να 'χουμε υπόψιν μας πως αυτό που λείπει δεν είναι οι υλικές δυνάμεις αλλά μια σαφώς προσδιορισμένη, σχεδόν μεταφυσική, αυτοεικόνα μας κι ένα Όραμα, μια Μεγάλη Ιδέα. Αν Αυτή είναι "η χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία" (καθαρά δυτικό, θαλασσοκεντρικό, εμποροκρατικό αφήγημα) τότε η χαβούζα και ο αφανισμός είναι το αποτέλεσμα. Ο Κλασσικός Πολιτισμός δεν είναι δημιούργημα της Δημοκρατίας. Η εμποροκρατική δημοκρατία τον κατέστρεψε. Αν όμως είναι η Ανολοκλήρωτη Επανάσταση μέχρι την Ολική Αποκατάσταση του Γένους στα φυσικά του σύνορα (Την Μικρά Ευρασία του Αρχιπελάγους), όσους αιώνες κι αν χρειαστεί, τότε τουλάχιστον θα κερδίσουμε τον Αγώνα για Επιβίωση, την Αντίσταση που θα γεννήσει και την Φυσική μας Αριστοκρατία. Την Ηγεσία που τώρα δεν έχουμε γιατί οι ηγετίσκοι μας είναι κατ' εικόνα και ομοίωση μας. Η Μακεδονία και ο Μεγαλέξανδρος σε όλα αυτά έχουν αξία ως ο κεντρικός πυρήνας, η καρδιά μιας τέτοιας αυτοεικόνας, ο ρόδακας του Άστρου των Αιγών, που απ'εδώ εξακτινώνεται.

The radical has already been parodied before birth. Spat upon before the first wordings. Presented in the form of caricature leaders, parties and editions before even the emergence of weak shoots of the genuine. It’s disgusting to look into the center, into the left, into the right, into the extreme, into the pathetic attempts at synthesis between these subhuman realities. Radical in our politics (and ideology) is such that it would better not exist. Alexander Dugin : We Did Not Call You https://youtu.be/1lgz7YLPJbg

A few countries are more than mere nations. They have been translated from the earthly plane into the spectral geography of ideas. Iran is a civilization that includes a number of different cultures and languages that hang together around a core defined by the Persian language and imperial heritage. Besides the Persian heartland, Iranian Civilization encompasses Kurdistan (including the parts of it in the artificial states of Turkey and Iraq), the Caucasus (especially northern Azerbaijan and Ossetia), Greater Tajikistan (including northern Afghanistan and Eastern Uzbekistan), the Pashtun territories (in the failed state of Afghanistan), and Baluchistan (including the parts of it inside the artificial state of Pakistan). As we shall see, Iranian Civilization deeply impacted Western Civilization, with which it shares common Indo-European roots. There are still a few countries in Europe that are so fundamentally defined by the legacy of the Iranian Alans, Sarmatians, or Scythians that they really belong within the scope of Iranian, rather than European or Western Civilization. The narod of a civilization can change. If Western Civilization were to prove capable of salvaging itself and reasserting its global dominance in the form of a planetary American Empire, this would no doubt involve a shift to the English language and the Anglo-Saxon ethnicity as the Western narod. The lack of a clear narod in Western Civilization at present is symptomatic of its decline and dissolution following the intra-civilizational war that prevented Greater Germany from becoming the ethno-linguistic core of the entire West. A very strong argument could be made that Germany and the German language were long destined to succeed Italy in this role, which Italy still plays to some extent through the Vatican’s patronage of Latin and the Roman Catholic faith. The alliance of Hitler with Mussolini could have prepared for such a transition. If, for whatever reason, Latin America were to one day become the refuge of Europeans and even Anglo-Saxons fleeing Europe and North America, there would be a very good chance that the Spaniard ethnicity and the Spanish language would become the narod of Western Civilization following this transformative crisis. For more than 2,500 years, the Persian ethnicity and language have defined the core identity of Iranian Civilization. That was not lost on all of the various Europeans who dealt with Iran as an imperial rival from the days of the classical Greeks, to the pagan Romans, to the Byzantines, the British, the French, and the Russians. All of them, without exception, always referred to all of Iran and its entire civilizational sphere as “Persia” or the “Persian Empire.” Friedrich Nietzsche wished that the Persians would have successfully conquered the Greeks because he believed that they could have gone on to become better guardians of Europe than the Romans proved to be. Nietzsche claimed that “only the Persians have a philosophy of history.” He recognized that historical consciousness, of the Hegelian type, begins with Zarathustra’s future-oriented evolutionary concept of successive historical epochs leading up to an unprecedented end of history. https://arktos.com/2019/09/01/the-leviathan-of-iranian-civilization/

Δεν έρχεται το βιολογικό τέλος του Ελληνισμού!


 Έρχεται η Αναγέννηση μέσα από τις στάχτες του! Θα ξαναέρθει στην επικαιρότητα "Η Μαγιά για την Ζύμη του Αύριο" του Μακρυγιάννη...  Το αντίπαλο δέος στην μαζική ελληνοποίηση των Αφρικανοπακιστανικών στιφών, με τις ευλογίες του ΟΗΕ και του Ερντογάν, δεν είναι η σκληροπυρηνική ενδογαμία και η συνακόλουθη πληθυσμιακή συρρίκνωση, αλλά θα είναι η αφομοίωση και ο εξελληνισμός των ήδη συγγενών μας "λευκών" μεταναστών, από τον Αίμο, τον Καύκασο, ακόμα και μερικών Ινδοευρωπαίων και ελληνογενών από την Μέση Ανατολή, Ευρωπαίων που ασπάστηκαν τον Ελληνισμό θρησκευτικά ή/και πολιτισμικά ή/ και την Ελλην-ορθοδοξία. Αφύπνιση του κρυμμένου Ελληνισμού ελληνογενών πληθυσμών όπου Γης, από την Μασσαλία και την Μεγάλη Ελλάδα ως την Αντιόχεια και τους Καλάς, την Ουκρανία, τα Σκόπια, τον Πόντο... 

 Πίστη στον Ελληνισμό!

 Επαναξιολόγηση της ελληνιστικής περιόδου! Συνδυασμός εθνοφυλετισμού και εθνοπολιτισμικότητας! Με μόνο το ένα ή μόνο το άλλο εργαλείο αυτοπροσδιορισμού αυτοευνουχιζόμαστε. Ή αυτό ή 400 χρόνια ξανά στα βουνά και "είμαστε οι μαύροι οι λιγοστοί"! Αλλά ίσως το τελευταίο να είναι και αναγκαίο προστάδιο!

http://ardin-rixi.gr/archives/210137


Όπου Δρυς Κει Πατρίς http://eranistis.net/wordpress/2019/07/01/%ce%b7-%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b7-%ce%b2%ce%b5%ce%bb%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ac-%ce%b5%ce%bd%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-%cf%80%cf%85%cf%81%ce%ba%ce%b1%ce%b3/?fbclid=IwAR1VXaoSQYqKzPQ-5St9DDf5lCUDBEne6aZAl5hCQzGuQLjbUWxlZXNwnr4#.XXkO-1qUgAc.facebook

Georges Sorel (2 Νοεμβρίου 1847 στο Cherbourg–August 29, 1922 στην Boulogne-sur-Seine ) του Alain de Benoist Δημοσίευση www.counter-currents.com Πηγή Vu de droite: anthologie critique des idées contemporaines (Paris: Le Labyrinthe, 2001 [1977]), pp. 275–78. [Εκ των δεξιών: ανθολογία κριτικής των σύγχρονων ιδεών, Παρίσι, εκδόσεις «Ο Λαβύρινθος», 2001 (1977)] Μολονότι η βία βρίσκεται πάντα στην ημερησία διάταξη, η πεντηκοστή επέτειος του θανάτου του Georges Sorel θα είχε περάσει απαρατήρητη, εάν οι εκδόσεις Marcel Rivière δεν είχαν την ιδέα να επανεκδώσουν το «Σκέψεις πάνω στην βία» (Réflexions sur la violence , Paris: Éditions Marcel Rivière, 1973). «Ο Sorel, το αίνιγμα του εικοστού αιώνος, φαίνεται να είναι η μετενσάρκωση του Proudhon, του αινίγματος του δεκάτου ενάτου αιώνος», έγραψε ο Daniel Halévy στο πρόλογό του στο βιβλίο του M. Pierre Andreu «Ο Δάσκαλός μας, M. Sorel» (Paris: Grasset, 1953). Αίνιγμα, πράγματι: ένας ιδεολόγος με διάπλαση γίγαντος, με αυτιά κολλημένα στο κεφάλι, δυνατή μύτη, καθαρά μάτια, λευκή γενειάδα. Αίνιγμα: αυτός ο ανένδοτος σοσιαλιστής, ο οποίος δεν ένοιωθε άνετα με την Ρωσική Επανάσταση, ο οποίος συμπαθούσε την Action Française και ήταν θαυμαστής των Renan, Hegel, Bergson, Maurras, Marx, and Mussolini. Ο Georges Sorel γεννήθηκε στο Cherbourgon στις 2 Νοεμβρίου 1847. Η καταγωγή του ήταν Νορμανδική και από δύο πλευρές: από την Μάγχη και την Calvados. Ο πρώτος του εξάδελφος, Albert Sorel, θα γινόταν ο ιστορικός της Αυτοκρατορίας και της Επαναστάσεως. Απόφοιτος του Πολυτεχνείου, μηχανικός γεφυρών και δρόμων, ο Sorel αφοσιώθηκε στα κοινωνικά προβλήματα μόνον μετά το 1892. Τα βιβλία του, τα οποία ελάχιστοι διαβάζουν πιά, έχουν το δίχως άλλο διατηρήσει την αξία τους-ιδιαιτέρως τα «Οι ψευδαισθήσεις της προόδου» (Les illusions du progrès) «Σκέψεις πάνω στην βία» (Réflexions sur la violence) «Περί της Εκκλησίας και του Κράτους» (De l’Église et de l’État), «Περί της χρησιμότητας του Πραγματισμού» (De l’utilité du pragmatisme), «Η αποσύνθεση του Μαρξισμού» (La décomposition du marxisme), «Από τον Αριστοτέλη στον Μάρξ» (D’Aristote à Marx), «Η κατάρρευση του αρχαίου κόσμου» (La ruine du monde antique), «Η δίκη του Σωκράτη» (Le procès de Socrate) κλπ. Το βιβλίο «Σκέψεις πάνω στην βία» εξεδόθη για πρώτη φορά το 1908 και έκτοτε επανεξεδόθη το 1973 στην συλλογή «Σπουδές πάνω στην κοινωνική αλλαγή» (Études sur le devenir social), της οποίας υπεύθυνος είναι ο M. Julien Freund, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου. Το βιβλίο αυτό αμέσως παρουσιάσθηκε ως το θεμελιώδες έργο του επαναστατικού συνδικαλισμού. Εχθρικά διακείμενος απέναντι στον κοινοβουλευτικό σοσιαλισμό και στον Jean Jaurès, τον οποίον κατηγόρησε ότι εξετράφη με αστική ιδεολογία, ο Georges Sorel τους αντέταξε αυτό που αποκαλούσε «νέα σχολή». Είδε στην απεργία την ουσιώδη μορφή κοινωνικής διαμαρτυρίας. Μέσω της γενικής απεργίας η κοινωνία θα χωρισθεί σε εχθρικές φατρίες και το αστικό κράτος θα καταστραφεί. Η απεργία είναι «η πιο καταστρεπτική εκδήλωση της ατομικιστικής δυνάμεως εντός των στασιαζουσών μαζών». Η απεργία συνεπάγεται βία. Σε αντίθεση με τους σοσιαλιστές της εποχής του (εξαιρουμένου του Proudhon), ο Sorel δεν αντέτασσε την εργασία στην βία. Ηρνείτο την επίφαση «της επιθυμίας των εργατών για ειρήνη». Η βία ήταν για εκείνον μία πράξη πολέμου. «Μία πράξη γνησίου αγώνος, παρόμοια με αυτόν των στρατών σε εκστρατεία», έγραφε. «Η εξομοίωση αυτή της απεργίας με τον πόλεμο είναι καθοριστική» σημειώνει ο Claude Polin στον πρόλογο της καινούργιας εκδόσεως του Réflexions sur la violence, «διότι ο,τιδήποτε αγγίζει ο πόλεμος γίνεται δίχως μίσος και δίχως πνεύμα εκδικήσεως: στον πόλεμο ουδείς σκοτώνει του ηττημένους, ουδείς υποβάλει τους αμάχους στα ίδια μαρτύρια, από τα οποία υποφέρουν οι στρατοί στο πεδίο της μάχης». Τούτο εξηγεί γιατί ο Sorel κατέκρινε την «εκδικητική βία» των επαναστατών του 1793: «Είναι απαραίτητο να μην συγχέουμε την βία με τις ανούσιες αιμοδιψείς ωμότητες.» Εν αρχή ήν η δράσις Εκκινώντας από την διάκριση, έκτοτε κλασική, μεταξύ «δικαίου» και «αδίκου» πολέμου, αντιτάσσει την αστική βία στην προλεταριακή βία. Στα μάτια του η τελευταία κατέχει μία διπλή αρετή. Όχι μόνον πρέπει να εξασφαλίσει την μελλοντική επανάσταση, αλλά αποτελεί το μοναδικό μέσον των Ευρωπαϊκών εθνών, «αποχαυνωμένων από τον ανθρωπισμό», να επανακτήσουν την προτέρα ενέργειά τους. Η ταξική πάλη είναι, επομένως, μία σύγκρουση βουλήσεων, οι οποίες είναι ακλόνητες και όχι τυφλές. Η βία γίνεται η εκδήλωση μίας βουλήσεως. Ασκεί, ταυτοχρόνως, και ένα είδος ηθικής λειτουργίας: παράγει μία «επική» διανοητική κατάσταση. «Η βία» διεκήρυττε ο Sorel στον φίλο του Jean Variot «είναι μία διανοητική διδασκαλία: η θέληση των ισχυρών εγκεφάλων, που γνωρίζουν τι θέλουν. Η πραγματική βία είναι αυτό που είναι απαραίτητο να ακολουθεί τις ιδέες μέχρι τέλους». (Propos de Georges Sorel [Paris: Gallimard, 1935]). Ο Sorel θα ενέκρινε τον στίχο του Goethe: «Εν αρχή ήν η δράσις.» Για εκείνον, ο άνθρωπος που δρά, ο,τιδήποτε και εάν κάνει, είναι πάντοτε ανώτερος από εκείνον που υποτάσσεται: «Η πραγματική βία φανερώνει, πρώτον και πάνω απ’ όλα, την υπερηφάνεια των ελεύθερων ανθρώπων.» Προκειμένου να επανακτηθεί η ενέργεια στον σύγχρονο κόσμο, είναι απαραίτητος ένας μύθος, φερ’ ειπείν ένα θέμα, το οποίο δεν είναι ούτε αληθές ούτε ψευδές, αλλά το οποίο ενεργεί ισχυρά στο μυαλό, το κινητοποιεί και του υποδαυλίζει την δράση. Ο Georges Sorel είδε στην Πρωσία του 19ου αιώνος τον κληρονόμο της αρχαίας Ρώμης. Εξυμνώντας τις «Πρωσικές αρετές», υιοθετεί έναν τόνο, ο οποίος είναι υποβλητικός στον Moeller van den Bruck (Der preussische Stil). «Ο Sorel, ο χειροτέχνης, πίστευε στην θρησκεία της καλής και ολοκληρωμένης δουλειάς» παρατηρεί ο Claude Polin «και αυτή η δουλειά συνιστά από μόνη της έναν σκοπό, ανεξάρτητο από τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει κάποιος από αυτόν. Η ανιδιοτέλεια αυτή αποτελεί την ποιότητα της βίας: στην βάση της σκέψεως του Sorel υπάρχει αυτή η διαίσθηση, ότι κάθε εργασία είναι μία μάχη και ειδικά κάθε καλή και ολοκληρωμένη δουλειά, ακόμα ότι κάθε δουλειά γίνεται καλά μόνον εάν είναι μία μάχη. Η ιδέα αυτή ανατρέχει στην διαίσθηση του θεμελιωδώς προμηθεϊκού χαρακτήρος της εργασίας. » Βαθμιαία, ο Sorel τελειώνει αποκηρύσσοντας την δημοκρατία (την «γνήσια δικτατορία της ανικανότητας») συνδυάζοντας τις ρήσεις ενός Μωρράς, ενός Μπακούνιν και ενός Σεκρετάν. Η δικτατορία του προλεταριάτου φάνταζε σε εκείνον εξίσου απατηλή: « Πρέπει να είσαι πολύ αφελής, ώστε να υποθέτεις ότι οι άνθρωποι που επωφελούνται από την δημαγωγική δικτατορία θα είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν τα κέρδη τους.» Απορρίπτει τον πρωτοποριακό ρόλο, τον οποίον ισχυρίζεται ότι παίζει η διανόηση του Μπολσεβικισμού : «Ολόκληρο το μέλλον του σοσιαλισμού εναπόκειται στην αυτόνομη ανάπτυξη των εργατικών σωματείων.» (Matériaux pour une théorie du prolétariat, υλικά για μια θεωρία του προλεταριάτου). «Ο Μάρξ δεν είχε πάντοτε και πολλή έμπνευση» συνέχιζε. «Τα γραπτά του κατέληγαν να επαναλαμβάνουν πολλά από τα σκουπίδια των ουτοπικών σοσιαλιστών.» Η ιδέα αυτή της δράσεως έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις θεωρίες περί «πρωτοπορίας» (για παράδειγμα, ο Τροτσκισμός). Την βρίσκουμε, όμως, στις προτάσεις για επαναστατικό συνδικαλισμό και αναρχο-συνδικαλισμό. Τελικώς, εάν ο Sorel υπερασπίσθηκε το προλεταριάτο με τόση επιμονή, δεν το έπραξε μέσω συναισθηματισμού, όπως ο Ζολά, ούτε λόγω ενός μικροπρεπούς αστικούς αισθήματος ενοχής, ούτε καν επειδή ένοιωθε μία «ταξική συνείδηση». Το έκανε, επειδή είχε πεισθεί ότι εντός της αστικής κοινωνίας, μόνον μέσα από τον λαό μπορούσε ακόμα κάποιος να ανακτήσει την ενέργεια, την οποίαν είχαν απωλέσει οι άρχουσες τάξεις. Έχοντας συνείδηση των «ψευδαισθήσεων της προόδου», διεπίστωσε ότι οι κοινωνίες, όπως και οι άνθρωποι, είναι θνητές. Σε αυτήν την μοιρολατρία αντέταξε μία θέληση για ζωή, μία από τις εκδηλώσεις της οποίας είναι η βία. Σήμερα ο Sorel θα απεκήρυττε την εμπορική κοινωνία όπως και τους ηγετικούς αντιφρονούντες της Νέας Αριστεράς. «Ο Μαρκούζε θα εκπροσωπούσε κατά την κρίση του» γράφει ο Polin «το τυπικό παράδειγμα ανθρώπου που έχει εκφυλισθεί από την αφελή πίστη στην πρόοδο, που έχει παραπλανηθεί από την πρόοδο, επειδή δεν καταλαβαίνει τίποτα και περιμένει τα πάντα, που είναι ανίκανος να εναποθέσει τις ελπίδες του οπουδήποτε αλλού παρά στην επαυξημένη και ριζοσπαστικοποιημένη πρόοδο, σε αυτό το όνειρο μίας αφθονίας τόσο αυτοματοποιημένης, ώστε θα μοιράζει Ευτυχία και θα καθιστά δυνατή την τυχαία ικανοποίηση των πλέον τρελλών παθών: με λίγα λόγια, ανίκανος να κατανοήσει ότι η πηγή του κακού έγκειται στην ψυχή του ανθρώπου, ο οποίος έχει από-αρρενοποιηθεί εξαιτίας της πίστεως στην οικονομία.» Το Όνομα της Αρχαίας Αντιοχείας Ξεκινώντας από το 1907, ο Georges Sorel ήταν ο αρχιτέκτων μίας προσεγγίσεως μεταξύ των αντιδημοκρατών της Δεξιάς και της Αριστεράς. Το όργανο της προσεγγίσεως αυτής ήταν το “Revue critique des idées et des livres» (Κριτική Επιθεώρηση των ιδεών και των ελευθεριών), όπου ο εθνικιστής Georges Valois εξέδιδε τα αποτελέσματα των ερευνών του για την μοναρχία και την εργατική τάξη. Το 1910 εμφανίσθηκε η επιθεώρηση La Cité française και έπειτα από το 1911 μέχρι το 1913 η L’Indépendance (Η Ανεξαρτησία). Μπορεί να βρεί κάποιος σε αυτές τις υπογραφές των Georges Sorel, Jean Variot, Édouard Berth, και Daniel Halévy, όπως και των αδελφών Tharaud, των René Benjamin, Maurice Barrès και Paul Bourget. Το 1913 ο δημοσιογράφος Édouard Berth, συγγραφέας του Les Méfaits des intellectuels, χαιρέτισε στους Maurras και Sorel «τους δύο ηγέτες της Γαλλικής και της Ευρωπαϊκής αναγεννήσεως.» Τον Σεπτέμβριο, όμως, του 1914 έγραψε ο Sorel σε αυτόν: «Εισήλθαμε σε μια εποχή, η οποία μπορεί να χαρακτηρισθεί άνετα από την σύγκριση με την αρχαία Αντιόχεια. Ο Renan περιέγραψε πολύ καλά αυτήν την μητρόπολη των αυλικών, των τσαρλατάνων και των εμπόρων. Πολύ σύντομα θα έχουμε την ευχαρίστηση να δούμε τον Maurras να καταδικάζεται από το Βατικανό, η οποία θα είναι η ποινή για τις παρεκτροπές του. Και τι μπορούσε να ανταποκρίνεται σε ένα βασιλόφρον κόμμα σε μία Γαλλία που θα κυριαρχείται από την απόλαυση της εύκολης ζωής της Αντιοχείας;» «Ο Sorel», εξηγεί ο κοινωνιολόγος Gaëtan Pirou, «κατηγόρησε τον Maurras ως πολύ δημοκρατικό, μία κατηγορία, η οποία, εκ πρώτης όψεως, μπορεί να φανεί παράδοξη. Στην πραγματικότητα αυτό που ο Sorel ήθελε να πει είναι ότι ο Maurras, θετικιστής και διανοητής, είχε αποκηρύξει την δημοκρατία μόνον ως προς την πολιτική της διάσταση και όχι στο φιλοσοφικό της θεμέλιο» (Georges Sorel [Paris: Marcel Rivière, 1927]). Εθνικο-επαναστάτες Ο Sorel θα επηρέαζε τους Barrès και Péguy, όπως, επίσης, και τον Lenin. Ο τελευταίος, ωστόσο, θα τον απεκήρυσσε ως «ομιχλώδη διανοητή» στο έργο του «Υλισμός και Εμπειριοκρατία». Μετά την Γαλλία, παρατήρησε ο Alexandre Croix στο έργο του «La Révolution prolétarienne» (Η προλεταριακή επανάσταση), η Ιταλία ήταν αυτή που θα γινόταν «η γή της επαγγελίας για τον Σορελιανισμό». Εξ αρχής ο Sorel ήσκησε μεγάλη επιρροή στην ιταλική συνδικαλιστική σχολή με επικεφαλής τον Arturo Labriola, μέλλοντα Ιταλό Υπουργό Εργασίας (1920–1921). Ο Labriola, από το 1903, μετέφρασε το βιβλίο L’avenir socialiste des syndicats στην Εμπροσθοφυλακή του Μιλάνο. Ένας από τους συνεργάτες του, ο Enrico Leone, έγραψε τον πρόλογο στην πρώτη έκδοση του Réflexions, η οποία θα κυκλοφορούσε στην Ιταλία το 1906 με τον Lo sciopero generale e la violenza(Η γενική απεργία και η βία). Μεταγενέστερα, ο Sorel επηρέασε, επίσης, τους Vilfredo Pareto, Benedetto Croce, Giovanni Gentile και με ενδιάμεσο τον Hubert Lagardelle, τον Benito Mussolini. Στην Γερμανία ο Σορελιανισμός βρήκε ένα είδος συνέχειάς του στα εθνικο-επαναστατικά και τα εθνικο-κομμουνιστικά ρεύματα που εμφανίσθηκαν κατά την διάρκεια της Βαϊμάρης στα μέσα της δεκαετίας του 1920. (Cf. Michael Freund, Georges Sorel: Der revolutionäre Konservatismus [Frankfurt am Main: Vittorio Klostermann, 1932 and 1972].) Όταν ο Sorel πέθανε το 1922 ο μοναρχικός Georges Valois στην L’Action française, και ο σοσιαλιστής Robert Louzon, στην La Vie ouvrière έκαναν αφιερώματα με τον ίδιον θαυμασμό. Μερικές εβδομάδες αργότερα ο Μουσολίνι, εισερχόμενος στην Ρώμη, δήλωσε σε έναν Ισπανό δημοσιογράφο: «Στον Sorel οφείλω τα περισσότερα.» Η Σοβιετική κυβέρνηση και το Φασιστικό κράτος πρότειναν την ίδια ημέρα να αναλάβουν την συντήρηση του τάφου του. Βιβλιογραφικό Σημείωμα Ο Jules Monnerot, σε μία συλλογή άρθρων υπό τον τίτλο Inquisitions (José Corti, 1974), δημοσίευσε το εκπληκτικό κείμενο “Georges Sorel ou l’introduction aux mythes modernes” [(pp. 7–47), («Georges Sorel ή εισαγωγή στους σύγχρονους μύθους», σελ. 7-47). Σε αυτό χαρακτηρίζει την «συνοχή της Σορελιανής προσεγγίσεως» ως μία επίμονη αναζήτηση για το «ανυπέρβλητο», όρος ο οποίος καθορίζει την πηγή, συλλογική και ατομική, «των ψυχολογικών κινητοποιήσεων, οι οποίες είναι ανίκητες σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή-ανίκητες κατά περίπτωση. » Για τον Sorel το ανυπέρβλητο είναι μία «ψυχική τροφή» απαραίτητη για τις Δυτικές Κοινωνίες, Όταν εξαφανίζεται, εμφανίζεται η παρακμή. «Το όλο μυστικό του περάσματος του Sorel από τον επαναστατικό συνδικαλισμό, έπειτα στον ακτιβιστικό εθνικισμό, μετά σε ένα είδος Μπολσεβικισμού ή ενός Ευρωπαϊκού εθνικού σοσιαλισμού, τον οποίον ο θάνατος δεν άφησε να αναπτύξει ολοκληρωτικά», γράφει ο Monnerot, «το όλο μυστικό του έργου του Sorel φαίνεται να συμπυκνώνεται στην φράση του: “το ανυπέρβλητο είναι νεκρό στην μπουρζουαζία…” ». http://erimihora.blogspot.com/2012/11/georges-sorel-2-1847-cherbourgaugust-29_25.html

Ο αστός σχεδόν είχε καταφέρει να πείσει την περιπετειώδη ψυχή , ότι ο κίνδυνος δεν υπάρχει στην πραγματικότητα και ότι ο νόμος της οικονομίας ρυθμίζει τον Kόσμο και την Iστορία. Αυτοί οι νέοι άνθρωποι, που αφήνουν το πατρικό τους σπίτι μέσα στην νύκτα και την ομίχλη… Τα συναισθήματά τους τους υπαγορεύουν ότι πρέπει να προχωρήσουν παραπέρα στην αναζήτηση του κινδύνου, πέρα από τους ωκεανούς, στην Αμερική, στην Λεγεώνα των Ξένων, στις χώρες που φυτρώνουν τα μπαχαρικά. Έτσι, βρίσκουμε χαρακτήρες, που μόλις μετά βίας τολμούν να μιλήσουν την γλώσσα τους, όσο ανώτερη και εάν είναι, είτε είναι αυτή του ποιητή που συγκρίνει τον εαυτό του με το άλμπατρος, του οποίου τα δυνατά φτερά, κατασκευασμένα να αντέχουν την καταιγίδα, δεν προκαλούν τίποτα άλλο, παρά περιέργεια σε ένα ξένο περιβάλλον, όπου ο άνεμος καταλάγιασε, είτε του ανθρώπου που είναι γεννημένος πολεμιστής και δίνει την εντύπωση του ανεπρόκοπου, διότι η ζωή του καταστηματάρχη τον αηδιάζει. Ernst Juenger

Η πνευματική παρακμή της γής έχει προχωρήσει τόσο πολύ, ώστε οι άνθρωποι να κινδυνεύουν να χάσουν την πνευματική δύναμή τους, την δύναμη που καθιστά δυνατόν ακόμα και να δούν την παρακμή. Martin Heidegger

Οι ρίζες της αριστοκρατίας βρίσκονται στην παροχή προστασίας από τα τέρατα και τους δαίμονες. Αυτό είναι το σήμα κατατεθέν της ευγένειας, και σήμερα ακόμα λάμπει στον φρουρό, ο οποίος κρυφά σπρώχνει ένα κομμάτι ψωμιού στον φυλακισμένο. Αυτό δεν μπορεί να χαθεί και με αυτό συντηρείτια ο κόσμος. Ernst Juenger