Σελίδες

Είναι η Πομπηία σας


"Είναι η Πομπηία σας.

«Αν δεν μπορείτε να το κατανοήσετε “επιστημονικά”, αν το βλέπετε ως “αναίτια κονδύλια για τις… άχρηστες ανθρωπιστικές επιστήμες”, δείτε το ως “μακροπρόθεσμη οικονομική επένδυση”, σώστε το σταυροδρόμι για να έχετε κάτι να…πουλάτε (ως τουριστικό “προϊόν”), ένα απτό επιστημονικό δεδομένο για τη μελέτη της ιστορίας, της αρχιτεκτονικής του Βυζαντίου…»

«Η Θεσσαλονίκη είναι το μοναδικό, το ιδανικό δείγμα Βυζαντίου σε ολόκληρο τον κόσμο. Ναι, είναι και η Κωνσταντινούπολη αλλά κι εκεί πρόλαβαν και έγιναν καταστροφές. Αντίστοιχο μνημείο, τόσο ζωντανό που προσωπικά μου θύμισε την “πετρωμένη” ιστορία της Πομπηίας, δεν έχει εντοπισθεί πουθενά στον κόσμο. Εξάλλου οι Τούρκοι δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αναμετρηθούν και να “επενδύσουν” στο Βυζάντιο. Στην Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη ειδικά, το Βυζάντιο είναι “εθνική υπόθεση”. Καταλάβετέ το. Εγώ θα σας τα λέω;»"

Αυτοκρατορική Ιδέα του Ιουλιανού




του Daniele Perra

Δημοσιεύτηκε εδώ
 τον Δεκέμβρη του 2017


http://mavroskrinos.blogspot.com/2019/12/blog-post_27.html




Λέγεται ότι κατά τον θάνατο του Ιουλιανού, που συνέβη στη συμβολή των ποταμών Τίγρη και Γύνδη, οι παρευρισκόμενοι είδαν από το σώμα του να αναδύονται δύο ψυχές: πρώτον εκείνη του Ιουλιανού, έπειτα εκείνη του Μεγάλου Αλεξάνδρου. "Παρόμοια με δύο δάδες, έγιναν δύο μπάλες φωτιάς, και στη συνέχεια δύο ταινίες που συγχωνεύτηκαν με τα αμέτρητα αστέρια του Στερεώματος".


Η αφομοίωση της φιγούρας του Αλέξανδρου με εκείνη του αυτοκράτορα Ιουλιανού δεν είναι τυχαία. Πράγματι, είχε ειπωθεί στη μητέρα του ότι ένας νέος Αλέξανδρος θα γεννηθεί από τη μήτρα της. Και ο ίδιος ο Ιουλιανός πίστευε τα λόγια του Μάξιμου της Εφέσου (ο οποίος τον εισήγαγε στον Νεοπλατωνισμό και τον μύησε στα Μιθραϊκά μυστήρια και στη θρησκεία του Ιαμβλίχου) όταν τον διαβεβαίωσε ότι ήταν προορισμένος να επανασυνδέσει την Ανατολή και τη Δύση και να ξεπεράσει τις πράξεις εκείνου που στον Ισλαμικό κόσμο θα γίνονταν γνωστός ως Iskander Dhu'l-Qarnayn (Αλέξανδρος ο Δικέρατος): "ένα επίθετο που ερμηνεύεται αναφορικά με τους δύο αιώνες, τις δύο ηλικίες, τους δύο κύκλους του Αλεξάνδρου".

Όπως και ο Μακεδόνας, ο οποίος ανακηρύχθηκε γιος του Άμμωνα, ο Ιουλιανός αναγόρευσε επισήμως τον εαυτό του υιό του Ήλιου, καθώς και δεύτερο Ηρακλή-Μίθρα, "που προορίζονται από τους θεούς να αποκαταστήσουν τη θρησκευτική και πολιτική τάξη στον ρωμαϊκό κόσμο". Υπό αυτή την έννοια, ο αυτοκράτορας, λόγω του imitatio heroum (μίμηση ηρώων. Λατινικά στο κείμενο) του, που ανέρχεται στο βαθμό του πραγματικού imitatio dei (μίμηση θεών), γίνεται ένα είδος Σωτήρα του κατοικημένου κόσμου, ενώ η αποστολή του ενάντια στην Περσία, δεν είναι μια επιχείρηση που στοχεύει μια απλή εδαφική κατάκτηση, "φαίνεται να εξομοιώνεται, μέσω της μορφής του Ιουλιανού, με την αποστολή εξαγνισμού ολόκληρης της γης και της θάλασσας που ο Θεός ανέθεσε στον Ηρακλή και στον Διόνυσο".

Η προώθηση του Ιουλιανού προς την Ανατολή, ως αναστηλωτής του ηλιακού μονοθεϊσμού, πρέπει επομένως να ερμηνευθεί ως μια προωθημένη προϋπάντηση του Ήλιου. Όπως και στην περίπτωση του Αλεξάνδρου, αυτή η προώθηση πρέπει αναγκαστικά να γίνει σύμφωνα με το εύρος και την εξύψωση.

Η απόρριψη του Χριστιανισμού από τον Ιουλιανό χαρακτηρίζεται κατ' αρχάς ως απόρριψη της ιδέας του χαμένου Παραδείσου που θέτει το Υποκείμενο όχι στο Κέντρο, στον ουράνιο Πόλο, αλλά έξω από αυτό. Ένα τέτοιο Υποκείμενο, που θεωρείται ως εξόριστο-Υποκείμενο, υποφέρει από την ενοχή του προπατορικού αμαρτήματος. Η αυτοκρατορική ιδέα του Ιουλιανού επιβεβαιώνει τον θεϊκό χαρακτήρα του Υποκειμένου που εδράζεται στο Κέντρο του Κόσμου. Αυτό το Υποκείμενο είναι απολύτως αδιαχώριστο από τον Θεό (εξύψωση) και μέσα από την οριζόντια επέκταση της δύναμής του (εύρος) εξαγνίζει το χώρο μεταμορφώνοντας τον και πάλι σε Παράδεισο.

Ο Αλέξανδρος εισήλθε στη Γη του Σκότους αναζητώντας την Πηγή της Ζωής που θα τον έκανε αθάνατο. Ωστόσο, η αποστολή του ήταν ανεπιτυχής και μόνο ο σύντροφος Ανδρέας (al-Khidr στην ισλαμική έκδοση του θρύλου) (στμ. εννοείται στο μεσαιωνικό "Μυθιστόρημα του Αλέξανδρου") κατάφερε να πιει από την πηγή φθάνοντας την αθανασία. Αυτή η "Πηγή" μπορεί να βρεθεί μόνο στον Πόλο του Παραδείσου (Γήινος Παράδεισος) που αντιπροσωπεύει το ίδιο το κέντρο του κόσμου. «Αυτός ο Πόλος είναι ακόμα στην πραγματικότητα μέρος του Κόσμου, αλλά η θέση του είναι σχεδόν υπερ-κοσμική: έτσι εξηγείται το γεγονός ότι από εδώ μπορεί να προσεγγισθεί ο καρπός του Δέντρου της Ζωής, που ισοδυναμεί με το ότι το Όν έφτασε στο κέντρο του κόσμου μας και έχει ήδη κατακτήσει την αθανασία». Και αυτός είναι ο Πόλος προς τον οποίο ο Ιουλιανός έτεινε για να επανενώσει τον άνθρωπο με την αρχέγονη πνευματική του ουσία, που χάθηκε λόγω της αποχώρησης από το Κέντρο του Αγαθού.

Ο Ήλιος, στην αυτοκρατορική θεολογία του Ιουλιανού, είναι η κατανοητή υπόσταση του Αγαθού και το φως του Ήλιου είναι η πνευματική ενέργεια που φωτίζει τα πνεύματα. Σε πολλές Ευρασιατικές παραδόσεις ο Ήλιος αντιπροσωπεύεται ως ο καρπός του Παγκόσμιου Δέντρου. Αυτό αφήνει το δέντρο του στην αρχή κάθε κύκλου για να επανέλθει εκεί και πάλι στο τέλος. Από αυτή την άποψη, το δέντρο, εκτός από τον φυσικό αξονικό συμβολισμό του, αναλαμβάνει την έννοια του "σταθμού του Ήλιου". Αυτός ο συμβολισμός αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία εάν θεωρήσουμε ότι ο Axis Mundi (Άξονας του Κόσμου) θεωρείται πάντοτε περισσότερο ή λιγότερο ρητώς ως "φωτεινός". Όπως είπε ο Πλάτωνας, είναι ένας φωτεινός άξονας διαμαντιού. Και πάντα σύμφωνα με τον Πλάτωνα, όπως το Δέντρο της Ζωής που εκτείνεται από πάνω προς τα κάτω, ο άνθρωπος είναι ένα ουράνιο φυτό του οποίου οι ρίζες τείνουν προς τον ουρανό και τα κλαδιά του προς τα κάτω. Συνεπώς, η ύπαρξή του δεν μπορεί να διαχωριστεί με κανέναν τρόπο από τη μεταφυσική τάξη. Η τάση προς τον μονοθεϊσμό και την οικουμενικότητα της ηλιακής θρησκευτικότητας του Ιουλιανού βασίστηκε ακριβώς στο γεγονός ότι η μοναδικότητα του Θείου πρέπει αναγκαστικά να αντικατοπτρίζεται στην ενότητα της αυτοκρατορίας και στον "αγγελοποιημένο Ηγέτη" της, ικανό να διατηρήσει την άμεση σχέση μεταξύ φυσικής και μεταφυσικής τάξης.

Είναι αυτονόητο ότι μια τέτοια αντίληψη της αυτοκρατορικής ιδέας δεν διαφέρει υπερβολικά από των Γιβελίνων και τον Φρειδερίκου που άνθισε στον Ευρωπαϊκό Μεσαίωνα. Παρόλο που επηρεάστηκε από το αυγουστινικό δόγμα του προπατορικού αμαρτήματος, η αυτοκρατορική ιδέα του Φρειδερίκου Β' θεωρούσε την Αυτοκρατορία ως αντίδοτο για τη διαφθορά που προκάλεσε η αμαρτία, διότι μέσω της Αυτοκρατορίας ο θεϊκός νόμος έγινε πραγματικότητα. Η αυτοκρατορία, ως δύναμη που φρενάρει (Κατέχον), έχει το καθήκον να περιορίζει την εγκληματική βούληση και να αποκαθιστά τη τάξη που καταστρέφεται από την αμαρτία. Το καθήκον του αυτοκράτορα, που εξαρτάται μόνο από τον Θεό, είναι να ξεπεραστεί η κατάσταση του εξόριστου-Υποκειμένου φέρνοντας τον άνθρωπο πίσω στο Κέντρο του. Με αυτή την έννοια, δεν υπάρχει πλέον διάκριση μεταξύ της θείας πόλης και της γήινης πόλης, καθώς θεραπεύεται από την πρόνοια της αυτοκρατορίας. Στην πραγματικότητα, τόσο στην προοπτική του Ιουλιανού όσο και του Φρειδερίκου, η ιδανική αρχή πάνω στην οποία θεμελιώνεται η αυτοκρατορία στην ιερότητα της είναι θεοκρατικής φύσης. Και τόσο ο Ιουλιανός όσο και ο Φρειδερίκος αντιπροσωπεύουν την τέλεια ενσάρκωση του φιλοσόφου και του θεολόγου βασιλιά που αναφέρει ο ρώσος παραδοσιάρχης στοχαστής Αλεξάντερ Ντούγκιν στο κείμενο του με έναν βαθιά μεταφορικό χαρακτήρα «Ο Ορίζοντας της ιδανικής αυτοκρατορίας».

Τώρα, όπως αναφέρθηκε από τον Claudio Mutti στη συλλογή δοκιμίων του για τις επιφάνειες της αυτοκρατορικής ιδέας, η προσπάθεια του Ιουλιανού να επανιδρύσει τον παγανικό πολιτισμό συγκρίθηκε τόσο με την επιτυχή προσπάθεια του Ιμάμ Χομεϊνί να αναδιοργανώσει ένα κράτος όπως το Ιράν και την προσπάθεια του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β να κρατήσει ζωντανή μια θρησκεία ήδη προορισμένη να δύσει. Ωστόσο, μια σύγκριση που φαίνεται να ταιριάζει καλύτερα με την ιερατική μορφή του Ρωμαίου Αυτοκράτορα μπορεί να είναι με τον Αιγύπτιο Φαραώ Ακαινατόν: αυτός που ανέβασε τον ηλιακό δίσκο Ατόν, κοσμοκράτη και καθολικό δημιουργό, παγκόσμια πηγή ζωής και μοναδική αιώνια επιφάνεια της υπέρτατης θεότητας. Μέσα από τη λεγόμενη "επανάσταση του Amarna", ο Amenhotep IV ανέλαβε το όνομα του Akh-en-Aton (αυτός που εξυπηρετεί τον Aton) και, απελευθερωμένος από το ιερατείο σε ότι αφορά στα θρησκευτικά θέματα, αποκατέστησε μια άμεση σχέση ανάμεσα στο Θείο και τη βασιλική ισχύ. Ο θάνατός του και το τέλος της δυναστείας του XVIII με τον διάδοχό του Tut-Ankh-Amon, ο οποίος αποκατέστησε τις σχέσεις με την ιερατική τάξη, σηματοδότησε, σύμφωνα με την κοινή γνώμη των επιστημόνων, το τέλος της δημιουργικότητας της αιγυπτιακής μεγαλοφυΐας.

Η συγγραφέας Μαξιμιανή Πόρτας (γνωστή και ως Savitri Devi Mukherji) στο έργο της «Η Αστραπή και ο Ήλιος» αναγνώρισε στην εικόνα του Φαραώ Ακχενατόν ένα παράδειγμα του «άνθρωπου πέραν του χρόνου»: δηλαδή ενός ανθρώπου που εμμένει στις βαθιές του πεποιθήσεις ανεξάρτητα από τον περιβάλλοντα κόσμο, αγνοώντας το και σχεδόν σε ανοικτή αντίθεση με αυτό. Ο Ιουλιανός, όπως ο Ακχενατόν, ο οποίος καθιέρωσε τον ηλιακό μονοθεϊσμό σε μια εποχή κατά την οποία ο αιγυπτιακός κόσμος βιώνει μια φάση ανοιχτής αποσύνθεσης, μπορεί να θεωρηθεί «άνθρωπος πάνω/πέραν από το χρόνο». Ο Ιουλιανός έζησε επίσης σε μια εποχή κατά την οποία η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία γνώρισε μια μη αναστρέψιμη φάση παρακμής. Μια αποσύνθεση που ο Ιουλιανός, βαθιά επηρεασμένος από τον Νεοπλατωνισμό, αποδίδει στην εξάπλωση μιας θρησκείας, του Χριστιανισμού, που θεωρείται αλλότρια προς τα θεμέλια και στην ουσία της αυτοκρατορίας. Και όπως ο Ακχενατόν, η προσπάθεια του Ιουλιανού, επίσης λόγω του πρόωρου θανάτου του, καταδικάστηκε σε αποτυχία.

Ο μονοθεϊσμός ή ο ενοθεϊσμός που εισήγαγε ο Ιουλιανός μπορεί δικαίως να θεωρηθεί ως "σύνθεση όλων των παγανιστικών θρησκειών και θεολογιών". Ο Ήλιος είναι ο μόνος αληθινός Θεός και οι άλλοι ρωμαϊκοί θεοί δεν είναι παρά οι υποστάσεις του. Ο Ιουλιανός δεν εφηύρε μια θρησκεία και δεν εισήγαγε στοιχεία ξένα προς την ρωμαϊκή θρησκευτική παράδοση. "Η Ρώμη δεν απαρνήθηκε τις αυστηρότερες παραδόσεις της για να υποδεχτεί και να υιοθετήσει ξένες λατρείες και έθιμα. Αντιθέτως, αφού καθαρίστηκε από τα ψευδή και διφορούμενα χαρακτηριστικά της, η βεδουίνικης καταγωγής λατρεία, εγκαταστάθηκε στη Συρία και έγινε κρατική ρωμαϊκή λατρεία και ο Θεός του Ήλιου συγχωνεύεται με τον πιο χαρακτηριστικό Θεό της καθαρής Ρωμαϊκής παράδοσης, τον Καπιτώλιο Δία. Αυτό το γεγονός, το οποίο θα μπορούσε να ορίσει ο René Guénon ως προνοητική παρέμβαση από την Ανατολή υπέρ της Ρώμης, θα μπορούσε να συμβεί για το λόγο ότι η ηλιακή λατρεία της ύστερης Ρωμαϊκής αρχαιότητας αντιπροσώπευε την επανεμφάνιση μιας κοινής αρχέγονης κληρονομιάς ».

Οι Πέρσες λατρεύουν τον Ήλιο με το όνομα Μίθρα. Και ο Ιουλιανός, που στοχεύει σε μια μορφή οικουμενικότητας του Μιθραϊσμού, στον Ύμνο του στον Ήλιο ταυτίζει τον Μίθρα με το Sol Invictus, την υπέρτατη ρωμαϊκή θεότητα ξεκινώντας από την μεταρρύθμιση του Αυρηλιανού το 274 μ.Χ. Και γιόρτασε την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου με τον Απόλλωνα και τον Προμηθέα. Στην πραγματικότητα, ο Μίθρας διαδραματίζει πολύπλοκο ρόλο στην Ιρανική κοσμογονία. Γιορτάζεται στον ύμνο Mihr Yasht και δημιουργήθηκε από τον Ahura Mazda, ο Μίθρας είναι ένας παντογνώστης και τα πάντα ορών ηλιακός Θεός που προνοεί για όλη τη δημιουργία, τη γονιμότητα των αγρών και τα ζώα και ταυτόχρονα είναι ένας πολεμιστής Θεός. Ο Μίθρας, ωστόσο, δεν μοιράζεται την τραγική τύχη άλλων μυστηριακών θεοτήτων και το σενάριο της Μιθραϊκής μύησης δεν περιλαμβάνει αποδεικτικά στοιχεία του θανάτου και της Ανάστασης. Ο Ιουλιανός μυήθηκε σε αυτά τα μυστήρια και ο Ύμνος στο Βασιλιά Ήλιο αντηχεί τόσο την μυητική του εμπειρία όσο και τις νεοπλατωνικές του επιρροές. Όλες οι θεότητες εξαρτώνται από το Φως του Ήλιου και είναι η εκδήλωση της ισχύος του. "Ο Ήλιος δεν είναι απλά ο φυσικός αστέρας αλλά το σύμβολο του μεταφυσικού φωτός και της δύναμης με μια υπερβατική έννοια [...] Ο Ήλιος ταυτίζεται με τον Απόλλωνα, ο οποίος, δεδομένων των θεμελιωδών ποιοτήτων του το αμετάβλητο, τη τελειότητα, την αιωνιότητα, είναι η προσωποποίηση της θείας ενότητας που εκφράζεται ως καθαρή και απόλυτη νοημοσύνη». Η φιγούρα του Άττη συνδέεται επίσης με τον Ήλιο, τον σύντροφο της Κυβέλης (προέλευση των πνευματικών θεών και της Θείας Πρόνοιας), που στον Ύμνο της Μητέρας των Θεών του Ιουλιανού ενσαρκώνει τον Λόγο: η δημιουργική αιτία κάθε όντος.

Πρόκειται για μια προοπτική που δεν είναι ανόμοια με εκείνη της ερμητικής, σύμφωνα με την οποία «το Φως είναι η υπέρτατη διάνοια (Θεός) που υπάρχει πριν η υγρή φύση αναδυθεί από το σκοτάδι, ενώ ο φωτεινός Λόγος που προέκυψε από τη διάνοια είναι γιος του Θεού". Ο Λόγος είναι εδώ μια θεϊκή υπόσταση. Έχει μια μυστικιστική αξία που περιβάλλει τον Κόσμο σε όλα του τα σημεία. "Από τη στιγμή που ο δημιουργός έπλασε ολόκληρο τον κόσμο, όχι με τα χέρια του, αλλά με τον Λόγο, τον θεωρούσε ως παρόν, πάντα υπάρχοντα, τον δημιουργό όλων, του ενός και του μοναδικού". Και πάλι: "η διάνοια είναι της ίδιας ουσίας του Θεού [...], δεν προέρχεται από την ουσία του Θεού, αλλά ξεδιπλώνεται από αυτήν σαν το ηλιακό φως. Γιατί στους ανθρώπους αυτή η διάνοια είναι Θεός ".

Έτσι, σύμφωνα με τον Ιουλιανό, ανάμεσα στον υπερ-αισθητό κόσμο του Θείου και τις αγγελικές του νοημοσύνες και στον κόσμο των υλικών και σωματικών μορφών υπάρχει ένας τρίτος "πνευματικός" κόσμος στον οποίο ο Ήλιος, ο υιός του Ενός και η υπόσταση της Ανώτατης Αρχής, "εκτελεί μια μεσολάβηση, συντονιστής και ενοποιητής σε σχέση με τα πνευματικά και δημιουργικά αίτια, συμμετέχοντας τόσο στην ενότητα της υπερβατικής αρχής όσο και στην ενδεχόμενη πολλαπλότητα της φαινομενικής εκδήλωσης». Πρόκειται για μια νεο-πλατωνική ιδέα που υιοθετήθηκε επίσης από την ισλαμική θεοσοφία του Shaikh al-Ishraq Sohrawardi (1155-1191) και του Mahmud Qotboddin Shirazi (1237-1311). Πράγματι, ο ίδιος ο Sohrawardi ήταν πεπεισμένος ότι μια κοινότητα καθοδηγούμενη απευθείας από τον Θεό υπήρχε ανάμεσα στους αρχαίους Πέρσες. Ο Πλάτωνας και ο Ερμής ο Τρισμέγιστος θα είχαν δει την ύπαρξή του δόγματος του φωτός, που βασίζεται στο εκστατικό όραμα των όντων του φωτός. Και αυτό το φως δεν είναι τίποτα περισσότερο από το «φως της δόξας» του Ζωροαστρισμού (xvarnah: όρος που υποδηλώνει την αρχέγονη φλόγα που είναι η πηγή των ουράνιων λάμψεων, οι υποστάσεις εκείνες του φωτός που δημιουργούν η μία την άλλη και από τις δικές τους ακτινοβολίες φτάνουν στο απροσμέτρητο). Το φως αντιτίθεται στο καθαρό σκοτάδι του δυτικού κόσμου (το μανδύα της περίστασης) στον οποία βασιλεύει το κακό εξαιτίας της απουσίας του Θεού.

Πάνω από χίλια χρόνια μετά τον Ιουλιανό, ένας άλλος φιλόσοφος που έζησε σε μια εποχή αυτοκρατορικής παρακμής, ο Βυζαντινός Γεώργιος Πλήθων Γεμιστός (1355-1452), μίλησε ρητά για την αναζήτηση του Παράδεισου ως της εσωτερικής οδού του Πνεύματος προς το κέντρο της τυλιγμένης στο φως ψυχής. Ο Πλήθων, ο οποίος εκφράζει το ιδανικό του για επανένωση των θρησκειών στη βάση της πρωταρχικής τους ενότητας, αναστάτωσε τους συμμετέχοντες στην ενωτική Συνόδου της Φλωρεντίας το 1439, πίστευε ότι μέσω της πλατωνικής φιλοσοφίας, κληρονόμο του Ζωροαστρισμού, θα ήταν δυνατό να δημιουργηθεί μια θεοκεντρική και θεοκρατική κοινωνία εμπνευσμένη από την ηλιακή λατρεία. Επίσης, πίστευε ότι ήταν ο συνεχιστής μια αδιάσπαστης ευρασιατικής γραμμής σοφίας που είχε την προέλευση της στην αρχαιότητα και που, μέσω του Ζωροάστρη, του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα και των Βραχμάνων, είχε φτάσει μέχρι σε αυτόν. Για το λόγο αυτό, ο Πλήθωνας, όπως και ο Ιουλιανός, κατηγορήθηκε ότι θέλει να αποκαταστήσει τον παγανισμό. Ωστόσο, ήταν απλώς μια προσπάθεια να συμφιλιώσει τον άνθρωπο με τα αρχέγονα μέσω του πλατωνισμού και του ηλιακού μονοθεϊσμού, ο μόνος τρόπος να ξεπεραστούν οι θρησκευτικές αντιπαραθέσεις τόσο μεταξύ των Χριστιανών όσο και μεταξύ των Χριστιανών και των μουσουλμάνων και να καθιερωθεί η παγκόσμια ειρήνη.

Είναι επομένως προφανές, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, ότι ο Ιουλιανός δεν εισήγαγε κανένα ξένο ή ιδιαίτερο στοιχείο καινοτομίας στο σύνολο της ρωμαϊκής θρησκευτικότητας. Η κίνηση του θα μπορούσε να γίνει καλύτερα κατανοητή ως επιστροφή στην αρχέγονη θρησκευτικότητα. σε αυτό που ο Δανός μελετητής, πολιτογραφημένος Γερμανός, ο Χέρμαν Γουίρτς αποκάλεσε τον Urmonotheismus (στμ Μονοθεϊσμός Ουρ, Αρχέγονος Μονοθεϊσμός). "Το βασικό στοιχείο αυτής της αρχέγονης θρησκευτικότητας, που εκφράστηκε ουσιαστικά σε μονοθεϊστική βάση, θα αποτελούσε ένα είδος φυσικής αποκάλυψης στην οποία ο πρωταρχικός ρόλος επρόκειτο να καλυφθεί από την άμεση εμπειρία του κοσμικού φωτός, από τις πνευματικές έννοιες που καλύπτει και από τον ήλιο και τις διάφορες στιγμές που σηματοδοτούν το ουράνιο μονοπάτι του, τον Θεό-έτος που απεικονίζεται ως αναπνοή / ζωή του ήλιου [...] Ένας γιος, ο κομιστής του τι ονόμαζε ο Wirth το φως της γης, θα είχε προέλθει από έναν πρωταρχικό κοσμικό πατέρα. τον ήλιο, το σωματικό όχημα του πνευματικού φωτός".

Ο πολιτικός και θρησκευτικός σχεδιασμός του Ιουλιανού απέτυχε λόγω του πρόωρου θανάτου του κατά τη διάρκεια της εκστρατείας κατά της Περσίας. Όπως και οι διάδοχοι που κατέστρεψαν το έργο του Ακχενατόν, οι διάδοχοι του Ιουλιανού δεν φρέναραν πλέον τον εκχριστιανισμό της αυτοκρατορίας - και αυτή κατάφερε να επιβιώσει στο ανατολικό τμήμα της, χάρη στη βαθιά επιρροή που ασκούσε η Felix Asia (Ευτυχής Ασία).



Η επερχόμενη μετανάστευση από την υποσαχάρια Αφρική

http://ardin-rixi.gr/archives/214461


Τρεις του Γενάρη...

"On the third of January, near the door of his lodgings, Nietzsche saw a cabman whipping a horse. He threw his arms around the animal's neck and burst into tears, marking first hour of his madness."

"mutter ich bin dumm"

"In Celtic Britain and Gaul the horse goddess Epona was associated with water, fertility and death. There was widespread sacrifice of horses in Celtic Europe in the belief that they would become soul-mounts for their masters' symbolic ride of death."

https://youtu.be/aoERWukgg_Q

Το μεγαλύτερο κοπάδι αλόγων ελληνικής φυλής Πίνδου στην Ευρώπη-ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
https://www.thebest.gr/article/391011-

Έτσι Χαιρετούν οι Σιίτες το Μαρτύρων και Ηρώων Αίμα τους.

Εγχώριος Λιγνίτης: Κακός.

Ορυκτά καύσιμα από το υπέδαφος του πυθμένα της Μεσογείου και τράνζιτ υποθαλάσσιος αγωγός πάνω σε σεισμικό και ηφαιστειακό ρήγμα υπό την απειλή πολέμου και την διαρκή ανάγκη περιφρούρησης του από το Π.Ν. : Γεωστρατηγική Επιτυχία!

Σάικο Τσίκεν Κε Σκε Σε; 🤔

Σημειωτέον ότι ο αρθρογράφος είναι γνωστός αυτοεξόριστος στην Δύση αντικαθεστωτικός του θεοκρατικού συστήματος του Ιράν και θερμός υποστηρικτής ενός κοσμικού, βοναπαρτιστικού, ακόμα και ζωροαστρικού Ιράν...

"The latter should be hardly surprised that their exclusive constitutional power to declare war has been undermined. This is exactly the kind of thing that Secretary of State Mike Pompeo’s April 8, 2019 designation of the IRGC as a terrorist organization was intended to facilitate. Under the 2001 Authorization of the Use of Military Force in the Global War on Terrorism passed by Congress after 9/11, the President of the United States is invested with the authority to strike “terrorists” anywhere at any time. Never mind that fifteen of the nineteen 9/11 hijackers were Saudis acting with the backing of elites within the regime of Saudi Arabia, America’s closest Muslim ally – and Iran’s greatest regional adversary. Never mind that, in the wake of 9/11, General Soleimani was among the Iranian officials who clandestinely volunteered to collaborate with the United States in military operations against the Taliban and Al-Qaeda in Afghanistan. Never mind that Iran rescinded that good will offer only after America intended to colonize Iraq, a region that served as the capital district of Iran for over a thousand years during three successive Persian Empires. Baghdad or Bogh-Dâd is an ancient Persian name, meaning “Given by God” or “God’s Justice.” Even after the advent of Islam, most of “Iraq” was part of Shi’ite Iran until around 1750"

Baghdad or Bogh-Dâd is an ancient Persian name, meaning “Given by God”
Bogh - Βαγαίος = Ζεύς Φρύγιος, Dâd - δίδω ...

https://arktos.com/2020/01/03/trumps-iran-war-begins/

Σαν σήμερα 4 Γενάρη κυκλοφόρησε ο πρώτος δίσκος των Doors με τίτλο το όνομα τους.

"Ο Νιτσεικός Τζιμ Μόρισον" είναι ένα κείμενο που δεν άντεξα στον πειρασμό να το ανεβάσω.

Οι Doors, ή για να είμαι πιο δίκαιος, ο Τζιμ Μόρισον, έχουν τόση σχέση με αυτό που έρχεται στο μυαλό μας όταν λέμε χίππιδες όση και η σχέση που έχει αυτό που ο Καρλ Γιουνγκ ονόμασε Διονυσιακό Πνεύμα του Οντίν στο περίφημο κείμενο του για την άνοδο του γερμανικού Εθνικοσοσιαλισμού!
Πολλή μεγάλη δηλαδή αλλά και πολύ παρεξηγημένη.

Στην ουσία στο εσωτερικό του συγκροτήματος λάμβανε χώρα η ίδια σύγκρουση που έλαβε χώρα και στο εσωτερικό του χίππικου κινήματος, του οποίου οι ρίζες εντοπίζονται στο γερμανικό νεολαιΐστικο φυσιολατρικό κίνημα των wandervogel, κίνημα που άνθησε και στους γερμανικής καταγωγής καλιφορνέζους των αρχών του περασμένου αιώνα, αλλά που τελικά κυριάρχησε η τάση της Σχολής της Φρανκφούρτης, γνωστή και ως "Πολιτιστικός Μαρξισμός", Πολυπολιτισμικότητα κτλ.

Ο λόγος είναι ότι φαινομενικά μοιράζονται την "διονυσιακότητα". Στην πραγματικότητα διαφέρουν όσο διαφέρει ο "Παις του Διός" ή "Υιός του Θεού" Ζαγρέας Διόνυσος, από το "μαύρο σκοτεινό αντίγραφο" του τον Γιαχβέ (Ίακχος, Βάκχος)!
(Εξού και ο σφετερισμός ο Υιός να εμφανίζεται ως Πατήρ! Να την η "αντίνιτσεική" Αντιστροφή, αντί της Επαναξιολόγησης, Όλων των Αξιών!).

Ο Jim Morrison, ο Καρλ Γιουνγκ και ο Έρνστ Γιούνκερ, για να αναφέρω μερικούς, εκπροσωπούν μια άλλη διονυσιακότητα από αυτήν που πρώτοέρχεται στο μυαλό μας όταν ακούμε την λέξη "χίππις".

Δώστε προσοχή και στις υποσημειώσεις. Παραθέτω μία:

191. cf. Nietzsche 2003A p. 14 (GMI:5) Densmore says that Jim and Ray Manzarek [Doors keyboard player] had "constant arguments ... about man's evolution. Ray wanted the golden race to come out of blending" and Jim "argued against the loss of individual characteristics." (Densmore p. 28) Ray married a Chinese girl, while Jim always sought out red-haired girls, so much so that the very Aryan Nico dyed her hair red to please him (Davis p. 191). The following could even sum up Morrison's Lizard King persona: "Classicism, Californianism, barbarism and crucifixionism are specific and strongly White representational traditions."
192. (Dyer p. 150)

http://thenietzscheanjimmorrison.blogspot.com/2011/01/doors-to-dionysos-nietzschean-jim.html


0% Me Too Φεμινοκρατία

https://youtu.be/xis84YBN5F0

Πολλοί άνθρωποι στο Δυτικό Ημισφαίριο χρειάζονται μεγεθυντικό φακό για να βρούν την Ελλάδα στον χάρτη – όχι εμείς! Αλλά δεν θα υπερτιμούσα την επίδραση της Ελλάδας: είναι ένα πιστό μέλος του ΝΑΤΟ και ένα λίγο πολύ πιστό μέλος της Ε.Ε. Συνεπώς δεν ανήκετε πλήρως στους εαυτούς σας, ανήκετε σε μεγαλύτερες οντότητες. Η πρόσφατη ιστορία σας, αφότου βρεθήκατε στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης μέχρι σήμερα, δηλώνει καθαρά ότι θα θυσιάσατε κάποιες εθνικές αρχές χάριν της αντιμετώπισης της κρίσης.

Ξέρω ότι υποστήκατε πολλά για να δεχθείτε βοήθεια από τους ανωτέρους σας. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά χώρες σαν την Ελλάδα δεν μπορούν σήμερα να είναι 100% κυρίαρχες. Ακόμη και η Ρωσία δεν είναι κατά 100% κυρίαρχη: ας πούμε ότι είναι κατά 98%, η Κίνα κατά 99% ή 97%, δεν είμαι βέβαιος.

Ούτε οι ΗΠΑ δεν είναι απολύτως κυρίαρχες – δείτε πώς η Τουρκία αποκρούει τις εκκλήσεις τους να μην αγοράσουν ρωσικούς S-400. Παρεμπιπτόντως δεν καταλαβαίνω γιατί στην Ελλάδα αυτό σας ερεθίζει τόσο, αφού ήσασταν οι πρώτοι που αγοράσατε S-300.

https://cognoscoteam.gr/%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%be%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%81-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%af%cf%83%ce%bf%cf%86-%ce%b7-%ce%b4%cf%8d%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%86%ce%b5%ce%b9-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%b1/

Δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τους Σουνίτες από τους Σιίτες και τους Άραβες από τους Ιρανούς και θεωρούν τους Πέρσες εχθρούς στην βάση της χολυγουντιανής τους εικόνας των Θερμοπυλών και του Μεγαλέξανδρου!

Η αντιπαλότητα μεταξύ Ελληνορωμαϊκού Κόσμου και Περσικών Αυτοκρατοριών, ηλίθιοι, τελείωσε στην μάχη της Νινευή επί Βασιλέως Ηρακλείου το 624 μ.Χ.(1) Από εκεί και έπειτα, τα τελευταία 1400 χρόνια δλδ, Έλληνες και Ιρανοί έχουμε τον ίδιο εχθρό! Το φανατικό σουνιτικό Ισλάμ. Το Βυζάντιο απέκρουσε τις πρώτες επιθέσεις εναντίον του και τις απέκρουε για 800 χρόνια. Η Περσία, καταπονημένη από την βαριά ήττα από τον ρωμαϊκό στρατό κατακτήθηκε άμεσα από τους Άραβες. Τους πήρε 800 χρόνια - όταν δλδ Αλώθηκε η Ανατολική Ρώμη - μέχρι να μπορέσουν να εξιρανίσουν το Ισλάμ που τους κατέκτησε (όπως εμείς εξελληνίσαμε τον Χριστιανισμό που μας κατέκτησε εκ των έσω) και να επανιδρύσουν μια, μουσουλμανική αυτή την φορά, Περσική Αυτοκρατορία.

Οι Σαφαβίδες ήταν εχθρός των Οθωμανών. Οι Σουνίτες "βαχαμπιστές" Οθωμανοί συχνά κατέστειλαν τις ιρανικές επιρροές ακόμα και εντός των, ρωμαίικης καταγωγής, γενίτσαρων. Ηράκλειτος, Πυθαγόρας, Πλάτων και οι Ίωνες προσωκρατικοί φιλόσοφοι είχαν όλοι τους ιρανικές - περσικές επιρροές. Η αριστοκρατική παράταξη, η παράταξη εκείνη που ήθελε να αποφύγει τον καταστροφικό για τον Ελληνισμό Πελοποννησιακό Πόλεμο, στην "χώρα που γέννησε την δημοκρατία", ήταν όλοι τους φίλο- Ιρανοί, ακόμα και όταν πολεμούσαν εναντίον τους, πολεμούσαν έχοντας επίγνωση ότι πολεμούν όχι έναν βάρβαρο, αλλά έναν ευγενή εχθρό! Ώστε δεν θα ήταν υπερβολικό να ισχυριστεί κανείς ότι αν θέλουμε να δούμε μια αληθινή Ελληνική Αναγέννηση το να είμαστε ανοιχτοί σε ιρανικές επιρροές είναι εκ των ων ουκ άνευ. Όπως ακριβώς το επιχείρησε κα ο Πλήθωνας!

Η διάκριση μεταξύ των διαφορετικών εκδοχών του Ισλάμ(2) είναι εκ των ων ουκ άνευ στην αντίσταση κατά του νεο-οθωμανισμού και του ίδιου του εξισλαμισμού μας. Τα τζάμια, όπου κηρύττεται ο "ουαχαμπισμός - σαλαφισμός" και στρατολογούνται "δυτικοί τζιχαντιστές" και οι no- go zones, στα μουσουλμανικά γκέτο στις πόλεις της Δύσης και σύντομα κι εδώ δεν είναι έτσι γενικά μουσουλμανικά. Είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία σουνιτικά και χρηματοδοτούνται από τις σκοταδιστικές μοναρχίες της Αραβικής Χερσονήσου, όχι από το Ιράν. Στην Συρία οι φιλοιρανοί υπερασπίστηκαν τους χριστιανούς από τους ισλαμοκανίβαλους. Το να τους συγχέει κανείς δεν τιμά και πολύ την νοημοσύνη του.

Στην εικόνα:

"Μάχη μεταξύ του στρατού του Ηρακλείου και των Περσών υπό τον Χοσρόη Β΄. Τοιχογραφία του Piero della Francesca, 1452"

(1) Κόκκινη Μηλιά στα ελληνικά δεν σημαίνει τίποτα. Στα λατινικά (βλάχικα, βαλκάνιοι λατινόφωνοι στρατιώτες, εξού και η εξασθένηση της βαλκανικής άμυνας του Βυζαντίου και οι κάθοδος των Αβαροσλάβων ακριβώς εκείνη την εποχή, πολεμούσαν στο Ανατολικό Μέτωπο) όμως κάνει λογοπαίγνιο με το Κόκκινη/ Ερυθρά Θάλασσα, που εκείνη την εποχή ονομάζονταν ο Περσικός Κόλπος! Αυτή ήταν και η τελευταία φορά που ένας Ρωμελληνικός Στρατός πήγε τους εχθρούς του μέχρι την "Κόκκινη Μηλιά"

(2) Όχι μόνο μεταξύ Σουνιτών και Σιιτών.


Λίγες μέρες πριν επισκεφτεί την συμμαχική του Ελλάδα αποκαλεί τους Σελευκίδες Έλληνες εχθρούς! Τη ίδια ώρα στην Ελλάδα η Συρία των Σελευκιδών, όπως την αποκαλούν οι ίδιοι οι Σύριοι την Συρία του Άσαντ λογίζεται εχθρική και φιλοξενεί την αντικαθεστωτική φιλοισλαμοκανιβαλική "αντιπολίτευση" ...
Καμία σχέση φυσικά με την εμμονή ορισμένων να χρησιμοποιούν απαξιωτικά τους όρους Ρωμανία και Βυζάντιο και τα παράγωγά τους.


https://youtu.be/ibIUi6B9V50


Beowulf

https://youtu.be/-FwoZmXv-MM

20 Ιουνίου, 2019

Γιατί "το Σύστημα" Τραμπ-ουκίζει το Ιράν

του Keith Preston •

Ο Ατλαντικός-Σιωνιστικός-Ουαχαμπιστικός άξονας θεωρεί το Ιράν ως το κύριο εμπόδιο στις ιμπεριαλιστικές φιλοδοξίες του στη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία.

Για να το κατανοήσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια, πρόκειται για μια γεωπολιτική αντιπαλότητα μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ιράν και μεταξύ των ειδών του σουνιτικού φονταμενταλισμού που προέρχονται από τη Σαουδική Αραβία και τη βόρεια Αίγυπτο (ουαχαμπισμός, σαλαφισμός, κουμπισμός) και τους σιίτες. Για προφανείς λόγους, οι σιίτες σε ολόκληρη την περιοχή ευθυγραμμίζονται με το Ιράν, αλλά υπάρχουν και πολλοι σουνίτες (ιδιαίτερα στην Παλαιστίνη και τη Συρία) που απορρίπτουν τον σουνιτικό φονταμενταλισμό που εξάγεται από τις χώρες του Κόλπου ή που θεωρούν τη Σαουδική Αραβία ή (στην περίπτωση της Χαμάς, για παράδειγμα) το Ισραήλ ως μεγαλύτερο εχθρό. Το Ιράν είναι Σιίτες αλλά ο ηγέτης τους έχει ζητήσει ενότητα μεταξύ των Σιιτών και των Σουνιτών και οι χριστιανικές, εβραϊκές και ζοροαστριες μειονότητες στο Ιράν είναι ανεκτές και μάλιστα έχουν έδρες στο κοινοβούλιο (και υπάρχουν και γυναίκες βουλευτές). Αρκετοί Χριστιανοί, Αλαουίτες, Δρούζοι και άλλοι που θεωρούν ότι η Ουαχαμπισμός, ο Σαλαφισμός, ο Κουμπτισμός κ.λπ. είναι η πρωταρχική απειλή έχουν επίσης τακτικά ευθυγραμμιστεί με το Ιράν. Όλοι στη Μέση Ανατολή μισούν τους Σαουδάραβες, ακόμα και οι δικοί τους συμμάχοι στον Κόλπο. Οι Σαουδάραβες απείλησαν να εισβάλουν στο Κατάρ πριν από μερικά χρόνια. Τα ΗΑΕ ζηλεύουν τον ισχυρότερο αδελφό τους. Οι Ομάν είναι μουσουλμάνοι του Ιμπάντι μουσουλμάνοι που ευθυγραμμίζονται με το ΣΣΚ (Συμβούλιο Συνεργασίας Χωρών του Κόλπου) από γεωπολιτική αναγκαιότητα.

Αυτό το άρθρο από το Foreign Affairs (όχι ακριβώς μια φιλο-ιρανική έκδοση) πριν από μερικά χρόνια το εξηγεί αρκετά καλά:

"Οι αραβικές ελίτ, που ασχολούνται με τις συνέπειες ενός διαβρωτικού αραβικού κρατικού συστήματος, την κακή διακυβέρνηση και την απονομιμοποίηση των αυταρχικών κρατών μετά την Αραβική Άνοιξη του 2011, επέτρεψαν στο Ιράν και τους εταίρους του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, να δημιουργήσουν μια νέα περιφερειακή πολιτική και αρχιτεκτονική ασφάλειας στο έδαφος. Με την υποστήριξη της Τεχεράνης ως αδιαμφισβήτητου κέντρου του άξονα, τα σιιτικά ένοπλα κινήματα στο Ιράκ και του άξονα αντίστασης δημιούργησαν ένα διακρατικό, πολυεθνικό και διαπολιτισμικό δίκτυο πολιτικής και ασφάλειας που κατέστησε τον άξονα πιο μυώδη και αποτελεσματικό από ποτέ πριν."

Το Ισραήλ είναι σιωπηρά ευθυγραμμισμένο με τη Σαουδική Αραβία, επειδή και οι δύο θεωρούν το Ιράν και τη Συρία ως τους κύριους γεωπολιτικούς ανταγωνιστές τους. Οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί απλά θέλουν να δημιουργήσουν δίκτυο αποικιών και κρατών-πελατών στην περιοχή. Όπως (το έθεσε) Neal de los Huecos σε ένα thread στην άλλη σελίδα μου, αυτοί είναι οι de facto στόχοι της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής όσον αφορά στην περιοχή "

"1) Αφαιρέστε την υποστήριξη στη Χεζμπολάχ και αφήστε το Ισραήλ να αναλάβει το νότιο Ιράν (μάλλον εννοεί Λίβανο), 2) Αφαιρέστε τη στήριξη στους Σύρους Δρούζους και αφήστε το Ισραήλ να αναλάβει τη Συρία. 3) Αφαιρέστε την υποστήριξη στους Χούθις και αφήστε τους Σαουδικούς να αναλάβουν την Υεμένη. 4) Σταματήστε όλες τις συμμαχίες με τη Σιιτική Ιρακινή Κυβέρνηση και αφήστε το Ιράκ να είναι η αποικία που επρόκειτο να γίνει. 5) Συλλάβετε τους Μουλάδες και φέρτε το "εξόριστο προς το Λος Άντζελες" Εθνικό Συμβούλιο του Ιράν για την αποκατάσταση της δυναστείας Pahlavi. "

Οτιδήποτε και να σκέφτεται κανείς για το Ιράν, οι Ιρανοί είναι το κύριο προπύργιο εναντίον όλων των παραπάνω.

https://attackthesystem.com/2019/06/20/why-the-system-is-vilifying-iran/


"Το όραμα του Κοραή και των Ευρωπαίων Διαφωτιστών ήταν μια Ελλάδα «πολιτισμικό» προτεκτοράτο της «πεφωτισμένης» Ευρώπης, περιορισμένο στα εδάφη που φέρουν αρχαιοελληνικά ονόματα: Αθήνα, Ελευσίνα, Θήβα, Μυκήνες, άντε και Δελφοί. Κυρίως, να κοπεί ο λώρος που συνέδεε τους Ελληνες με την «Πόλη και την Αγια-Σοφιά», την αυτοκρατορική μνήμη και αρχοντιά.

Μοιάζει το όραμα να πλησιάζει στην πραγμάτωσή του."

Χρήστος Γιανναράς

https://youtu.be/DnWuwNt9Zok