Σελίδες


Εγχώριος Λιγνίτης: Κακός.

Ορυκτά καύσιμα από το υπέδαφος του πυθμένα της Μεσογείου και τράνζιτ υποθαλάσσιος αγωγός πάνω σε σεισμικό και ηφαιστειακό ρήγμα υπό την απειλή πολέμου και την διαρκή ανάγκη περιφρούρησης του από το Π.Ν. : Γεωστρατηγική Επιτυχία!

Σάικο Τσίκεν Κε Σκε Σε; 🤔

Σημειωτέον ότι ο αρθρογράφος είναι γνωστός αυτοεξόριστος στην Δύση αντικαθεστωτικός του θεοκρατικού συστήματος του Ιράν και θερμός υποστηρικτής ενός κοσμικού, βοναπαρτιστικού, ακόμα και ζωροαστρικού Ιράν...

"The latter should be hardly surprised that their exclusive constitutional power to declare war has been undermined. This is exactly the kind of thing that Secretary of State Mike Pompeo’s April 8, 2019 designation of the IRGC as a terrorist organization was intended to facilitate. Under the 2001 Authorization of the Use of Military Force in the Global War on Terrorism passed by Congress after 9/11, the President of the United States is invested with the authority to strike “terrorists” anywhere at any time. Never mind that fifteen of the nineteen 9/11 hijackers were Saudis acting with the backing of elites within the regime of Saudi Arabia, America’s closest Muslim ally – and Iran’s greatest regional adversary. Never mind that, in the wake of 9/11, General Soleimani was among the Iranian officials who clandestinely volunteered to collaborate with the United States in military operations against the Taliban and Al-Qaeda in Afghanistan. Never mind that Iran rescinded that good will offer only after America intended to colonize Iraq, a region that served as the capital district of Iran for over a thousand years during three successive Persian Empires. Baghdad or Bogh-Dâd is an ancient Persian name, meaning “Given by God” or “God’s Justice.” Even after the advent of Islam, most of “Iraq” was part of Shi’ite Iran until around 1750"

Baghdad or Bogh-Dâd is an ancient Persian name, meaning “Given by God”
Bogh - Βαγαίος = Ζεύς Φρύγιος, Dâd - δίδω ...

https://arktos.com/2020/01/03/trumps-iran-war-begins/

Σαν σήμερα 4 Γενάρη κυκλοφόρησε ο πρώτος δίσκος των Doors με τίτλο το όνομα τους.

"Ο Νιτσεικός Τζιμ Μόρισον" είναι ένα κείμενο που δεν άντεξα στον πειρασμό να το ανεβάσω.

Οι Doors, ή για να είμαι πιο δίκαιος, ο Τζιμ Μόρισον, έχουν τόση σχέση με αυτό που έρχεται στο μυαλό μας όταν λέμε χίππιδες όση και η σχέση που έχει αυτό που ο Καρλ Γιουνγκ ονόμασε Διονυσιακό Πνεύμα του Οντίν στο περίφημο κείμενο του για την άνοδο του γερμανικού Εθνικοσοσιαλισμού!
Πολλή μεγάλη δηλαδή αλλά και πολύ παρεξηγημένη.

Στην ουσία στο εσωτερικό του συγκροτήματος λάμβανε χώρα η ίδια σύγκρουση που έλαβε χώρα και στο εσωτερικό του χίππικου κινήματος, του οποίου οι ρίζες εντοπίζονται στο γερμανικό νεολαιΐστικο φυσιολατρικό κίνημα των wandervogel, κίνημα που άνθησε και στους γερμανικής καταγωγής καλιφορνέζους των αρχών του περασμένου αιώνα, αλλά που τελικά κυριάρχησε η τάση της Σχολής της Φρανκφούρτης, γνωστή και ως "Πολιτιστικός Μαρξισμός", Πολυπολιτισμικότητα κτλ.

Ο λόγος είναι ότι φαινομενικά μοιράζονται την "διονυσιακότητα". Στην πραγματικότητα διαφέρουν όσο διαφέρει ο "Παις του Διός" ή "Υιός του Θεού" Ζαγρέας Διόνυσος, από το "μαύρο σκοτεινό αντίγραφο" του τον Γιαχβέ (Ίακχος, Βάκχος)!
(Εξού και ο σφετερισμός ο Υιός να εμφανίζεται ως Πατήρ! Να την η "αντίνιτσεική" Αντιστροφή, αντί της Επαναξιολόγησης, Όλων των Αξιών!).

Ο Jim Morrison, ο Καρλ Γιουνγκ και ο Έρνστ Γιούνκερ, για να αναφέρω μερικούς, εκπροσωπούν μια άλλη διονυσιακότητα από αυτήν που πρώτοέρχεται στο μυαλό μας όταν ακούμε την λέξη "χίππις".

Δώστε προσοχή και στις υποσημειώσεις. Παραθέτω μία:

191. cf. Nietzsche 2003A p. 14 (GMI:5) Densmore says that Jim and Ray Manzarek [Doors keyboard player] had "constant arguments ... about man's evolution. Ray wanted the golden race to come out of blending" and Jim "argued against the loss of individual characteristics." (Densmore p. 28) Ray married a Chinese girl, while Jim always sought out red-haired girls, so much so that the very Aryan Nico dyed her hair red to please him (Davis p. 191). The following could even sum up Morrison's Lizard King persona: "Classicism, Californianism, barbarism and crucifixionism are specific and strongly White representational traditions."
192. (Dyer p. 150)

http://thenietzscheanjimmorrison.blogspot.com/2011/01/doors-to-dionysos-nietzschean-jim.html


0% Me Too Φεμινοκρατία

https://youtu.be/xis84YBN5F0

Πολλοί άνθρωποι στο Δυτικό Ημισφαίριο χρειάζονται μεγεθυντικό φακό για να βρούν την Ελλάδα στον χάρτη – όχι εμείς! Αλλά δεν θα υπερτιμούσα την επίδραση της Ελλάδας: είναι ένα πιστό μέλος του ΝΑΤΟ και ένα λίγο πολύ πιστό μέλος της Ε.Ε. Συνεπώς δεν ανήκετε πλήρως στους εαυτούς σας, ανήκετε σε μεγαλύτερες οντότητες. Η πρόσφατη ιστορία σας, αφότου βρεθήκατε στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης μέχρι σήμερα, δηλώνει καθαρά ότι θα θυσιάσατε κάποιες εθνικές αρχές χάριν της αντιμετώπισης της κρίσης.

Ξέρω ότι υποστήκατε πολλά για να δεχθείτε βοήθεια από τους ανωτέρους σας. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά χώρες σαν την Ελλάδα δεν μπορούν σήμερα να είναι 100% κυρίαρχες. Ακόμη και η Ρωσία δεν είναι κατά 100% κυρίαρχη: ας πούμε ότι είναι κατά 98%, η Κίνα κατά 99% ή 97%, δεν είμαι βέβαιος.

Ούτε οι ΗΠΑ δεν είναι απολύτως κυρίαρχες – δείτε πώς η Τουρκία αποκρούει τις εκκλήσεις τους να μην αγοράσουν ρωσικούς S-400. Παρεμπιπτόντως δεν καταλαβαίνω γιατί στην Ελλάδα αυτό σας ερεθίζει τόσο, αφού ήσασταν οι πρώτοι που αγοράσατε S-300.

https://cognoscoteam.gr/%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%be%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%81-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%af%cf%83%ce%bf%cf%86-%ce%b7-%ce%b4%cf%8d%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%86%ce%b5%ce%b9-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%b1/

Δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τους Σουνίτες από τους Σιίτες και τους Άραβες από τους Ιρανούς και θεωρούν τους Πέρσες εχθρούς στην βάση της χολυγουντιανής τους εικόνας των Θερμοπυλών και του Μεγαλέξανδρου!

Η αντιπαλότητα μεταξύ Ελληνορωμαϊκού Κόσμου και Περσικών Αυτοκρατοριών, ηλίθιοι, τελείωσε στην μάχη της Νινευή επί Βασιλέως Ηρακλείου το 624 μ.Χ.(1) Από εκεί και έπειτα, τα τελευταία 1400 χρόνια δλδ, Έλληνες και Ιρανοί έχουμε τον ίδιο εχθρό! Το φανατικό σουνιτικό Ισλάμ. Το Βυζάντιο απέκρουσε τις πρώτες επιθέσεις εναντίον του και τις απέκρουε για 800 χρόνια. Η Περσία, καταπονημένη από την βαριά ήττα από τον ρωμαϊκό στρατό κατακτήθηκε άμεσα από τους Άραβες. Τους πήρε 800 χρόνια - όταν δλδ Αλώθηκε η Ανατολική Ρώμη - μέχρι να μπορέσουν να εξιρανίσουν το Ισλάμ που τους κατέκτησε (όπως εμείς εξελληνίσαμε τον Χριστιανισμό που μας κατέκτησε εκ των έσω) και να επανιδρύσουν μια, μουσουλμανική αυτή την φορά, Περσική Αυτοκρατορία.

Οι Σαφαβίδες ήταν εχθρός των Οθωμανών. Οι Σουνίτες "βαχαμπιστές" Οθωμανοί συχνά κατέστειλαν τις ιρανικές επιρροές ακόμα και εντός των, ρωμαίικης καταγωγής, γενίτσαρων. Ηράκλειτος, Πυθαγόρας, Πλάτων και οι Ίωνες προσωκρατικοί φιλόσοφοι είχαν όλοι τους ιρανικές - περσικές επιρροές. Η αριστοκρατική παράταξη, η παράταξη εκείνη που ήθελε να αποφύγει τον καταστροφικό για τον Ελληνισμό Πελοποννησιακό Πόλεμο, στην "χώρα που γέννησε την δημοκρατία", ήταν όλοι τους φίλο- Ιρανοί, ακόμα και όταν πολεμούσαν εναντίον τους, πολεμούσαν έχοντας επίγνωση ότι πολεμούν όχι έναν βάρβαρο, αλλά έναν ευγενή εχθρό! Ώστε δεν θα ήταν υπερβολικό να ισχυριστεί κανείς ότι αν θέλουμε να δούμε μια αληθινή Ελληνική Αναγέννηση το να είμαστε ανοιχτοί σε ιρανικές επιρροές είναι εκ των ων ουκ άνευ. Όπως ακριβώς το επιχείρησε κα ο Πλήθωνας!

Η διάκριση μεταξύ των διαφορετικών εκδοχών του Ισλάμ(2) είναι εκ των ων ουκ άνευ στην αντίσταση κατά του νεο-οθωμανισμού και του ίδιου του εξισλαμισμού μας. Τα τζάμια, όπου κηρύττεται ο "ουαχαμπισμός - σαλαφισμός" και στρατολογούνται "δυτικοί τζιχαντιστές" και οι no- go zones, στα μουσουλμανικά γκέτο στις πόλεις της Δύσης και σύντομα κι εδώ δεν είναι έτσι γενικά μουσουλμανικά. Είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία σουνιτικά και χρηματοδοτούνται από τις σκοταδιστικές μοναρχίες της Αραβικής Χερσονήσου, όχι από το Ιράν. Στην Συρία οι φιλοιρανοί υπερασπίστηκαν τους χριστιανούς από τους ισλαμοκανίβαλους. Το να τους συγχέει κανείς δεν τιμά και πολύ την νοημοσύνη του.

Στην εικόνα:

"Μάχη μεταξύ του στρατού του Ηρακλείου και των Περσών υπό τον Χοσρόη Β΄. Τοιχογραφία του Piero della Francesca, 1452"

(1) Κόκκινη Μηλιά στα ελληνικά δεν σημαίνει τίποτα. Στα λατινικά (βλάχικα, βαλκάνιοι λατινόφωνοι στρατιώτες, εξού και η εξασθένηση της βαλκανικής άμυνας του Βυζαντίου και οι κάθοδος των Αβαροσλάβων ακριβώς εκείνη την εποχή, πολεμούσαν στο Ανατολικό Μέτωπο) όμως κάνει λογοπαίγνιο με το Κόκκινη/ Ερυθρά Θάλασσα, που εκείνη την εποχή ονομάζονταν ο Περσικός Κόλπος! Αυτή ήταν και η τελευταία φορά που ένας Ρωμελληνικός Στρατός πήγε τους εχθρούς του μέχρι την "Κόκκινη Μηλιά"

(2) Όχι μόνο μεταξύ Σουνιτών και Σιιτών.


Λίγες μέρες πριν επισκεφτεί την συμμαχική του Ελλάδα αποκαλεί τους Σελευκίδες Έλληνες εχθρούς! Τη ίδια ώρα στην Ελλάδα η Συρία των Σελευκιδών, όπως την αποκαλούν οι ίδιοι οι Σύριοι την Συρία του Άσαντ λογίζεται εχθρική και φιλοξενεί την αντικαθεστωτική φιλοισλαμοκανιβαλική "αντιπολίτευση" ...
Καμία σχέση φυσικά με την εμμονή ορισμένων να χρησιμοποιούν απαξιωτικά τους όρους Ρωμανία και Βυζάντιο και τα παράγωγά τους.


https://youtu.be/ibIUi6B9V50


Beowulf

https://youtu.be/-FwoZmXv-MM

20 Ιουνίου, 2019

Γιατί "το Σύστημα" Τραμπ-ουκίζει το Ιράν

του Keith Preston •

Ο Ατλαντικός-Σιωνιστικός-Ουαχαμπιστικός άξονας θεωρεί το Ιράν ως το κύριο εμπόδιο στις ιμπεριαλιστικές φιλοδοξίες του στη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία.

Για να το κατανοήσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια, πρόκειται για μια γεωπολιτική αντιπαλότητα μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ιράν και μεταξύ των ειδών του σουνιτικού φονταμενταλισμού που προέρχονται από τη Σαουδική Αραβία και τη βόρεια Αίγυπτο (ουαχαμπισμός, σαλαφισμός, κουμπισμός) και τους σιίτες. Για προφανείς λόγους, οι σιίτες σε ολόκληρη την περιοχή ευθυγραμμίζονται με το Ιράν, αλλά υπάρχουν και πολλοι σουνίτες (ιδιαίτερα στην Παλαιστίνη και τη Συρία) που απορρίπτουν τον σουνιτικό φονταμενταλισμό που εξάγεται από τις χώρες του Κόλπου ή που θεωρούν τη Σαουδική Αραβία ή (στην περίπτωση της Χαμάς, για παράδειγμα) το Ισραήλ ως μεγαλύτερο εχθρό. Το Ιράν είναι Σιίτες αλλά ο ηγέτης τους έχει ζητήσει ενότητα μεταξύ των Σιιτών και των Σουνιτών και οι χριστιανικές, εβραϊκές και ζοροαστριες μειονότητες στο Ιράν είναι ανεκτές και μάλιστα έχουν έδρες στο κοινοβούλιο (και υπάρχουν και γυναίκες βουλευτές). Αρκετοί Χριστιανοί, Αλαουίτες, Δρούζοι και άλλοι που θεωρούν ότι η Ουαχαμπισμός, ο Σαλαφισμός, ο Κουμπτισμός κ.λπ. είναι η πρωταρχική απειλή έχουν επίσης τακτικά ευθυγραμμιστεί με το Ιράν. Όλοι στη Μέση Ανατολή μισούν τους Σαουδάραβες, ακόμα και οι δικοί τους συμμάχοι στον Κόλπο. Οι Σαουδάραβες απείλησαν να εισβάλουν στο Κατάρ πριν από μερικά χρόνια. Τα ΗΑΕ ζηλεύουν τον ισχυρότερο αδελφό τους. Οι Ομάν είναι μουσουλμάνοι του Ιμπάντι μουσουλμάνοι που ευθυγραμμίζονται με το ΣΣΚ (Συμβούλιο Συνεργασίας Χωρών του Κόλπου) από γεωπολιτική αναγκαιότητα.

Αυτό το άρθρο από το Foreign Affairs (όχι ακριβώς μια φιλο-ιρανική έκδοση) πριν από μερικά χρόνια το εξηγεί αρκετά καλά:

"Οι αραβικές ελίτ, που ασχολούνται με τις συνέπειες ενός διαβρωτικού αραβικού κρατικού συστήματος, την κακή διακυβέρνηση και την απονομιμοποίηση των αυταρχικών κρατών μετά την Αραβική Άνοιξη του 2011, επέτρεψαν στο Ιράν και τους εταίρους του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, να δημιουργήσουν μια νέα περιφερειακή πολιτική και αρχιτεκτονική ασφάλειας στο έδαφος. Με την υποστήριξη της Τεχεράνης ως αδιαμφισβήτητου κέντρου του άξονα, τα σιιτικά ένοπλα κινήματα στο Ιράκ και του άξονα αντίστασης δημιούργησαν ένα διακρατικό, πολυεθνικό και διαπολιτισμικό δίκτυο πολιτικής και ασφάλειας που κατέστησε τον άξονα πιο μυώδη και αποτελεσματικό από ποτέ πριν."

Το Ισραήλ είναι σιωπηρά ευθυγραμμισμένο με τη Σαουδική Αραβία, επειδή και οι δύο θεωρούν το Ιράν και τη Συρία ως τους κύριους γεωπολιτικούς ανταγωνιστές τους. Οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί απλά θέλουν να δημιουργήσουν δίκτυο αποικιών και κρατών-πελατών στην περιοχή. Όπως (το έθεσε) Neal de los Huecos σε ένα thread στην άλλη σελίδα μου, αυτοί είναι οι de facto στόχοι της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής όσον αφορά στην περιοχή "

"1) Αφαιρέστε την υποστήριξη στη Χεζμπολάχ και αφήστε το Ισραήλ να αναλάβει το νότιο Ιράν (μάλλον εννοεί Λίβανο), 2) Αφαιρέστε τη στήριξη στους Σύρους Δρούζους και αφήστε το Ισραήλ να αναλάβει τη Συρία. 3) Αφαιρέστε την υποστήριξη στους Χούθις και αφήστε τους Σαουδικούς να αναλάβουν την Υεμένη. 4) Σταματήστε όλες τις συμμαχίες με τη Σιιτική Ιρακινή Κυβέρνηση και αφήστε το Ιράκ να είναι η αποικία που επρόκειτο να γίνει. 5) Συλλάβετε τους Μουλάδες και φέρτε το "εξόριστο προς το Λος Άντζελες" Εθνικό Συμβούλιο του Ιράν για την αποκατάσταση της δυναστείας Pahlavi. "

Οτιδήποτε και να σκέφτεται κανείς για το Ιράν, οι Ιρανοί είναι το κύριο προπύργιο εναντίον όλων των παραπάνω.

https://attackthesystem.com/2019/06/20/why-the-system-is-vilifying-iran/


"Το όραμα του Κοραή και των Ευρωπαίων Διαφωτιστών ήταν μια Ελλάδα «πολιτισμικό» προτεκτοράτο της «πεφωτισμένης» Ευρώπης, περιορισμένο στα εδάφη που φέρουν αρχαιοελληνικά ονόματα: Αθήνα, Ελευσίνα, Θήβα, Μυκήνες, άντε και Δελφοί. Κυρίως, να κοπεί ο λώρος που συνέδεε τους Ελληνες με την «Πόλη και την Αγια-Σοφιά», την αυτοκρατορική μνήμη και αρχοντιά.

Μοιάζει το όραμα να πλησιάζει στην πραγμάτωσή του."

Χρήστος Γιανναράς

https://youtu.be/DnWuwNt9Zok


Esoteric Mysticism in Islamic Iran with Jason Reza Jorjani

https://youtu.be/zwWP75r6owQ


IRA-N

https://youtu.be/OT0yoo9B2Bc


Παγγαίο όπως Βαγγαίο.
Βαγαίος Ζεύς Φρύγιος έλεγαν οι αρχαίοι, Θεός δλδ στα φρυγικά.
Ποιοί εγχώριοι Ταλιμπάν το έκαναν αυτό στο Άγιον Όρος του Ορφέα;

"Καβάλα: Άγνωστοι κατέστρεψαν πανάρχαιες τοιχογραφίες

Φυσιολάτρες και περιπατητές που ανέβηκαν στο Παγγαίο διαπίστωσαν ότι ορισμένες από τις βραχογραφίες που βρίσκονται εκεί, ηλικίας άνω των 3.000 ετών καταστράφηκαν από ανθρώπινο χέρι με τη χρήση συρματόβουρτσας"

https://www.makthes.gr/kavala-agnostoi-katestrepsan-panarchaies-toichografies-251521

https://youtu.be/wxxOPvLg7o0


Μόνο οι τυφλοί δεν βλέπουν τη στρατηγική των σιωνιστών στον αγωγό EastMed
http://resaltomag.blogspot.com/2020/01/eastmed.html

Το Ισραήλ, όπως και οι ΗΠΑ, έχει προβλήματα με τον Ερντογάν και το ρεύμα που εκπροσωπεί, μόνο μέχρι ενός σημείου. Η κύρια απειλή προς το Ισραήλ προέρχεται κυρίως από εκείνες τις δυνάμεις (Χεζμπολάχ, Συρία, Ιράν, κυβέρνηση του Ιράκ), με τις οποίες η Τουρκία του Ερντογάν έχει επίσης εχθρικές σχέσεις, ή στην καλύτερη περίπτωση σχέσεις δυσπιστίας.

Οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι δεν είναι βεβαίως αρεστοί στο Ισραήλ αλλά δεν είναι το μεγαλύτερό του πρόβλημα. Έχουμε έτσι έναν από τους πολλούς λόγους εξαιτίας των οποίων το Ισραήλ, όπως και οι ΗΠΑ, δεν εγκαταλείπει τη στρατηγική σχέση του με την Τουρκία παρά τα όποια υπαρκτά προβλήματα.

Η ταύτιση, λοιπόν, και μέσω του EastMed, της πατρίδας μας με την πλέον επιθετική δύναμη της Μέσης Ανατολής έχει κυρίως ρητορικά οφέλη σε επίπεδο ανακοινώσεων, μικρά πιθανά οικονομικά οφέλη και μεγάλο κόστος στο επίπεδο των περιφερειακών μας συμμαχιών. Γι' αυτό και η υπεύθυνη στάση μιας Ελλάδας που νοιάζεται για το δίκαιο και για το λαό της θα έπρεπε να είναι: «EastMed; όχι ευχαριστούμε»!

https://slpress.gr/diethni/eastmed-eycharistoyme-den-tha-paroyme/

Ο ΞΕΠΕΣΜΕΝΟΣ ΔΕΡΒΙΣΗΣ
Του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη









Δύο, τρεις, πέντε, δέκα σταλαγμοί.

Όμοιοι με το μονότονον βήμα του αγρύπνου ναύτου φρουρού εις την κουβέρταν. Πλέει εις μαύρα πέλαγα και βλέπει ουρανόν και θάλασσαν αγρίως χορεύουσαν, και τυλιγμένος εις την καπόταν του διασχίζει ακαριαίως το σκότος με την εξανάπτουσαν και υποσβήνουσαν λαμπυρίδα του τσιγάρου του.

Οι πετεινοί δεν είχαν λαλήσει το τρίτον λάλημα. Ίσως είχαν τρομάξει από την βαθείαν, θρηνώδη φωνήν του σαλεπτσή, όστις είχεν αρχίσει το φθινόπωρον, νύκτα βαθιά, να κράζει. Ήτο ως κρωγμός αγνώστου ορνέου, το οποίον είχε χάσει τον αέρα του, και είχεν ενσκήψει μέσα εις την πόλιν, κι εζήτει αρπάγματα να σπαράξει.

— Ζεστό ! Βράζει ! …

Έβραζεν, έβραζε, η νύκτα βαθιά. Ζεστόν το σαλέπι, πολύ ζεστότερον το στρώμα. Μόνον η φωνή του σαλεπτσή ετρόμαζε τους πετεινούς.

Είχε βρέξει ολίγον, είτα ηθρίασε. Σταλαγμοί, σταλαγμοί έπεφταν αργά-αργά, από την υδρορρόην εντός της αυλής.



٭٭٭٭

— Έ ! και πού, σ’ αυτόν τον κόσμο;

Η επιφώνησις ηκούσθη εις το σκότος από το στόμα του σαλεπτσή.

Το παράθυρον έτριξε, κρακ ! από το χαμηλόν δωμάτιον το βλέπον προς τον δρόμον. Άνθρωπος προέκυψε τυλιγμένος με σάλι. Έτεινε μέγαν κύαθον προς τον σαλεπτσήν, αλλ’ ούτος ηργοπόρει.

Ο άνθρωπος έκυψε να ιδεί.

Υψηλή μορφή, με λευκόν σαρίκι, με μαύρην χλαίναν και χιτώνα χρωματιστόν, είχε σταθεί ενώπιον του σαλεπτσή.









— Πού, σ’ αυτόν τον κόσμο ;

— Μπου ντουνιά τσαρκ φιλέκ.

— Άσκ ολσούν … υπεψιθύρισεν ο σαλεπτσής.

Δεν είχε γνωρίσει τον άνθρωπον, αλλά το ένδυμα. Κάθε άλλος θα τον εξελάμβανε ως φάντασμα. Αλλ’ αυτός δεν επτοήθη. Ήτο απ’ εκείνα τα χώματα.



٭٭٭٭



Είχεν αναφανεί. Πότε; Προ ημερών, προ εβδομάδων. Πόθεν; Από την Ρούμελην, από την Ανατολήν, από την Σταμπούλ. Πώς; Εκ ποίας αφορμής; Ποίος;

Ήτον Δερβίσης; Ήτον βεκτασής, χόντζας, ιμάμης; Ήτον ουλεμάς, διαβασμένος; Υψηλός, μελαψός, συμπαθής, γλυκύς, άγριος. Με το σαρίκι του, με τον τσουμπέν του, με τον δουλαμάν του.

Ήτο εις εύνοιαν, εις δυσμένειαν; Είχεν ακμάσει, είχεν εκπέσει, είχεν εξορισθεί; Μπου ντουνιά τσαρκ φιλέκ. Αυτός ο κόσμος είναι σφαίρα και γυρίζει.

Εκείνην την βραδιάν τον είχε προσκαλέσει μία παρέα. Επτά ή οκτώ φίλοι αχώριστοι. Αγαπούσαν την ζωήν, τα νιάτα. Ο ένας απ’ αυτούς έβαλλε γιουβέτσι κάθε βράδυ. Οι άλλοι έτρωγαν.

Ήτον λοταρτζής κι εκέρδιζε δέκα ή δεκαπέντε δραχμάς την ημέραν. Τι να τας κάμει; Τους έβαλλε γιουβέτσι και τους εφίλευε. Ήσαν λοτοφάγοι, με ομικρόν και με ωμέγα.

Αγαπούσαν τα τραγούδια, τα όργανα. Ο Δερβίσης δεν έπινε κρασί, έπινε μαστίχαν. Δερβισάδες ήσαν κι αυτοί. Του είπαν να τραγουδήσει. Ετραγούδησε. Του είπαν να παίξει το νάι. Έπαιξε.

Δεν τους ήρεσε. Ώ, αυτός δεν ήτον αμανές.

Δεν ήτον, όπως τον ήξευραν αυτοί. Αλλ’ ο Δερβίσης τους έλεγε τον καθ’ αυτό αμανέν.



٭٭٭٭



Επανήλθεν εις το καφενείον. Το καφενείον αντικρύ του Θησείου. Η ταβέρνα δίπλα εις το καφενείον. Και τα δύο αντικρύ του παλαιού σταθμού Α. Π. Παραπέρα από το καφενείον, η σήραγξ εσκάπτετο, είχε σκαφεί. Φθινόπωρον της χρονιάς εκείνης.





Ο Δερβίσης εκάθητο εκεί κι έπινε μαστίχαν, όποιος τον εκερνούσε. Με το σαρίκι του, με τα κατσαρά ψαρά γένεια του, με το τσιμπούκι του. Άνω των 50 ετών ηλικίας.

٭٭٭٭

Εκεί διενυκτέρευεν από ημερών. Άστεγος, ανέστιος, φερέοικος. Το μικρόν καφενείον είχε την άδειαν να μένει ανοικτόν όλην την νύκτα.

Ήρχοντο από τους τζόγους, από τα θέατρα, θαμώνες. Ήρχοντο από το λαχανοπάζαρον. Έπιναν ρούμι και φασκόμηλον.

Ο Δερβίσης έπαιζε κάποτε το νάι. Ο κλήτωρ ο αστυνομικός διεσκέδαζεν. Αγαπούσε ν’ ακούει.

Καλός άνθρωπος. Προ ετών, όταν πρωτοδιωρίσθη, ήτον γεμάτος ζήλον.

Άμα είδε καυγάν, έτρεξεν αμέσως να τους χωρίσει. Εις παλαιός συνάδελφός του τον ώκτειρεν.

— Όταν βλέπεις καυγά, να τρέχεις από το πλαγινό σοκάκι, ν’ αργοπορείς, ως που να περάσει η φούρια, και τότε να παρουσιάζεσαι.

Και άλλην συμβουλήν του έδωκε :

— Στον καυγά, πάντοτε να βλέπεις ποιος είναι δυνατώτερος και να φυλάγεσαι. Να μαλώνεις τον πιο αδύνατον, να του τραβάς κι ένα χαστούκι, και να επαναφέρεις την τάξιν. Έτσι θα βγαίνεις λάδι.

Και ακόμη :

— Κάθε καινούργιος ανώτερος που διορίζεται την πρώτη μέρα είναι γεμάτος αυστηρότητα. Το κάνει για να τους πάρει τον αέρα. Την δεύτερη μέρα κρυώνει, και την τρίτη μέρα παραδίνεται. Εσύ να συμμορφώνεσαι σύμφωνα με τον προϊστάμενον, και να παραπανίζεις μάλιστα, αυτές τες τρεις μέρες.

Πολύτιμοι υποθήκαι.

٭٭٭٭

Τας ημέρας εκείνας είχε διορισθεί νέος αστυνόμος.

Διά να δείξει τον ζήλον του, διέταξε να κλείσει το καφενείον, την νύκτα εκείνην.

Αύριον ή μεθαύριον θα επέτρεπε πάλιν να μένει ανοικτόν. Αλλ’ η νυξ εκείνη είχε πέσει εις τον λαχνόν, ήτο πεπρωμένη νυξ.

Ο καλός κλήτωρ, ενθυμείτο τας συμβουλάς του συναδέλφου του. Ανάγκη να βιάσει τον καφετζήν να κλείσει. Δεν επετράπη εις τον βοηθόν να μείνει εντός, διά να μη σηκωθεί και ανοίξει εις όσους ήτο πιθανόν να έλθουν να κρούσωσι την θύραν. Δεν επετράπη εις τον Δερβίσην, τον ανέστιον, τον πλάνητα, να μείνει, επί τη προφάσει ότι έπαιζε το νάι, κι εμάζωνε κόσμον, και δεν άφηνε τους γείτονας να κοιμηθούν. Ο Δερβίσης με το σαρίκι του, με τον τσουμπέν του, με τον δουλαμάν του, επήρε το τσιμπούκι του, το νάι του, κ’ έφυγε.

Πού να υπάγει;

Έκαμεν ολίγα βήματα ασκόπως, πέριξ του καφενείου.

Παρέκει ήτο η σήραγξ. Εσκάπτετο, ήτο σκαμμένη.

Έκαμνε ψύχραν, νυκτερινόν απόγειον. Μία μετά τα μεσάνυκτα.

Ο κλήτωρ ο σκοπός περιεφέρετο υποκάτω εις το κιόσκι, το τσιγκοσκεπές, των εκεί μαγαζείων.

Ο Δερβίσης ο πλάνης κατήλθεν εις το βάθος της σήραγγος. Ίσως ήλπιζε να εύρει περισσότερον απάγκειο εκεί.

Εκάθισεν, ακούμβησεν.

Εσκέπτετο το άστατον των ανθρωπίνων πραγμάτων. Ασκ ολσούν τσιβιρινέκ. Χαρά σ’ εκείνον που ξέρει να τον γυρίζει, τον κόσμον αυτόν.



٭٭٭٭



Παρήλθεν ώρα. Ο κλήτωρ, όστις επεριπάτει εκεί τριγύρω, εσκέπτετο τι να είχε γίνει ο Δερβίσης, τον οποίον είχεν ιδεί να καταβαίνη εις την σήραγγα.

Πού να είναι;

Εις την ερώτησιν αυτήν την άφωνον απήντησε φωνή, ήχος, μέλος γλυκύ.

Ο ξένος μουσουλμάνος είχε παγώσει εκεί όπου εκάθητο κι ενύσταζε. Διά να ζεσταθεί, έβγαλε το νάι του και ήρχισε να παίζει τον τυχόντα ήχον, όστις του ήλθε κατ’ επιφοράν εις την μνήμην.

Νάι, νάι, γλυκύ.

Νάζι — κατά έν ζήτα ελαττούται.

Αύρα, ουρανός, άσμα γλυκερόν, μελιχρόν, αβρόν, μεθυστικόν.

Νάι, νάι.

Κατά δύο κοκκίδας, διαφέρει διά να είναι το Ναι, οπού είπεν ο Χριστός.

Το Ναι το ήμερον, το ταπεινόν, το πράον, το Ναι το φιλάνθρωπον.

Κάτω εις το βάθος, εις τον λάκκον, εις το βάραθρον, ως κελάρυσμα ρύακος εις το ρεύμα, φωνή εκ βαθέων αναβαίνουσα, ως μύρον, ως άχνη, ως ατμός, θρήνος, πάθος, μελωδία, ανερχομένη επί πτίλων αύρας νυκτερινής, αιρομένη μετάρσιος, πραεία, μειλιχία, άδολος, ψίθυρος, λιγεία, αναρριχωμένη εις τας ριπάς, χορδίζουσα τους αέρας, χαιρετίζουσα το αχανές, ικετεύουσα το άπειρον, παιδική, άκακος, ελισσομένη, φωνή παρθένου μοιρολογούσης, μινύρισμα πτηνού χειμαζομένου, λαχταρούντος την επάνοδον του έαρος.

Τα βαρέα τείχη και οι ογκώδεις κίονες του Θησείου, η στέγη η μεγαλοβριθής, δεν εξεπλάγησαν προς την φωνήν, προς το μέλος εκείνο. Την ενθυμούντο, την ανεγνώριζον. Και άλλοτε την είχον ακούσει. Και εις τους αιώνας της δουλείας και εις τους χρόνους της ακμής.

Η μουσική εκείνη δεν ήτο τόσον βάρβαρος, όσον υποτίθεται ότι είναι τα αστιατικά φύλα. Είχε στενήν συγγένειαν με τας αρχαίας αρμονίας, τας φρυγιστί και λυδιστί.

٭٭٭٭



Έφυγαν αι βαθείαι ώραι, και νυξ ήτο ακόμη, πεπρωμένη νυξ.

Ακόμη ήπλωνεν αύτη τα σκότη της, και ο σαλεπτσής έκρωζε διά να πωλήσει το εμπόρευμά του, και οι πετεινοί εζάρωναν εις τον ορνιθώνα. Το μικρόν παράθυρον έτριζε, και ο σαλεπτσής εξηκολούθει τουρκιστί τον διάλογόν του με τον Δερβίση, τον άστεγον, τον υπερόριον.

Προ ώρας ήδη είχε σιγήσει το άσμα το μυστηριώδες και μελιχρόν, το νάι είχε πέσει από την χείρα. Ο ουρανός, συννεφώδης, είχεν αρχίσει να βρέχει, έβρεξεν επ’ ολίγα λεπτά, είτα έπαυσεν. Ο κλήτωρ είχε γίνει άφαντος. Αιμωδιασμένος, βρεγμένος, κρυωμένος, ο Δερβίσης ανέβη εις τον επάνω κόσμον.

Επήρεν ένα δρομίσκον, κατέμπροσθεν του ιερού βήματος των Αγίων Ασωμάτων. Δρομίσκον τον οποίον η σεβαστή επιτροπή είχεν ονοματίσει, δηλαδή είχε γράψει επί πινακίδος ότι είναι οδός Λεπενιώτου.

Ο ίδιος ο Λεπενιώτης ο λεοντόκαρδος, όσον και αν έτρεφε φιλέκδικον πάθος διά τον φόνον του μεγάλου ήρωος, του αδελφού του, ανίσως το πνεύμα του περιεφοίτα εκεί, και ηδύνατο να ίδει τον άμοιρον Δερβίσην, διωγμένον, εξωρισμένον, ανέστιον, ριγούντα ανά την στενωπόν, έρποντα αναμέσον δύο σειρών παλαιών οικίσκων, θα τον εσπλαγχνίζετο.

Και ο σαλεπτσής τον ελυπήθη, και αντί πενταλέπτου του έδωκε να πίει σαλέπι διπλούν, μισό κουλούρι να βουτήξει, και άφησε τον γείτονα με το σάλι, τον σηκωθέντα προ μικρού από την ζεστήν κλίνην, να κρυώνει περιμένων εις το μικρόν παράθυρον.

— Έλα, σαλεπτσή, που να πάρει …

— Μπου ντουνιά …



٭٭٭٭



Την πρωίαν εκείνην έπιεν ο Δερβίσης σαλέπι, έφαγε και κουλούρι. Όλην την ημέραν τον έπαιρνε ο ύπνος όπου ετύχαινε να καθίσει.

Τας άλλας ημέρας, εξενυχτούσεν ακόμη εις το ολονύκτιον καφενείον, διά το οποίον είχε περάσει η πεπρωμένη νυξ. Έπινε μαστίχαν κι εκάπνιζε το τσιμπούκι του. Πότε-πότε έπαιζεν ακόμη το νάι.

Ύστερον, μετ’ ολίγας ημέρας, έγινεν άφαντος και δεν τον είδε πλέον κανείς. Ζει, απέθανε, περιπλανάται εις άλλα μέρη, ανεκλήθη από της εξορίας, επανέκαμψεν εις τον τόπον του;

Κανείς δεν ηξεύρει.

Ίσως την ώραν ταύτην ν’ ανέκτησε την εύνοιαν του ισχυρού Παδισάχ, ίσως να είναι μέγας και πολύς μεταξύ των Ουλεμάδων της Σταμπούλ, ίσως να διαπρέπει ως ιμάμης εις κανέν εξακουστόν τζαμίον.

Ίσως να είναι ευνοούμενος του Χαλίφη, αρχιουλεμάς, σεϊχουλισλάμης.

Μπου ντουνιά τσαρκ φιλέκ.



(1896)

https://youtu.be/LchkyGq9a6M